Gå til innhold

KS... Var det vondt mens de utførte keisersnittet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle føde vanlig, men etter to dager uten framgang, bestemte fødselslegen at akutt snitt måtte til da vi mista hjertelyden. Hadde epidural, og fikk spinal, men spinalen virket ikke, så fikk maske over ansiktet og ble lagt i narkose. Bortsett fra smerter i etterkant, fikk jeg jo ikke med meg selve fødselen..

Hvor vondt var det å få utført keisersnitt med spinalbedøvelse?

Ei jeg snakka med sa det var veldig ekkelt å ligge der når de romsterte rundt i magen...

Er gravid, med stor sjanse for nytt ks, så vil høre hva dere som ikke måtte ha full nakose opplevde.

Anonymous poster hash: 9dab2...976

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde spinalbedøvelse, og jeg kjente absolutt INGENTING!!

Anonymous poster hash: 4505a...337
Skrevet

Merket absolutt ingenting. Anestesilege som forsøkte seg først med spinal bommet faktisk 3 ganger så ble overlegen tilkalt og hun traff ved første forsøk. De testet om jeg hadde noe følelse igjen, det var ikke tilfelle og så var barnet ute etter noen få minutter.

Har hatt 2 ks som gikk fin begge ganger, men ved andre gang fikk jeg en bivirkning - kløe! fra bedøvelsen gikk ut til neste dag, jeg klødde meg til blods. Hadde ikke smerter i det hele tatt (de var flinke med medisiner), så kanskje derfor jeg ble så opptatt av kløen.

Skrevet

Jeg hadde spinalbedøvelse, og jeg kjente absolutt INGENTING!! Anonymous poster hash: 4505a...337

ikke ubehag eller noe?

Skrevet

Merket absolutt ingenting. Anestesilege som forsøkte seg først med spinal bommet faktisk 3 ganger så ble overlegen tilkalt og hun traff ved første forsøk. De testet om jeg hadde noe følelse igjen, det var ikke tilfelle og så var barnet ute etter noen få minutter.

Har hatt 2 ks som gikk fin begge ganger, men ved andre gang fikk jeg en bivirkning - kløe! fra bedøvelsen gikk ut til neste dag, jeg klødde meg til blods. Hadde ikke smerter i det hele tatt (de var flinke med medisiner), så kanskje derfor jeg ble så opptatt av kløen.

bomma med spinalen fire ganher her, ble nummen i bare ene foten, så da skar en annen lege igjennom å sa nakose.

Redd det skal skje igjen.

Hvorfor kløe? Allergisk reaksjon på spinalbedøvelsen?

Skrevet

Og tusen takk for svar!

Skrevet

Nei, det var faktisk bare moro (i alle fall den gangen da det ikke hasta), ingen smerter, men kjente de flytta unna alt mulig der inne og henta ut ungen så magen klappet sammen. (Veldig skuffende hvor lite den FAKTISK hadde klappet sammen, da, der jeg lå kjentes den ut som den ble flat, men det var virkelig ikke tilfelle...)

Skrevet

Kjente ingen smerter under keisersnittet, men hadde lungebetennelse, så det var ganske vanskelig å puste. Fokuserte vel mest på akkurat dét, selv om jeg selvsagt merket at de "romsterte" inni meg.

Anonymous poster hash: 664ec...f2d

Skrevet

Kjente ingenting av smerte, men du kjenner at de gjør noe. Her også bommet han med spinalen tre ganger, så det var det vondeste. Blodttrykket synker når de tar baby ut og da KAN man bli kvalm og kanskje må man spy. Dette skjedde ikke meg dog, jeg pustet sakte inn gjennom nesen og ut gjennom munnen gjennom hele prosedyren og blodtrykket holdt seg stabilt. Jeg hatet tiden etterpå da, da var det mye bedre når jeg fødte vaginalt, hadde liksom ikke vondt mer. Lykke til :)

Skrevet

Flat mage er vel utopi ja :)

Godt å høre det ikke var smertefullt... Takk for svar!

Jeg fikk også luftsmerter, med luftbobler som tilslutt stoppa i skuldrene, himmel, det var det ingen som hadde fortalt om. Hadde dere det?

Skrevet

Du kjenner berøring, men ikke smerte/temperatur. Det er slik bedøvelsen skal virke.

Sist gang virket ikke bedøvelsen slik den skulle og jeg kjente endel smerter. Ikke da se skulle skjære, men mens de dro i åpningen og mens de tok ungen ut. Fikk endel ekstra anestesi, ikke helt sikker på hva, og lystgass i tillegg.

Husker de måtte minne meg på å puste, for det glemte jeg visst. Respirasjonen blir visst påvirket av det jeg fikk.

Det var en ekkel opplevelse, men barnet har det fint og mor har kommet seg:-)

Anonymous poster hash: ae411...9d7

Skrevet

Jeg hadde skikkelige luftsmerter, oh my, det var vondt!! Jeg sa til de som trillet meg opp fra overvåkningen etterpå når de sa jeg skulle ha morfin at det trengte jeg ikke, det holder sikkert med et par paracet sa jeg - de lo da. Jeg skjønte hvorfor da spinalbedøvelsen var ute av kroppen .... :legrine:

Anonymous poster hash: b249f...8a5
Skrevet

Kjente ingenting. Det var en veldig fin opplevelse! Var planlagt snitt, så ikke noe hast.

Skrevet

Jeg hadde skikkelige luftsmerter, oh my, det var vondt!! Jeg sa til de som trillet meg opp fra overvåkningen etterpå når de sa jeg skulle ha morfin at det trengte jeg ikke, det holder sikkert med et par paracet sa jeg - de lo da. Jeg skjønte hvorfor da spinalbedøvelsen var ute av kroppen .... :legrine:

Anonymous poster hash: b249f...8a5

Den ble anonym, aner ikke hvorfor, jeg skriver jo som "meg" her :P Jeg ba dem forøvrig om å foreta litt fettsuging mens de samtidig var inne der under keisersnittet. De bare lo da også og det ble TYDELIG ikke tatt noe fettsugning :P

Skrevet

Hadde luftsmerter i overkroppen ja. Mye smerter i ettertid flere steder egentlig. Har også helt mistet følelsen i huden på magen (navlen og ned), det synes jeg egentlig er litt trist.

Det var ikke akkurat frivillig at jeg "fikk" keisersnitt, og jeg vil helst unngå det igjen. Skal snart prøve å bli gravid igjen (barnet er tre år) og krysser fingrene for at jeg ikke må igjennom et nytt keisersnitt.

Anonymous poster hash: 664ec...f2d

Skrevet

Fikk du tilbud om morfin? Jeg måtte nesten krangle med sykepleieren på natt når jeg kom ned på avdeling når jeg spurte om det var mulig å få paracet som smertestillende!

Jeg sa til flere og at jeg hadde smerter i bryst og at det forflytta seg oppover. Ingen av de sa det kunne være luftsmerter som kunne til det...ikke før en sykepleier fortalte meg det tredje natta.

Nå har jeg bedt om å få dra til det andre sykehuset. Bor midt i mellom to, så jeg vil ikke tilbake til det jeg hadde første fødsel ved.

Skrevet

Kjente ingenting , men utrolig ubehagelig med romsteringen. Og lå i tillegg å kastet opp. Usj, fødsler er No dritt :-P

Anonymous poster hash: 6c73c...663

Skrevet

Fikk du tilbud om morfin? Jeg måtte nesten krangle med sykepleieren på natt når jeg kom ned på avdeling når jeg spurte om det var mulig å få paracet som smertestillende!

Jeg sa til flere og at jeg hadde smerter i bryst og at det forflytta seg oppover. Ingen av de sa det kunne være luftsmerter som kunne til det...ikke før en sykepleier fortalte meg det tredje natta.

Nå har jeg bedt om å få dra til det andre sykehuset. Bor midt i mellom to, så jeg vil ikke tilbake til det jeg hadde første fødsel ved.

Ja, jeg fikk morfin fordi jeg har astma og en hjertefeil så de vanlige smertestillende man får etter KS var noe jeg ikke fikk pga. dette så da ble det morfin. :) Fantastisk smertelindring ;)

Skrevet

Hei, som andre her har skrevet, er det ikke vondt når man får spinalbedøvelse, nei. :) Og man kjenner litt at de rører rundt i magen, det er litt rart, men ikke vondt eller ekkelt.

Jeg var heldig og slapp unna luftsmerter, alt i alt var planlagt KS en veldig god opplevelse for meg. :)

Skrevet

Jeg skulle føde vanlig, men etter to dager uten framgang, bestemte fødselslegen at akutt snitt måtte til da vi mista hjertelyden. Hadde epidural, og fikk spinal, men spinalen virket ikke, så fikk maske over ansiktet og ble lagt i narkose. Bortsett fra smerter i etterkant, fikk jeg jo ikke med meg selve fødselen..

Hvor vondt var det å få utført keisersnitt med spinalbedøvelse?

Ei jeg snakka med sa det var veldig ekkelt å ligge der når de romsterte rundt i magen...

Er gravid, med stor sjanse for nytt ks, så vil høre hva dere som ikke måtte ha full nakose opplevde.

For min del var hele fødselen dramatisk. Men det er jo en ting. Men under operasjonen kjennte jeg ikke så mye, verst var det senere. Klarte ikke å gå på flere dager :(

Anonymous poster hash: 24589...a16

Skrevet

Nei, ikke vondt. Hun ble tatt med snitt fordi pulsen ikke steg mellom riene og de var redde for skader etter surstoffmangel. Fikk spinalbedøvelse. Var en underlig følelse å kjenne at de romsterte inni der og jeg kjente et slags sug da da løftet henne ut. Ble stiftet igjen med stiftemaskin, det var rart å høre "dunkene" og at noe ble plassert tett i tett langs magen.

Hadde ikke veldig vondt etterpå heller, kan ikke huske noen luftsmerter. Fikk tilbud om smertestillende, men takket nokså raskt nei.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg ble ikke stifta med agraffer men med slik innvendig tråd. Husker en bit stakk ut, ligna på gul piggtråd. Klipte den av da den lugga fordi den hang seg fast i bandasjen og senere klær. Mer og mer kom ut og jeg klippa over 5 cm med tråd de neste to månedene. Hvorfor den ikke løste seg opp vet jeg ikke.

Skrevet

Har ett hastesnitt hvor jeg endte i narkose og ett planlagt snitt.

Det planlagte var sinnsykt jævlig. Smertene var ikke der, men jeg kjente veldig godt avsolutt alt de gjorde, og hørte alt i tillegg. Hadde det helt forferdelig, og gruer meg veldig til jeg evt blir gravid igjen

Anonymous poster hash: 91905...e00

Skrevet

Ingen smerter underveis med spinalbedøvelse. Jeg fikk bøttevis med morfin, voltaren og paracet i etterkant. Første døgnet var vondt som faen likevel. Jeg hadde hastesnitt som kom rimelig plutselig uten noe fødsel i forkant (rett fra jordmor på helsestasjon og inn på føden, ungen ute etter 1 time fra jordmor ringt 113) og syk unge etterpå. Så sjokk og redsel gjorde nok min opplevelse verre enn andres keisersnitt.

Anonymous poster hash: 3f5c5...9aa

Skrevet

Jeg hadde epidural og kjente ingenting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...