Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Hei Jeg er i slutten av mammapermisjon. Jeg må på jobb i august men jeg flytted og jeg kan ikke tilbake på jobb. Datter mi skal i barnehage i Januar og jeg skal begynne ny jobb. Min spørsmal er : skal jeg bli uten penge i dette 3 måneder før jeg bli på ny jobb ? Anonymous poster hash: 9b468...93e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Jepp, det må du. Anonymous poster hash: 937b6...d62
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 Hei Jeg er i slutten av mammapermisjon. Jeg må på jobb i august men jeg flytted og jeg kan ikke tilbake på jobb. Datter mi skal i barnehage i Januar og jeg skal begynne ny jobb. Min spørsmal er : skal jeg bli uten penge i dette 3 måneder før jeg bli på ny jobb ? Anonymous poster hash: 9b468...93e ??? Hvis du ikke har jobb får du jo ikke penger Anonymous poster hash: 11bab...a9f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 Men det har du vel visst hele tiden, og lagt av penger eller?! Fra 13 mnd får man kontantstøtte for ungen. Ja og barnetrygda da. har du en samboer har vel han jobb? Anonymous poster hash: 937b6...d62
Bamse86 Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Hei Jeg er i slutten av mammapermisjon. Jeg må på jobb i august men jeg flytted og jeg kan ikke tilbake på jobb. Datter mi skal i barnehage i Januar og jeg skal begynne ny jobb. Min spørsmal er : skal jeg bli uten penge i dette 3 måneder før jeg bli på ny jobb ? Anonymous poster hash: 9b468...93e ??? Hvis du ikke har jobb får du jo ikke penger Anonymous poster hash: 11bab...a9f Men jeg kan ikke få jobb hvis jeg har ikke barnehageplass? Det kan jeg få når barn er 15 mnd. So det bli i Januar og jeg skal på jobb , men mammaperm slutter i August.
Bamse86 Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Men det har du vel visst hele tiden, og lagt av penger eller?! Fra 13 mnd får man kontantstøtte for ungen. Ja og barnetrygda da. har du en samboer har vel han jobb? Anonymous poster hash: 937b6...d62 Jeg sparer penger men hvordan man kan få ny jobb hvis det er umulig å få barnehageplass
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 Dagmamma og jobbsøking asap. Anonymous poster hash: 5cee6...c29
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 Hei Jeg er i slutten av mammapermisjon. Jeg må på jobb i august men jeg flytted og jeg kan ikke tilbake på jobb. Datter mi skal i barnehage i Januar og jeg skal begynne ny jobb. Min spørsmal er : skal jeg bli uten penge i dette 3 måneder før jeg bli på ny jobb ? Anonymous poster hash: 9b468...93e ??? Hvis du ikke har jobb får du jo ikke penger Anonymous poster hash: 11bab...a9f Men jeg kan ikke få jobb hvis jeg har ikke barnehageplass? Det kan jeg få når barn er 15 mnd. So det bli i Januar og jeg skal på jobb , men mammaperm slutter i August. Men kjære, dette er vel ikke noe som plutselig gikk opp for deg? Du får kontantstøtten fra barnet er 13 mndr, + barnetrygd. Hvilke andre penger mener du at du skal ha? Anonymous poster hash: 37d88...964
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 Men det har du vel visst hele tiden, og lagt av penger eller?! Fra 13 mnd får man kontantstøtte for ungen. Ja og barnetrygda da. har du en samboer har vel han jobb? Anonymous poster hash: 937b6...d62 Jeg sparer penger men hvordan man kan få ny jobb hvis det er umulig å få barnehageplass Da må du få noen andre til å passe barnet, er det umulig måtte du ha spart gjennom permisjonen. Jeg har septemberbarn så min fikk ikke barnehageplass før august rett før han fylte to. Med kontantstøtte, sparing, barnepass og at jeg jobbet turnus og mannen dag gikk det helt fint. Hva forventer du egentlig? Anonymous poster hash: 11bab...a9f
Bamse86 Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 Jeg trodde kontantstøtten og barnetrygd er fra 15mndr. Jeg mener ikke om andre penger og jeg er ikke overrasket. Bare har tenkt jeg forstår ikke noe.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #11 Skrevet 2. juli 2015 Jeg trodde kontantstøtten og barnetrygd er fra 15mndr. Jeg mener ikke om andre penger og jeg er ikke overrasket. Bare har tenkt jeg forstår ikke noe. Hva spør du egentlig om? Barnetrygd er fra barnet blir født og kontantstøtte fra 13 månder. Er du alene med dette barnet? Anonymous poster hash: 11bab...a9f
Mia_73 Skrevet 2. juli 2015 #12 Skrevet 2. juli 2015 Du har ikke krav på dagpenger dersom du ikke er reell jobbsøker. Kontantstøtte får du når barnet etter det fyller 1 år. Les NAVs sider.
Bamse86 Skrevet 2. juli 2015 #13 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har oktoberbarn og jeg trodde kontantstøtten er fra 15mndr. Det 3 mnd når man kan ikke får barnehageplass og har fast jobb. Jeg trodde som dere sier at jeg må sparer penger eller letter turnus jobb, men jeg var ikke sikker på jeg forstår det riktig.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #14 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har oktoberbarn og jeg trodde kontantstøtten er fra 15mndr. Det 3 mnd når man kan ikke får barnehageplass og har fast jobb. Jeg trodde som dere sier at jeg må sparer penger eller letter turnus jobb, men jeg var ikke sikker på jeg forstår det riktig. Det at barnet må være 15 mnd for kontantstøtte er bare tull. Gå inn på NAV sine sider å les Anonymous poster hash: 11bab...a9f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #15 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har oktoberbarn og jeg trodde kontantstøtten er fra 15mndr. Det 3 mnd når man kan ikke får barnehageplass og har fast jobb. Jeg trodde som dere sier at jeg må sparer penger eller letter turnus jobb, men jeg var ikke sikker på jeg forstår det riktig.Det at barnet må være 15 mnd for kontantstøtte er bare tull. Gå inn på NAV sine sider å les Anonymous poster hash: 11bab...a9f Det er fra og med 13 mndr til og med måneden før barnet fyller 2 år, altså tom 23 måneder. Hilsen har-vært-i-ulønnet/permisjon-i-ni-måneder-snart-pga-ingen-barnehageplass. Anonymous poster hash: ba488...723
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #16 Skrevet 2. juli 2015 Søkte du barnehageplass fra august da, eller søkte du fra januar. Skjønner ikke hvorfor du er så opphengt i 15 mnd, noen må ha vranglært deg veldig. Barnehageplass er det vanlig å søke fra permisjonen går ut, men ikke alltid man får og da må man vente til neste hovedinntak eller det blir en ledig plass. I mellomtiden får man kontantstøtte, fra barnet er 13 mnd og må evt bruke dagmamma mens man jobber. Anonymous poster hash: fd87c...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå