Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har en 3 åring som er i det stadiet der alt skal gjøres selv. Det er vel og bra, men av og til er det virkelig ikke tid.. F.eks på morgenen før jobb. Vil selvfølgelig la henne gjøre mest mulig selv. Tingen er at hun blir rasende når ting ikke går hennes vei. Vi snakker ligge på gulvet å hyle. Det hjelper ikke å forklare eller snakke rolig. Får ofte litt dårlig samvittighet når jeg må heve stemmen.. Er så lei av å kjefte eller at det skal bli dårlig stemning. Råd? Anonymous poster hash: 768d2...6ec
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Tja, det varierer en del, ut fra situasjon, deres humør, vårt humør osv. Men er egentlig ikke så ofte. Det du snakker om her, er jo tegn på trass, ikke alltid lett å håndtere. Her i huset telles det ned fra 10 til 1 i hodet, tar et steg bakover og griper fatt i det på ny, de gangene man føler det går over styr, og man er på nippen til å heve stemmen. Når det kommer til tiden før bhg/jobb, så kan man gjøre det så lett som å si "greit, du vil ikke ha på deg sko, da får det være" ta skoene i en arm og ungen i andre, så fort de forstår de ikke får viljen sin, så bytter de ofte meningen, fordi i deres sinn så "vinner de", mens de i all realitet har lagt seg etter det du vil.. Motsatt psykologi er gull verdt her i huset.. Om de ikke vil det, så får de enten ikke lov til det eller så klarer de ikke. Anonymous poster hash: 15565...ec2
skinnfilla Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 Var rimelig hissig for ca 2 min... 2 jenter som kjekler, herjer opp bikkja og er generelt sure på hverandre. Jeg lager mat ,for de er dødens sultne, da blir de sånn. Nå er det atter idyll ungene spiser fiskepinner og ser barnetv. Snart skal vi ned og ta kveldsbad, er nærmere 30 grader ute, så vi er varme og slitne hele gjengen.
Guttaboys Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 Daglig. De krangler så busta fyker, så det ender med at jeg blir irritert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå