Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 sendes til kamerater uten at det opplyses til foreldrene? Så kan de evt ta stilling til om de vil ha besøk eller ikke? Tenker at han kanskje kan ha smitten i seg... Anonymous poster hash: a10c7...a18
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Har han hatt vannkopper selv da? Dersom han har hatt det tidligere er det null problem, da bærer han ikke smitten med seg. Dersom han ikke har hatt vannkopper bør de sende en mld og spørre om det er ok. Det er litt kjipt å bli utsatt for vannkoppesmitte midt på sommeren dersom de skal reise bort. Anonymous poster hash: 5b8ab...ecf
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Nei, han har ikke hatt det. Men sendte melding og sa at lillebror hadde det, så kan de ta stilling til det selv. Har de hatt vannkoppe i hus selv er det null problem:-) Anonymous poster hash: a10c7...a18
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 Han er allerede smittet. Jeg ville aldri sendt barnet mitt for å smitte et annet barn,med vilje og uten melding til foreldrene! Det er 21 dager eller så inkubasjonstid når barnet er smittet men uten symptomer. Anonymous poster hash: 7c359...80d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Han er allerede smittet. Jeg ville aldri sendt barnet mitt for å smitte et annet barn,med vilje og uten melding til foreldrene! Det er 21 dager eller så inkubasjonstid når barnet er smittet men uten symptomer. Anonymous poster hash: 7c359...80d Så om det er ett barn i en Bhg som får vannkopper så må eventuelt 25 andre barn holdes hjemme pluss eventuelle søsken av disse bare for at de kan være smittet? Anonymous poster hash: 08102...052
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #6 Skrevet 3. juli 2015 Han er allerede smittet. Jeg ville aldri sendt barnet mitt for å smitte et annet barn,med vilje og uten melding til foreldrene! Det er 21 dager eller så inkubasjonstid når barnet er smittet men uten symptomer. Anonymous poster hash: 7c359...80d Så om det er ett barn i en Bhg som får vannkopper så må eventuelt 25 andre barn holdes hjemme pluss eventuelle søsken av disse bare for at de kan være smittet? Anonymous poster hash: 08102...052 De er allerede smittet. Det barnet som har fått vannkopper,har allerede bært på viruset,uten å vite det i 21 dager før det fikk symptomer. Og dette er en annen sak. Her foreslår moren å sende barnet sitt til kamerater hjem pg ikke til bhg. Da mine barn fikk vannkopper holdt jeg begge hjemme fra bhg men da var allerede halve bhg syk. Jeg ville aldri sendt mitt barn hjem til et annet,velvitende at han er smittet og uten å fortelle det til foreldrene Anonymous poster hash: 7c359...80d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #7 Skrevet 3. juli 2015 Men det smitter vel ikke før et par dager før det bryter ut? Så det vil si han ble smittet ila helgen, og med inntil tre ukers inkubasjonstid så er det lenge å holde ham borte fra vennene. Så syns det er vanskelig! Men kameraten hadde hatt det, så det ble ikke problem:-) Anonymous poster hash: a10c7...a18
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #8 Skrevet 3. juli 2015 Han er allerede smittet. Jeg ville aldri sendt barnet mitt for å smitte et annet barn,med vilje og uten melding til foreldrene! Det er 21 dager eller så inkubasjonstid når barnet er smittet men uten symptomer. Anonymous poster hash: 7c359...80d Så om det er ett barn i en Bhg som får vannkopper så må eventuelt 25 andre barn holdes hjemme pluss eventuelle søsken av disse bare for at de kan være smittet? Anonymous poster hash: 08102...052 De er allerede smittet. Det barnet som har fått vannkopper,har allerede bært på viruset,uten å vite det i 21 dager før det fikk symptomer. Og dette er en annen sak. Her foreslår moren å sende barnet sitt til kamerater hjem pg ikke til bhg. Da mine barn fikk vannkopper holdt jeg begge hjemme fra bhg men da var allerede halve bhg syk. Jeg ville aldri sendt mitt barn hjem til et annet,velvitende at han er smittet og uten å fortelle det til foreldrene Anonymous poster hash: 7c359...80d Det er samme sak, de 25 andre barna med søsken vet at de kan få vannkopper ila 3 uker, skal man da holde de hjemme? Anonymous poster hash: 08102...052
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #9 Skrevet 3. juli 2015 Du bør opplyse foreldre så de kan velge om de vil ha besøk og evt bli smittet. Ikke så gøy å få sommerferien ødelagt fordi andre ikke tar hensyn. Kan jo hende kameratene allerede har hatt vannkopper, og da er det antakelig ok for foreldrene. Men ikke send ham til noen uten å si fra om vsnnkoppesmitten nå som det er ferietid!!! Anonymous poster hash: db25d...7c3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #10 Skrevet 3. juli 2015 Han er allerede smittet. Jeg ville aldri sendt barnet mitt for å smitte et annet barn,med vilje og uten melding til foreldrene! Det er 21 dager eller så inkubasjonstid når barnet er smittet men uten symptomer. Anonymous poster hash: 7c359...80d Så om det er ett barn i en Bhg som får vannkopper så må eventuelt 25 andre barn holdes hjemme pluss eventuelle søsken av disse bare for at de kan være smittet? Anonymous poster hash: 08102...052 De er allerede smittet. Det barnet som har fått vannkopper,har allerede bært på viruset,uten å vite det i 21 dager før det fikk symptomer. Og dette er en annen sak. Her foreslår moren å sende barnet sitt til kamerater hjem pg ikke til bhg. Da mine barn fikk vannkopper holdt jeg begge hjemme fra bhg men da var allerede halve bhg syk. Jeg ville aldri sendt mitt barn hjem til et annet,velvitende at han er smittet og uten å fortelle det til foreldrene Anonymous poster hash: 7c359...80d Det er samme sak, de 25 andre barna med søsken vet at de kan få vannkopper ila 3 uker, skal man da holde de hjemme? Anonymous poster hash: 08102...052 Nei fordi de alle er allerede smittet. Når de første får vannkopper,synlig sykdom,er kamerater rundt dem allerede smittet. Men jeg ville ikke gå til noen utenom bhg uten å si fra at det er en viss fare for å bli smittet videre. Når kameraten har allerede hatt vannkopper,er saken avgjort. Ingen fare. Anonymous poster hash: 7c359...80d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #11 Skrevet 3. juli 2015 Han er allerede smittet. Jeg ville aldri sendt barnet mitt for å smitte et annet barn,med vilje og uten melding til foreldrene! Det er 21 dager eller så inkubasjonstid når barnet er smittet men uten symptomer. Anonymous poster hash: 7c359...80d Så om det er ett barn i en Bhg som får vannkopper så må eventuelt 25 andre barn holdes hjemme pluss eventuelle søsken av disse bare for at de kan være smittet? Anonymous poster hash: 08102...052 De er allerede smittet. Det barnet som har fått vannkopper,har allerede bært på viruset,uten å vite det i 21 dager før det fikk symptomer. Og dette er en annen sak. Her foreslår moren å sende barnet sitt til kamerater hjem pg ikke til bhg. Da mine barn fikk vannkopper holdt jeg begge hjemme fra bhg men da var allerede halve bhg syk. Jeg ville aldri sendt mitt barn hjem til et annet,velvitende at han er smittet og uten å fortelle det til foreldrene Anonymous poster hash: 7c359...80d Det er samme sak, de 25 andre barna med søsken vet at de kan få vannkopper ila 3 uker, skal man da holde de hjemme? Anonymous poster hash: 08102...052 Nei fordi de alle er allerede smittet. Når de første får vannkopper,synlig sykdom,er kamerater rundt dem allerede smittet. Men jeg ville ikke gå til noen utenom bhg uten å si fra at det er en viss fare for å bli smittet videre. Når kameraten har allerede hatt vannkopper,er saken avgjort. Ingen fare. Anonymous poster hash: 7c359...80d Da går jeg ut fra at om det er eks vannkopper i bhg til ditt barn så siden det er mulig at ditt barn er smittet så tar du ikke barnet med deg på butikk el helt til alle barna i bhg er friske? Anonymous poster hash: 08102...052
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #12 Skrevet 3. juli 2015 Jeg tok ikke barna med på lekeplasser eller der det er mange barn da de hadde vannkopper,nei. Men de hadde feber og nedsatt allmennstilstand så det var ikke riktig heller. Først storebroren fikk vannkopper så lillebroren. Men da lillebroren fikk,var storebroren frisk nok. Anonymous poster hash: 7c359...80d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #13 Skrevet 3. juli 2015 I barnehagen her har det gått vannkopper i flere måneder uten at mine barn har fått det. Skulle jeg holdt dem hjemme hele denne tiden i frykt for at de kunne være smittet hadde det blitt dårlig med jobbing og mat på bordet. Anonymous poster hash: e553e...a9d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #14 Skrevet 3. juli 2015 Jeg tok ikke barna med på lekeplasser eller der det er mange barn da de hadde vannkopper,nei. Men de hadde feber og nedsatt allmennstilstand så det var ikke riktig heller. Først storebroren fikk vannkopper så lillebroren. Men da lillebroren fikk,var storebroren frisk nok. Anonymous poster hash: 7c359...80d Snakker ikke om da de hadde fått vannkopper men i ukene før det brøt ut hos dine barn for du visste jo at det var vannkopper i bhg, da de eventuelt bare var smittet, tok du de med ut da? Anonymous poster hash: 08102...052
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #15 Skrevet 3. juli 2015 Opplys om dette. Han kan bære smitte. For det første er det dumt om de får ferien sin ødelagt av vannkopper, for det andre så fins det jo en viss risiko med vannkopper. Kan jo vere at de voksne ikke har hatt det også. Jeg har ikke hatt vannkoppene, forrige gang jeg var gravid var det faktisk ei som troppet opp med sin vannkoppsyke sønn på jobb. Lite hyggelig og gjennomtenkt... Anonymous poster hash: e4736...ad6
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #16 Skrevet 3. juli 2015 Jeg tok ikke barna med på lekeplasser eller der det er mange barn da de hadde vannkopper,nei. Men de hadde feber og nedsatt allmennstilstand så det var ikke riktig heller. Først storebroren fikk vannkopper så lillebroren. Men da lillebroren fikk,var storebroren frisk nok. Anonymous poster hash: 7c359...80d Snakker ikke om da de hadde fått vannkopper men i ukene før det brøt ut hos dine barn for du visste jo at det var vannkopper i bhg, da de eventuelt bare var smittet, tok du de med ut da? Anonymous poster hash: 08102...052 Det er snakk om små barnehage,få dager gikk og han allerede var smittet. Og det var snakk om hans gruppe som var halvert om få dager. De fortalte at et barn fikk vannkopper,om 2-3 dager var barnet mitt syk. Anonymous poster hash: 7c359...80d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #17 Skrevet 3. juli 2015 Jeg tok ikke barna med på lekeplasser eller der det er mange barn da de hadde vannkopper,nei. Men de hadde feber og nedsatt allmennstilstand så det var ikke riktig heller. Først storebroren fikk vannkopper så lillebroren. Men da lillebroren fikk,var storebroren frisk nok. Anonymous poster hash: 7c359...80d Snakker ikke om da de hadde fått vannkopper men i ukene før det brøt ut hos dine barn for du visste jo at det var vannkopper i bhg, da de eventuelt bare var smittet, tok du de med ut da? Anonymous poster hash: 08102...052 Det er snakk om små barnehage,få dager gikk og han allerede var smittet. Og det var snakk om hans gruppe som var halvert om få dager. De fortalte at et barn fikk vannkopper,om 2-3 dager var barnet mitt syk. Anonymous poster hash: 7c359...80d Ingen av mine venners barn ble syk. Siden minstemann ble syke etter 1-2 uker,han gikk ut men vi passet på at han var ute,ikke inne med andre barn. Og ja,vi sa klart ifra til våre venner at de har vannkopper. Anonymous poster hash: 7c359...80d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #18 Skrevet 3. juli 2015 Jeg tok ikke barna med på lekeplasser eller der det er mange barn da de hadde vannkopper,nei. Men de hadde feber og nedsatt allmennstilstand så det var ikke riktig heller. Først storebroren fikk vannkopper så lillebroren. Men da lillebroren fikk,var storebroren frisk nok. Anonymous poster hash: 7c359...80d Snakker ikke om da de hadde fått vannkopper men i ukene før det brøt ut hos dine barn for du visste jo at det var vannkopper i bhg, da de eventuelt bare var smittet, tok du de med ut da? Anonymous poster hash: 08102...052 Det er snakk om små barnehage,få dager gikk og han allerede var smittet. Og det var snakk om hans gruppe som var halvert om få dager. De fortalte at et barn fikk vannkopper,om 2-3 dager var barnet mitt syk. Anonymous poster hash: 7c359...80d Liten barnehage skulle det stått,selvsagt... Anonymous poster hash: 7c359...80d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #19 Skrevet 3. juli 2015 Jeg tok ikke barna med på lekeplasser eller der det er mange barn da de hadde vannkopper,nei. Men de hadde feber og nedsatt allmennstilstand så det var ikke riktig heller. Først storebroren fikk vannkopper så lillebroren. Men da lillebroren fikk,var storebroren frisk nok. Anonymous poster hash: 7c359...80d Snakker ikke om da de hadde fått vannkopper men i ukene før det brøt ut hos dine barn for du visste jo at det var vannkopper i bhg, da de eventuelt bare var smittet, tok du de med ut da? Anonymous poster hash: 08102...052 Det er snakk om små barnehage,få dager gikk og han allerede var smittet. Og det var snakk om hans gruppe som var halvert om få dager. De fortalte at et barn fikk vannkopper,om 2-3 dager var barnet mitt syk. Anonymous poster hash: 7c359...80d Liten barnehage skulle det stått,selvsagt... Anonymous poster hash: 7c359...80d De 2 3 dagene var barnet ditt med på butikk etc? Du visste jo om smitten. Anonymous poster hash: 08102...052
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #20 Skrevet 3. juli 2015 Jeg tok ikke barna med på lekeplasser eller der det er mange barn da de hadde vannkopper,nei. Men de hadde feber og nedsatt allmennstilstand så det var ikke riktig heller. Først storebroren fikk vannkopper så lillebroren. Men da lillebroren fikk,var storebroren frisk nok. Anonymous poster hash: 7c359...80d Snakker ikke om da de hadde fått vannkopper men i ukene før det brøt ut hos dine barn for du visste jo at det var vannkopper i bhg, da de eventuelt bare var smittet, tok du de med ut da? Anonymous poster hash: 08102...052 Det er snakk om små barnehage,få dager gikk og han allerede var smittet. Og det var snakk om hans gruppe som var halvert om få dager. De fortalte at et barn fikk vannkopper,om 2-3 dager var barnet mitt syk. Anonymous poster hash: 7c359...80d Liten barnehage skulle det stått,selvsagt... Anonymous poster hash: 7c359...80d De 2 3 dagene var barnet ditt med på butikk etc? Du visste jo om smitten. Anonymous poster hash: 08102...052 Nei...du høres ut som noen som er helt alene i verden.. Vi gjør innkjøp ukentlig,og da helst uten barna. Barna har jo faren også,ikke noe problem å passe to barn mens den andre stikker til butikken. Jeg hadde også 4 nattvakter på den tiden barna hadde vannkopper. Anonymous poster hash: 7c359...80d
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #21 Skrevet 3. juli 2015 Han er allerede smittet. Jeg ville aldri sendt barnet mitt for å smitte et annet barn,med vilje og uten melding til foreldrene! Det er 21 dager eller så inkubasjonstid når barnet er smittet men uten symptomer. Anonymous poster hash: 7c359...80d Så om det er ett barn i en Bhg som får vannkopper så må eventuelt 25 andre barn holdes hjemme pluss eventuelle søsken av disse bare for at de kan være smittet? Anonymous poster hash: 08102...052 De er allerede smittet. Det barnet som har fått vannkopper,har allerede bært på viruset,uten å vite det i 21 dager før det fikk symptomer. Og dette er en annen sak. Her foreslår moren å sende barnet sitt til kamerater hjem pg ikke til bhg. Da mine barn fikk vannkopper holdt jeg begge hjemme fra bhg men da var allerede halve bhg syk. Jeg ville aldri sendt mitt barn hjem til et annet,velvitende at han er smittet og uten å fortelle det til foreldrene Anonymous poster hash: 7c359...80d Det er jo ikke riktig! I vår barnehage gikk det vannkopper 4(!) ganger før vi fikk det og da tror jeg ikke vi fikk det fra barnehagen heller. Slike problemstillinger tar man med de som får besøk. Er det greit for dem, er det greit. Anonymous poster hash: 6a657...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå