Gå til innhold

når skifter dere fra bakovervendt bilstol til belte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 95 cm høy og veier 13 kg. Blir 3 i oktober. Sitter bakovervendt no men vurdera og snu henne når hun blir 3 fordi de begynner å bli litt trangt for beina hennes. Hun har eit cybex sirona sete so de går ann å snu de og fjerne selene og bruke en pute som ligger over setet som man fester men synst de virker litt jalla??

Anonymous poster hash: c3bc1...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ser på tryggtrafikk er det første som står om barn i bil at de bør sitte bakovervendt til de er 4 år. Så det er med andre ord for tidlig for dere å snu på sete. Han hun selv klagd på at det er for trangt? Barn har jo ikke akkurat samme behov dom vi voksne har med å strekke på benen.

Les her:

http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/

Anonymous poster hash: 31eee...d02

Skrevet

Hvis du ser på tryggtrafikk er det første som står om barn i bil at de bør sitte bakovervendt til de er 4 år. Så det er med andre ord for tidlig for dere å snu på sete. Han hun selv klagd på at det er for trangt? Barn har jo ikke akkurat samme behov dom vi voksne har med å strekke på benen.

Les her:

http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/

Har forresten selv en som blir 3 i august. Høyre og tyngre enn barnet ditt. Han skal sitte bakover lenge til.

Skrevet

min er like lang som din og er 2,5 år, han skal ikke snus fremover før han er over 4 år :)

Skrevet

Snudde min da han var ca 1,5 år. Barn nr 2 kommer til å sitte bakovervendt frem til 2-3 års alder.

Anonymous poster hash: 2efe3...512
Skrevet

Jenta her er 100 cm, og 14 kg, 3 år, hun sitter bakovervendt, og slik blir det til hun er 4 år. Storebror på 4 år ble snudd når han var 2,5 år, startet å kaste opp på bilturer, ble bare verre og verre, vi prøvde alt, men ingenting hjalp, startet å vegre seg for å sette seg i bilen, da var vi der hvor han kastet opp etter bare noen få minutter på veien. Men så kjørte vi nesten ikke bil fra vi snudde han til han var 3,5 år, vi var alt for nervøse i forhold til sikkerheten hans. Mange kalte meg for hønemor, men de anbefaler 4 år av en grunn. Nå er storebror 4 ,5 år, veier 21 kg og er 114 cm.

Anonymous poster hash: bc709...235
Skrevet

Har akkurat snudd fireåringen på 110 cm og ca 20 kg. Det var ford han gav utrykk for ubehag. Eldste var et år eldre og ca like lang da hun ble snudd.

Anonymous poster hash: ec3c5...79b

Skrevet

Anonym bruker, on 02 Jul 2015 - 20:50, said:

Snudde min da han var ca 1,5 år. Barn nr 2 kommer til å sitte bakovervendt frem til 2-3 års alder.

Skjønner ikke hvordan en kan planlegge å snu når en ikke vet om det er nødvendig. Risikoen er jo ekstremt mye større. Anonymous poster hash: ec3c5...79b
Skrevet

3 år og 3 mnd her. Var 14 kg, så vi kjøpte cybex pallas.

Anonymous poster hash: 0a509...707
Skrevet

Skjønner ikke hvordan en kan planlegge å snu når en ikke vet om det er nødvendig. Risikoen er jo ekstremt mye større. Anonymous poster hash: ec3c5...79b

Fordi jeg synes det ser helt forferdelig ut for store 4 åringer å sitte trykket sammen bakovervendt i et sete uten plass til bena, og uten mulighet til å følge med på veien. Jeg hadde ikke ønsket å sitte slik og da ønsker jeg det ikke for mine barn heller. 

Skrevet

Fordi jeg synes det ser helt forferdelig ut for store 4 åringer å sitte trykket sammen bakovervendt i et sete uten plass til bena, og uten mulighet til å følge med på veien. Jeg hadde ikke ønsket å sitte slik og da ønsker jeg det ikke for mine barn heller.

Den var litt tam..

Anonymous poster hash: c143a...07f

Skrevet

Den var litt tam..

Anonymous poster hash: c143a...07f

ok

Skrevet

Eldste vår er 4 år og sitter bakover enda. Har begynt å klage litt,ikke på trang plass for bena men blir sliten i rygg og rumpe. Vi har besafe izi plus og besafe izise, begge i en sofa octavia(nyeste modell).veldig god plass til bena. Hadde passat før og der var det også god plass men litt trangere enn i octaviaen. Han er 102 cm og han kommer til å sitte bakover så lenge det går, fordi det er tryggest og sikkerheten kommer først :) dere dom klager på liten plass,bytt stol eller bil om mulig,ikke snu barnet som er det mest dyrebare. Bil og bilstol er en billigere ting å "leke med".

Skrevet

Du kan vel ihvertfall vente til ungen selv klager? Ikke når DU synes det ser ukomfortabelt.

Min 3 åring ligger i en del sovestillinger som ser utrolig ukomfortable ut....

Skrevet

Eldste var 5 år da hun ble snudd.

Nr 2 ble snudd da hun var 3 år og 14 kg. Var et mareritt i bil og kunne hyle til hun spydde. Og jeg oppdaget at jeg tråkket hardere og hardere på gassen for å komme frem, så da ble han snudd.

Nr 3 sitter i et isize sete, og der får han sitte til han vokser ut av det. (105cm/23kg)

Skrevet

Kan seriøst ikke tro annet enn at du tuller for å provosere. Finnes da virkelig ikke voksne i dagens samfunn og opplyste tid om trafikksikkerhet som tenker som dette??

Anonymous poster hash: 9e47c...034

Skrevet

Snudde de når de ble 4 år. Har lange barn som er store for alderen, så det har vel vært perioder der de klagde litt, men 4 år er minimum, så vi har i det minste klart det.

Skrevet

Eldste er 101cm høy, 17kg og 3,5 år, sitter fortsatt bakovervendt i en britax Multi tech 2. Hun har så fryktelig lyst til å sitte den andre veien, så vi har blitt enige om å snu stolen når hun blir 4. Satser på samme deal med minste også. Vi har en bil hvor det er separate seter bak, som kan legges ned, så vi har tiltet seteryggen på setet litt for å få bedre benplass.

Skrevet

Snudde jenta da hun var 4,5 år, men etter ca en mnd måtte vi sette inn det gamle bakovervendte igjen fordi hun bare satt og lente seg mot lillebroren og dermed ikke hadde setebeltet over overkroppen. Hun må ha fempunktsbelte og bakovervendt en stund til.

Anonymous poster hash: b547b...be1

Skrevet

Snudde jenta da hun var 4,5 år, men etter ca en mnd måtte vi sette inn det gamle bakovervendte igjen fordi hun bare satt og lente seg mot lillebroren og dermed ikke hadde setebeltet over overkroppen. Hun må ha fempunktsbelte og bakovervendt en stund til.

Hun er 115 og ca 17 kg

Skrevet

Snudde eldste da hun var 2 år og 9 mnd. Temmelig sikker på at jeg ikke er alene, men her svarer bare perfekte dibbere som har barna bakovervendt til konfirmasjonsalder.

Anonymous poster hash: f1e58...5a2

Skrevet

Snudde eldste da hun var 2 år og 9 mnd. Temmelig sikker på at jeg ikke er alene, men her svarer bare perfekte dibbere som har barna bakovervendt til konfirmasjonsalder.

Anonymous poster hash: f1e58...5a2

Skrevet

Lillesøster tar over storebror sitt sete når storebror er 3 år. Så da kjøper jeg et nytt bakovervendt sete til han som går til 25 kg. Vil ha han bakovervendt til han er minst 4 år og passert 15 kg så han kan bruke bilens egne belter. Han er veldig lang, men tynn, så han må nok sitte med litt bøyde ben en stund.

Anonymous poster hash: 7e5f7...4b3

Skrevet

Jeg snudde jenta vår nå, hun fylte 3 år i juni.

skulle gjerne ha henne bakovervendt lengre, men hun blir veldig bilsyk...

på babyshop sa de at gjennomsnittsalder for å snu barnet i Norge er 2,5 år.

Så dib representerer ikke gjennomsnittet, men det er jo kjempeflott!

Anonymous poster hash: 65ed4...cc2

Skrevet

Snudde eldste rundt 4-årsdagen. Minste to måneder før han fylte 4 år. Ikke noe problem med beinplass. Men for minste ble setet for trangt.

Anonymous poster hash: 4ca4a...e77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...