Gå til innhold

Har så mye tvangstanker :( noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er alenemamma for verdens skjønneste skatt.

Siden han ble født har jeg slitt mye med angst/tvangstanker.

Dette dreier seg alltid om de rundt meg som betyr mest for meg.

Som f.eks at jeg kommer til å skade sønnen min eller andre familiemedlemmer, at jeg er pedofil, at jeg egentlig er helt sinnsyk, at jeg egentlig ikke er glad i barnet mitt, at jeg kommer til å skade hunden min, osv... Er inne i en periode nå hvor det er helt kaos oppe i hodet mitt :S

Klarer av og til og kontrollere tankene, men fytti så forferdelig det er å ha det sånn!! Jeg VET med FORNUFTEN at jeg er ei normal jente, men når angsten setter inn, og tvangstankene kommer for fullt, da er jeg ikke mye høy i hatten lengre.

Noen andre her i samme dritt-situasjon?

Må bare legge til at jeg går til psykolog, så det går litt bedre.. Men føler meg ganske alene om dette til tider :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er visst ikke så uvanlig. Særlig den med at man kan komme til å skade barnet osv.

Jeg hadde ikke akkurat tvangstanker om å skade ham, men rengjøringsdilla. Vasket, kokte og steriliserte alt til kirurgisk nivå. Smokker, skjeer, kluter. Alt. Det er vel en slags tvangstanke/tvangshandling, at han skulle ha det mest mulig hygienisk og ikke få sykdommer.

Anonymous poster hash: bf456...f75

Skrevet

Ja, har forstått at det er maaange forskjellige former av tvangstanker/handlinger... Skikkelig slitsomt :S

Skrevet (endret)

Det er ikke så uvanlig å ha angst for slike ting. Men blir det for ille må man jo gå til psykolog, noe du gjør.

Hadde mye sånne tvangstanker før men etter en periode hos psykolog så går det bedre. Når de tankene en sjelden gang kommer nå forsvinner de like fort som de kom.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Jeg trodde hele tiden at far skulle skade barnet.. Måtte gjømme flasken med malt(som jeg brukte i melka for at han ikke skulle bli forstoppet) for jeg trodde han hadde hatt honning oppi.. Og hvis jeg hadde glemt den på kjøkkenbenken å han hadde vært på kjøkkenet alene med den måtte jeg kaste den å kjøpe ny.. Så måtte jeg gjømme mme pulveret når jeg var hos bestemoren hans, trodde hun puttet mel, sukker osv oppi den... Ville ikke at han skulle være alene med barnet en stund for jeg var redd han skulle skade han på noen måter.. Men alt dette har bare de første 3mnd.. Hadde angst for å være alene med barnet om natten når samboeren var på jobbreise, var redd det sku skje meg noe om natten og at lille ble å våkne sulten å ligge å skrike i masse timer før noen oppdager det..

Anonymous poster hash: 1d89c...f5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...