Gå til innhold

Hva tenker dere om foreldre som kjøper klær fra


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjøper noen av disse merkene og er student. Det går ikke utover økonomien. Barnet mitt har ganske lite klær, men det han trenger. Vil ha minst mulig jobb med klærne rent praktisk, og prøver å snuse meg frem til god kvalitet. Dessuten hater jeg alt det rosa og lyseblå hos de største kjedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen peiling på klær så hvis du kommer med med det hippeste og kuleste klesmerket så hadde iallefall ikke jeg lagt merke til det eller for den del ant hva det var. Men hvis meg klokka de og jeg kan fortelle deg hvem du er! :P



Anonymous poster hash: af70d...2b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen peiling på klær så hvis du kommer med med det hippeste og kuleste klesmerket så hadde heller ikke jeg lagt merke til det eller for den del ant hva det var. Men jeg kjenner likevel en snobb fra en person med klasse. På lang avstand!

 

Anonymous poster hash: 7fa5b...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du ER snobbete som lager en status om det.

Hadde det vært en dagligdags greie uten betydning er ikke behovet for dette spørsmål tilstede.

 

Anonymous poster hash: 24758...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UndrendeUllteppe

Jeg legger sjelden merke til hvilke merker folk har på seg, med mindre navnet står trykt med godt leselig skrift. Da tenker jeg enten at de har bedre råd enn meg, eller at de prioriterer merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker om det? Hadde høgst sansynlig aldri oppdaga det. Ungane har forøvrig nokre plagg kvar av fleire av merka (fått i gåve og kjøpt på salg), har ikkje noko vondt å seie om kleda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg kjøper nemlig mye av dette.

Og Pop og Nøstebarn er kanskje ikke snobbete, men dyrt er det jo.

 

HI

 

Anonymous poster hash: 58290...f6a

Pop er billig ift hva du får :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de har mye penger og at det ofte er unødvendig å bruke mye på bomullsklær som man får kjøpt billig og bra så mange andre steder.

Men så kjøper jeg en del klær hos nøstebarn, men aldri sett på nøstebarn sånn :P synes bare ullklær er vanskelig å finne i god kvalitet andre steder :P

 

Anonymous poster hash: 94d2f...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de har mye penger og at det ofte er unødvendig å bruke mye på bomullsklær som man får kjøpt billig og bra så mange andre steder.

Men så kjøper jeg en del klær hos nøstebarn, men aldri sett på nøstebarn sånn :P synes bare ullklær er vanskelig å finne i god kvalitet andre steder :P

 

Anonymous poster hash: 94d2f...0c9

Det var rart, jeg finner like god ull hos Lindex, Cubus, Pierre Robert, memini, joha og lillelam, jeg.

 

Anonymous poster hash: 5af0a...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tenker at de har mye penger og at det ofte er unødvendig å bruke mye på bomullsklær som man får kjøpt billig og bra så mange andre steder.

Men så kjøper jeg en del klær hos nøstebarn, men aldri sett på nøstebarn sånn :P synes bare ullklær er vanskelig å finne i god kvalitet andre steder :PAnonymous poster hash: 94d2f...0c9

Det var rart, jeg finner like god ull hos Lindex, Cubus, Pierre Robert, memini, joha og lillelam, jeg. Anonymous poster hash: 5af0a...137

Jaja. Da er vi vel uenig om hva vi ønsker i klærne. Jeg synes ofte at ullklær fra de butikkene du nevner er tynne, blir fort slitt og mister fasongen. Det vil ikke si at vi ikke kjøper der også. Har ikke råd til å ha hele vintergarderoben fra nøstebarn, men vi har prioritert noen få plagg.

 

Anonymous poster hash: 94d2f...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen peiling på klær så hvis du kommer med med det hippeste og kuleste klesmerket så hadde heller ikke jeg lagt merke til det eller for den del ant hva det var. Men jeg kjenner likevel en snobb fra en person med klasse. På lang avstand!

 

Anonymous poster hash: 7fa5b...d82

Og hva er en person med klasse?

 

Anonymous poster hash: 58290...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullete! Merkene HI nevner er ikke uforholdsmessig dyre, ei heller "snobbete". Dette er barneklær av normalt god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke akkurat snobbete dette? Jeg har og en del p.o.p for eksempel, men det er jo fordi det "alltid" er på 70% salg, tror aldri jeg har betalt mer enn hundrelappen for klær der... Man er kanskje merkebevisst, men for at det skal være snobbete så tenker jeg at foreldrene tar på barna klær de ikke får lov til å leke i fordi de er så "flotte og dyre".

 

Anonymous poster hash: 5afcf...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri til denne dag kikket på andre barn merker på klær. Det viktige er at de er påkledd med klær for vær og anledning. Har noen penger å bruke på dyre barneklær, så vel bekomme. Her bruker jeg endel penger på yttertøy, men ellers er det Cubus og H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke videre over det egentlig :) Men hvis jeg skal presse ut en tanke om det, så må det være at de prioriterer litt annerledes.

 

Her går det i hm og lindex også heller kvalitets yttertøy. 

 

Legger egentlig ikke merke til hva andre unger går med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være snobb blir man i mine øyne automatisk etter hva slags klær man kjøper...det har også med holdninger og oppførsel å gjøre... Har to venninner som kjøper mye av de samme klærne til barna sine, kun den ene vil jeg betrakte som snobb! Hun proklamerer nemlig høyt og tydelig hva hun kjøper og hvor mye det koster...og sukker og himler med øynene over datteren på 16 som bare MÅTTE ha det og det...merke og pris blir alltid fokusert på. Tusenlappene flyr (men, de har råd til det altså). Min andre venninne prater igrunn aldri om slikt. Hun går heller ikke helt "bananas" på shopping, men er vel mer fornuftig og veloverveid når hun kjøper klær/ting. Hun har forøvrig bedre råd enn min andre "snobbete" venninne. Den største forskjellen på barna deres er forøvrig at min snobbete venninne har en bortskjemt og lat tenåringsdatter (hyggelig jente altså, men akk så bortskjemt), men hun andre har barn som ikke virker bortskjemte i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 96c6c...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være snobb blir man i mine øyne automatisk etter hva slags klær man kjøper...det har også med holdninger og oppførsel å gjøre... Har to venninner som kjøper mye av de samme klærne til barna sine, kun den ene vil jeg betrakte som snobb! Hun proklamerer nemlig høyt og tydelig hva hun kjøper og hvor mye det koster...og sukker og himler med øynene over datteren på 16 som bare MÅTTE ha det og det...merke og pris blir alltid fokusert på. Tusenlappene flyr (men, de har råd til det altså). Min andre venninne prater igrunn aldri om slikt. Hun går heller ikke helt "bananas" på shopping, men er vel mer fornuftig og veloverveid når hun kjøper klær/ting. Hun har forøvrig bedre råd enn min andre "snobbete" venninne. Den største forskjellen på barna deres er forøvrig at min snobbete venninne har en bortskjemt og lat tenåringsdatter (hyggelig jente altså, men akk så bortskjemt), men hun andre har barn som ikke virker bortskjemte i det hele tatt.

 

Anonymous poster hash: 96c6c...99d

Oisann...mangler et IKKE i første setning der...

 

Anonymous poster hash: 96c6c...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pop er jo på lik linje med hm, lindex og alle de andre kjedebutikkene? Har ikke falt meg inn at det kunne betegnes som snobb. Vi har veldig mye penger, men har likevel valgt å kle barna mine i fornuftige og bevegelige klær. Yngste går i arveklær etter to brødre. Klærne må være hele, rene og gjerne pene. Vi ikke flashe rikdom gjennom ungene, det er bare smakløst og tacky. Jeg kjøper gode sko, vinterdresser, ulltøy og bunader/dresser. Utover det kan de bli kledd i hva som helst :)

 

Anonymous poster hash: 8209d...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petit bateau er også kvalitets klær. Kjøper klær til meg der også. Nå er jeg heldig og bor i Paris så jeg betaler vel ikke så mye som i Norge.

 

Anonymous poster hash: a06e2...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor små barn skal ha så mye "kvalitet" i klær.. De varer jo bare noen mnd uansett

 

Anonymous poster hash: 87b8c...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper pop og nøstebarn selv pga kvaliteten og at de er fargerike. Holder til mer enn ett barn, og fargene gjør det lett å arve, da de ikke er typiske jente og gutteklær, og jeg har en gutt og en jente selv. Tenker vel foreldrene kjøper klær de liker selv til barna. Jeg for min del kjøper aldri klær med slike action og heltefigurer til gutten min, da jeg rett og slett ikke liker det. Når han blir større kan han være med å velge selv, men akkurat nå er det jeg som velger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke opptatt av hva andre gjør. Jeg kjøper for det meste klær på de vanlige kjedebutikkene. Barna er veldig fornøyd med klærne, og det er det viktigste for meg. Hva andre voksne eventuelt skulle mene om klær som jeg har kjøpt, har ingen betydning for meg. For meg er det viktigere å bruke penger på opplevelser sammen med mine kjære.



Anonymous poster hash: 38ba2...4c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...