Gå til innhold

Jeg eier IKKE viljestyrke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud. Dette er en tråd jeg ikke ville skrive... Men nå trenger jeg deres beste tips til å unngå småsnavling, og OVERSPISING.

Jeg klarer ikke å IKKE ta sjokolade om vi har det i skapet. Jeg klarer ikke stå i mot når svigermor tilbyr kake. Jeg klarer ikke å si stopp når jeg spiser middag, frokost, lunsj, you name it..

Har lagt på meg 4 kg på 2 mnd, og det er bare trist. Og det vises VELDIG godt, fordi det meste legger seg på mage, deretter pupper, så rygg.

Tips og råd mottas med stor takk. Og hva var deres gulrot i kampen mot et usunt kosthold?

Anonymous poster hash: c2c16...942

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrota må du jo finne ut av selv! ;) Men god helse og bra selvfølelse er jo greit!

Så, konkrete tips:

IKKE kjøp godteri!! Tenker du at "må ha litt i tilfelle besøk, eller at barna må få litt" - nope! Barna kan du kjøpe litt til på lørdag, og KUN til de!

Handl rett etter et måltid, så har du ikke lyst på alt mulig!

Når du lager middag, så lager du KUN det som skal spises!

Og så kan du heller unne deg ETT lite kakestykke hos svigermor ;)

Anonymous poster hash: 8e6e7...114

Skrevet

Jeg er også sånn, og derfor kan jeg ikke ha sånt i huset når jeg ikke skal spise det. Det er lettere for meg å ikke begynne enn å ta litt. Jeg la om livsstilen for noen år siden og ble treningsnarkoman, men jeg har fortsatt holdningen og evnen (eller mangelen på sådan) jeg hadde før mtp måtehold. Så det jeg ofte bruker når jeg har lyst på godteri og noe usunt utenom de dagene jeg gir meg selv lov til det, er "vil du være slank og glad eller feit og ha dårlig samvittighet". :P

Anonymous poster hash: c424c...427
Skrevet

Vi er i samme båt. Eneste som funker her er å ha masse frukt å grønt i kjøleskapet til ENHVER tid! Da tilfredsstiller jeg behovet når jeg er fysen, for sånn egentlig syns jeg det er like godt. Har også litt mørk sjokolade, trenger kun en liten bit eller to. Mitt problem er nok å lage sunne nok middager, så nå i sommer bytter jeg ut vanlige middager med salat, suppe og ren laks 😊 Så får vi se!

Anonymous poster hash: aed78...6fe

Skrevet

Jeg fikk et mål da jeg skulle i bryllup nå i juni. Jeg ønsket å se fin ut i kjole, slippe å holde inn magen. Meldte meg inn i vektklubben (VG). Var som deg, eide ikke viljestyrke ang mat. Men når kiloene begynte å "dette" av, kom motivasjonen. Jeg har trent litt i tillegg og per i dag har jeg gått ned 10 kilo. Jeg er fornøyd med å ha brukt lang tid og at jeg har lagt om kostholdet. Gulroten var fin kjole i bryllup, premien er at jeg er fornøyd med meg selv i dag! Så et mål og god tid er mitt tips :-)

Anonymous poster hash: 03b8b...4de

Skrevet

Viljestyrken kan trenes opp. Så begynn med små ting som du vet du kan mestre viljemessig. Når du er bedre på det og du kjenner at du har viljestyrke på det, da utvider du til neste ting.

Anonymous poster hash: 0fe79...72b
Skrevet

Takk for svar folkens :-D

Tror jeg tar det med godteriet først.

Det bør egentlig bli enkelt. Butikken her stenger kl 19, og vi handler kun 1 gang i uken inne i byen.

Da er det bare å IKKE kjøpe godteri...

Og foressten, er det noen av dere som har gode og enkle oppskrifter til en lett lunsj, som ikke inneholder brød? Får fryktelig mye luft i magen av det.

Og gulroten bør jo, og er forsåvidt god helse og at jeg blir mer fornøyd med meg selv. Får motivasjon av at dere orket å kommentere her! :-)

Skrevet

Omelett,

salat med skinke eller kylling, cottage cheese, rucculasalat, egg, melon

Knekkebrød med makrell i tomat

Knekkebrød med avokado og egg

Avokado og reker

Anonymous poster hash: e5334...1e2

Skrevet

Omelett,

salat med skinke eller kylling, cottage cheese, rucculasalat, egg, melon

Knekkebrød med makrell i tomat

Knekkebrød med avokado og egg

Avokado og reker

Supert, takk :-)

Skrevet

Når det gjelder motivasjon, så kan du tenke gjennom hva det er som betyr noe for deg. Hvorfor vil du dette? Hvilke konkrete ting vil du? Trene for heksene skyld, 3 x i uken? Komme inn i klærne igjen? Se bra ut? Føle deg bra? Hva skal til for at du blir fornøyd?

Så kan du bestemme deg for å starte en plass, kosthold eller aktivitet. Bestem deg for å gjennomføre i 30 dager, da setter vanen seg. Så starter du med neste plan..

Skrevet

Når det gjelder motivasjon, så kan du tenke gjennom hva det er som betyr noe for deg. Hvorfor vil du dette? Hvilke konkrete ting vil du? Trene for heksene skyld, 3 x i uken? Komme inn i klærne igjen? Se bra ut? Føle deg bra? Hva skal til for at du blir fornøyd?

Så kan du bestemme deg for å starte en plass, kosthold eller aktivitet. Bestem deg for å gjennomføre i 30 dager, da setter vanen seg. Så starter du med neste plan..

En blanding.

var alltid lubben som tenåring. Etter to tette svangerskap der vekta gikk fra 66 kg til 87 kg til 63 kg til 73 kg til 52 kg og opp til 62 kg igjen, er kroppen virkelig uproposjonert. Etter siste ammerunde mistet jeg mye muskler, og kiloene som kom på igjen er relativt mye fett.

jeg vil bare være fornøyd med meg selv. Og vekta betyr ikke mye, det er det formen på kroppen som gjør. Men da jeg var rundt 55-56 kg følte jeg meg vel i min egen kropp.

Jeg vil være sunn og glad! :-)

Skrevet

At du spiser et kakestykke på besøk etc er ikke så farlig. Det er jo sjeldent.

Men hjemme kan du ha stålkontroll. Aldri kjøp brus/godis. Fyll opp med masse frisk frukt, grønnsaker etc.

Forsyn deg kun én gang og ikke lag mer mat enn det som trengs. Etter hvert måltid så drikk en kopp te. Det tar 20 min fra du tar siste bit til hjernen registerer at du er mett. Etter tekoppen vil du faktisk innse at du ikke er sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...