Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Søstra mi har nettopp fortalt at hun er gravid med nummer 4, og jeg gråter ... Hun har tre barn med to ulike fedre fra før, og dette barnet har blitt unnfanget på et ons..... Jeg ofrer så mye fra før for de tre eldste barna, henter her og der ... Hennes unnskyldning er at hun ikke har tid/penger til å kjøre hit og dit... Jeg betaler fotball-treningsavgift for de to eldste guttene, hun ville ikke prioritere dette ... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg vet det høres egoistisk ut å tenke på meg selv ... Anonymous poster hash: 0bd4a...807
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 La være å sy puter under armene hennes? Anonymous poster hash: ae388...a8f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 Du høres ikke egoistisk ut, det er ikke din oppgave å fostre opp hennes barn. Hun derimot høres direkte uansvarlig ut. Tenker dette må være en finanledning til å få henne til å våkne opp og ta ansvar for familien sin. Anonymous poster hash: a574c...50d
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 Hvor er faren til barna og babyen i magen da? Hva sier han som har gjort henne gravid nå, eller vet han om det? Anonymous poster hash: 848bc...deb
Superdolly Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Da synes jeg du du skal sette deg ned og tenke gjennom hva du kan gjøre for hennes barn uten at det går på bekostning av deg og ditt liv og dine barn og din økonomi. Så presenterer du dette for din søster, også om det betyr nedskjæring på det du allerede stiller opp med. Så får hun selv ta ansvar. Nå som hun skal bli firebarnsmor er det kanskje på tide. Hvis du er bekymret for barnas omsorgssituasjon når du reduserer tilbudet ringer du barnevernet.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 (endret) Slutt å hjelp henne så mye. Du muliggjør at hun flyr rundt å får ene ungen etter den andre. Hvis hun skjønner at du ikke lenger stiller opp i like stor grad så unngår hun kanskje å få barn nr 5. Ps: jeg tar forbehold om at det ikke er spesielle forhold bak det faktum at hun nå har fire barn med tre fedre (nr 1 var voldtekt, nr 2 døde osv) men at det er snakk om ren uforsiktighet og dårlige valg. Det var det jeg fikk inntrykk av. Endret 2. juli 2015 av Darwinia:-)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 Som man reder, ligger man - d gjelder både deg og henne!! Hennes barn er ikke ditt ansvar, så på tide å sette ned foten! Du får si at du gleder deg til å kose med baby, men at hun heretter må ta ansvar for seg selv! Både praktisk og økonomisk! Anonymous poster hash: 296dd...9b1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 Slutt å hjelp henne så mye. Du muliggjør at hun flyr rundt å får ene ungen etter den andre. Hvis hun skjønner at du ikke lenger stiller opp i like stor grad så unngår hun kanskje å få barn nr 5. Ps: jeg tar forbehold om at det ikke er spesielle forhold bak det faktum at hun nå har fire barn med tre fedre (nr 1 var voldtekt, nr 2 døde osv) men at det er snakk om ren uforsiktighet og dårlige valg. Det var det jeg fikk inntrykk av. Eksemplene dine er tragiske, men det er likevel hennes eget ansvar! Anonymous poster hash: 296dd...9b1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 HI her. I fare for å "dømme" min søster, så er det to ulike fedre pga to ulike forhold ... Uansvarlig mann nr 1 som stakk da hu ble gravid og mann nr 2 viste det seg at hadde ei på si. Kan ikke si så mye mer i fare for å bli gjenkjent... Syns det er VELDIG vanskelig å ikke hjelpe til, det er liksom barna det går utover ... Samtidig spiller våre foreldre på min samvittighet og kommer med kommentarer som "du må hjelpe X, du som har så masse penger" ... JA jeg har god utdannelse og tjener deretter så det er ikke pengene det står på, men hele opplegget liksom ... -huff ble rotete ... Anonymous poster hash: 0bd4a...807
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 ....glemte å si at hun ikke helt hvem som er far til barn i magen siden det ble unnfanget for 3 mnd siden når hun var på fest ei hel helg .... Grøsser ved tanken på hvor mange alternativer det kan være .... Anonymous poster hash: 0bd4a...807
Gjest Darwinia:-) Skrevet 2. juli 2015 #11 Skrevet 2. juli 2015 Slutt å hjelp henne så mye. Du muliggjør at hun flyr rundt å får ene ungen etter den andre. Hvis hun skjønner at du ikke lenger stiller opp i like stor grad så unngår hun kanskje å få barn nr 5. Ps: jeg tar forbehold om at det ikke er spesielle forhold bak det faktum at hun nå har fire barn med tre fedre (nr 1 var voldtekt, nr 2 døde osv) men at det er snakk om ren uforsiktighet og dårlige valg. Det var det jeg fikk inntrykk av. Eksemplene dine er tragiske, men det er likevel hennes eget ansvar! Anonymous poster hash: 296dd...9b1 Det er det selvfølgelig, men jeg ville nok strekt meg litt lengre for en søster som har vært forferdelig uheldig enn for en søster som, med viten og vilje, setter seg i en vanskelig situasjon.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #12 Skrevet 2. juli 2015 HI her. I fare for å "dømme" min søster, så er det to ulike fedre pga to ulike forhold ... Uansvarlig mann nr 1 som stakk da hu ble gravid og mann nr 2 viste det seg at hadde ei på si. Kan ikke si så mye mer i fare for å bli gjenkjent... Syns det er VELDIG vanskelig å ikke hjelpe til, det er liksom barna det går utover ... Samtidig spiller våre foreldre på min samvittighet og kommer med kommentarer som "du må hjelpe X, du som har så masse penger" ... JA jeg har god utdannelse og tjener deretter så det er ikke pengene det står på, men hele opplegget liksom ... -huff ble rotete ... Anonymous poster hash: 0bd4a...807 Da kunne du vel si at din søster hadde/har samme mulighet som deg til å ta seg god utdannesle og tjene masse penger slik at hun kan forsørge alle løsungene sine selv. Anonymous poster hash: 1c643...685
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #13 Skrevet 2. juli 2015 Mhm, jeg syns det er veldig vanskelig. Føler meg fanget på mange måter ... Anonymous poster hash: 0bd4a...807
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #14 Skrevet 3. juli 2015 Mhm, jeg syns det er veldig vanskelig. Føler meg fanget på mange måter ... Anonymous poster hash: 0bd4a...807 Det er du selv som gjør det. Du vet det, ikke sant? Du er en medavhengig, som i rusbehandlerspråket betyr den som muliggjør andre folks selvdestruktive atferd. Hvis din søster festet hele helgen for tre måneder siden og du satt barnevakt hele den helgen, da er det et sykt symbiotisk forhold dere har altså. Og kun du har nøkkelen til å avslutte det. Anonymous poster hash: 1c9c9...501
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #15 Skrevet 3. juli 2015 Jeg synes det er flott at du stiller opp for barna når du har mulighet økonomisk og tidsmessig. Det er ingen selvfølge, men fantastisk snilt gjort. I motsetning til det mange andre har svart vil ikke jeg råde deg til å slutte med denne støtten, men det er viktig at du finner en balanse og grenser som du selv er komfortabel med. Gratulerer som kommende tante på ny Barna er heldige som har deg! Anonymous poster hash: bf7be...717
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #16 Skrevet 3. juli 2015 Jeg synes det er flott at du stiller opp for barna når du har mulighet økonomisk og tidsmessig. Det er ingen selvfølge, men fantastisk snilt gjort. I motsetning til det mange andre har svart vil ikke jeg råde deg til å slutte med denne støtten, men det er viktig at du finner en balanse og grenser som du selv er komfortabel med. Gratulerer som kommende tante på ny Barna er heldige som har deg! Anonymous poster hash: bf7be...717 Enig med deg! Tenkt bl.a hvor verdifullt det er for disse to guttene som får gå på fotball pga deg? Ikke straff barna for din søsters dumhet! Nå mener jeg ikke at du skal øse ut penger i øst og vest altså, kun på ting som kan være viktig for barna (som feks fotballtrening). Jeg er rimelig sikker på at disse guttene komme til å være deg evig takknemlig når de blir voksne...😊 Anonymous poster hash: 28f4f...204
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #17 Skrevet 3. juli 2015 Tusen takk for de gode svarene! Jeg skal ta tak i det jeg føler blir feil, men ingen av de store barna skal svi for dette! Støtten fra meg skal være der uansett! Hi Anonymous poster hash: 0bd4a...807
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #18 Skrevet 3. juli 2015 Jeg synes det er flott at du stiller opp for barna når du har mulighet økonomisk og tidsmessig. Det er ingen selvfølge, men fantastisk snilt gjort. I motsetning til det mange andre har svart vil ikke jeg råde deg til å slutte med denne støtten, men det er viktig at du finner en balanse og grenser som du selv er komfortabel med. Gratulerer som kommende tante på ny Barna er heldige som har deg!Anonymous poster hash: bf7be...717 Enig med deg! Tenkt bl.a hvor verdifullt det er for disse to guttene som får gå på fotball pga deg? Ikke straff barna for din søsters dumhet! Nå mener jeg ikke at du skal øse ut penger i øst og vest altså, kun på ting som kan være viktig for barna (som feks fotballtrening). Jeg er rimelig sikker på at disse guttene komme til å være deg evig takknemlig når de blir voksne...Anonymous poster hash: 28f4f...204 Som om moren kommer til å si at det var tante som dekket over hennes egne mangler... Syns Hi skulle fortelle det til BV. Hun burde heller bli fostermor for disse barna og bli kompensert ordentlig, og så kan den biologiske moren komme og hilse på når hun er edru. Anonymous poster hash: 1c9c9...501
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #19 Skrevet 3. juli 2015 Hadde bedt søsteren min sende alle barna til meg etterhvert som de ble født, for det er jo jeg som fostrer de uansett.. Mulig man hadde fått en reaksjon da... Anonymous poster hash: a78f1...aad
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #20 Skrevet 3. juli 2015 Ego? Hun er uansvarlig, intet annet! Det er fint du betaler for dem når hun driter i dem. Men det er ikke sitt ansvar. Har hun jobb til å forsørge de? Hvem passer ungene mens hun flyr på fest og sprer bena? Sorry uttrykket.. Anonymous poster hash: 69581...699
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #21 Skrevet 3. juli 2015 Hadde bedt søsteren min sende alle barna til meg etterhvert som de ble født, for det er jo jeg som fostrer de uansett.. Mulig man hadde fått en reaksjon da...Anonymous poster hash: a78f1...aad Enig. Hi spiller offer. Anonymous poster hash: 1c9c9...501
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #22 Skrevet 3. juli 2015 ....glemte å si at hun ikke helt hvem som er far til barn i magen siden det ble unnfanget for 3 mnd siden når hun var på fest ei hel helg .... Grøsser ved tanken på hvor mange alternativer det kan være .... Anonymous poster hash: 0bd4a...807 Åh, æsj. Så ekkelt. Har noe skjedd med søsteren din siden hun oppfører seg slik? Anonymous poster hash: 62968...fa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå