Gå til innhold

Lønnsøkning i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i permisjon nå, og fikk brev fra arbeidsgiver om at jeg har fått lønnsøkning i lokalt oppgjør, men at dette ikke vil tre i kraft før permisjonen er over. Permisjonen min er ikke over før i slutten av januar. Er dette vanlig? Arbeidsgiver betaler ut lønn.

Noen som har peiling?

Anonymous poster hash: 2ce2d...0fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig ja.

Anonymous poster hash: 5a695...611

Skrevet

Ja, det er vanlig.

Grunnlaget for hva du får i foreldrepenger dannes FØR du faktisk går ut i permisjon, og det er det arbeidsgiver får tilbakebetalt fra nav.

Evt, lønnsoppgang får du når du er tilbake i jobb.

Anonymous poster hash: 4501f...688
Skrevet

Kommer an på tariffen din. 

Jeg får både lønnsøkning og opprykk under permisjon som om jeg skulle ha vært i vanlig jobb. 

Anonymous poster hash: 21faa...98b
Skrevet

Hvis det er sånn at det er arbeidsgiver som betaler deg mens du er i permisjon så synes jeg det er litt merkelig.

Vi fikk nemlig en kraftig lønnsøkning når jeg var hjemme i første permisjon, men da fikk jeg beskjed fra både arbeidsgiver og Nav om at jeg ikke fikk lønnsøkningen før etter permisjon fordi jeg fikk penger av Nav. Hadde jeg derimot jobbet i en bedrift som forskutterte foreldrepengene (dvs at bedriften betaler deg lønn som vanlig, og får pengene etterbetalt av nav) så ville jeg fått lønnsøkningen.

Det er mulig det har med tariff å gjøre, som noen over her nevnte, men jeg synes uansett det høres litt rart ut.

Skrevet

Hvis det er sånn at det er arbeidsgiver som betaler deg mens du er i permisjon så synes jeg det er litt merkelig.

Vi fikk nemlig en kraftig lønnsøkning når jeg var hjemme i første permisjon, men da fikk jeg beskjed fra både arbeidsgiver og Nav om at jeg ikke fikk lønnsøkningen før etter permisjon fordi jeg fikk penger av Nav. Hadde jeg derimot jobbet i en bedrift som forskutterte foreldrepengene (dvs at bedriften betaler deg lønn som vanlig, og får pengene etterbetalt av nav) så ville jeg fått lønnsøkningen.

Det er mulig det har med tariff å gjøre, som noen over her nevnte, men jeg synes uansett det høres litt rart ut.

Googlet litt og ser det er flere forbund som har det sånn. Hører selv til Finansforbundet, men finner ingenting på hjemmesidene deres. Tror jeg skal sjekke med tillitsvalgt :)

Hi

Skrevet

Googlet litt og ser det er flere forbund som har det sånn. Hører selv til Finansforbundet, men finner ingenting på hjemmesidene deres. Tror jeg skal sjekke med tillitsvalgt :)

HiAnonymous poster hash: 2ce2d...0fa

Og ja, arbeidsgiver forskutterer :) Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...