Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Jeg er i permisjon nå, og fikk brev fra arbeidsgiver om at jeg har fått lønnsøkning i lokalt oppgjør, men at dette ikke vil tre i kraft før permisjonen er over. Permisjonen min er ikke over før i slutten av januar. Er dette vanlig? Arbeidsgiver betaler ut lønn. Noen som har peiling? Anonymous poster hash: 2ce2d...0fa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Det er vanlig ja. Anonymous poster hash: 5a695...611
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 Ja, det er vanlig. Grunnlaget for hva du får i foreldrepenger dannes FØR du faktisk går ut i permisjon, og det er det arbeidsgiver får tilbakebetalt fra nav. Evt, lønnsoppgang får du når du er tilbake i jobb. Anonymous poster hash: 4501f...688
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 Kommer an på tariffen din. Jeg får både lønnsøkning og opprykk under permisjon som om jeg skulle ha vært i vanlig jobb. Anonymous poster hash: 21faa...98b
stjertløvetann Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Hvis det er sånn at det er arbeidsgiver som betaler deg mens du er i permisjon så synes jeg det er litt merkelig. Vi fikk nemlig en kraftig lønnsøkning når jeg var hjemme i første permisjon, men da fikk jeg beskjed fra både arbeidsgiver og Nav om at jeg ikke fikk lønnsøkningen før etter permisjon fordi jeg fikk penger av Nav. Hadde jeg derimot jobbet i en bedrift som forskutterte foreldrepengene (dvs at bedriften betaler deg lønn som vanlig, og får pengene etterbetalt av nav) så ville jeg fått lønnsøkningen. Det er mulig det har med tariff å gjøre, som noen over her nevnte, men jeg synes uansett det høres litt rart ut.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Hvis det er sånn at det er arbeidsgiver som betaler deg mens du er i permisjon så synes jeg det er litt merkelig. Vi fikk nemlig en kraftig lønnsøkning når jeg var hjemme i første permisjon, men da fikk jeg beskjed fra både arbeidsgiver og Nav om at jeg ikke fikk lønnsøkningen før etter permisjon fordi jeg fikk penger av Nav. Hadde jeg derimot jobbet i en bedrift som forskutterte foreldrepengene (dvs at bedriften betaler deg lønn som vanlig, og får pengene etterbetalt av nav) så ville jeg fått lønnsøkningen. Det er mulig det har med tariff å gjøre, som noen over her nevnte, men jeg synes uansett det høres litt rart ut. Googlet litt og ser det er flere forbund som har det sånn. Hører selv til Finansforbundet, men finner ingenting på hjemmesidene deres. Tror jeg skal sjekke med tillitsvalgt Hi Anonymous poster hash: 2ce2d...0fa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 Hvis det er sånn at det er arbeidsgiver som betaler deg mens du er i permisjon så synes jeg det er litt merkelig. Vi fikk nemlig en kraftig lønnsøkning når jeg var hjemme i første permisjon, men da fikk jeg beskjed fra både arbeidsgiver og Nav om at jeg ikke fikk lønnsøkningen før etter permisjon fordi jeg fikk penger av Nav. Hadde jeg derimot jobbet i en bedrift som forskutterte foreldrepengene (dvs at bedriften betaler deg lønn som vanlig, og får pengene etterbetalt av nav) så ville jeg fått lønnsøkningen. Det er mulig det har med tariff å gjøre, som noen over her nevnte, men jeg synes uansett det høres litt rart ut. Googlet litt og ser det er flere forbund som har det sånn. Hører selv til Finansforbundet, men finner ingenting på hjemmesidene deres. Tror jeg skal sjekke med tillitsvalgt HiAnonymous poster hash: 2ce2d...0fa Og ja, arbeidsgiver forskutterer Hi Anonymous poster hash: 2ce2d...0fa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 https://www.finansforbundet.no/rettigheter-og-arbeidsvilkar/svangerskap-og-smabarnsforeldre/ Står jo her at dere får dekket differansen mellom 6G og faktisk lønn, akkurat som det vi får. Høres veldig rart ut om du da ikke får lønnsøkningen. Sjekk med forbundet. Anonymous poster hash: 21faa...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå