Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Har time til MR av kneet på mandag. Ikm er på tirsdag. Timen må senest avbestilles eller flyttes 24 timer før, og da må det bli i morgen. Kan ta en test i morgen, har hatt litt symptomer så er veldig usikker (men prøver å ikke få forhåpninger😉). Uansett litt tidlig å teste så tror jeg får negativ uansett. Hva ville dere gjort? Gått på timen eller avbestilt? Har ventet flere uker på å få time, litt ugunstig tidpunkt bare☺ Anonymous poster hash: 7f5e0...61c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Har time til MR av kneet på mandag. Ikm er på tirsdag. Timen må senest avbestilles eller flyttes 24 timer før, og da må det bli i morgen. Kan ta en test i morgen, har hatt litt symptomer så er veldig usikker (men prøver å ikke få forhåpninger😉). Uansett litt tidlig å teste så tror jeg får negativ uansett. Hva ville dere gjort? Gått på timen eller avbestilt? Har ventet flere uker på å få time, litt ugunstig tidpunkt bare☺ Anonymous poster hash: 7f5e0...61c Jeg tok MR av bekkenet da heg var høygravid, det gikk fint (var helt nødvendig grunnet alvorlig sykdom). Dessuten er det ikke sikkert magen din er inni MR-maskinen når du skal ta MR av kneet. Det er dessuten stor forskjell på MR og CT eller vanlig røntgen, ift fare (ikke røntgenstråler i MR). Men for å være helt sikker ringer du og forhører deg i morgen. En del ting er jo mer ungunstig i begynnelsen av svangerskapet. Anonymous poster hash: 4bf1a...146
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 Ring røntgeninstituttet eller sykehuset og snakk med dem. Jeg tror det går fint. Da jeg tok MR av mitt kne lå bare beina til litt over kneet innenfor maskinen. Anonymous poster hash: 76e02...5b4
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 MR inneholder ikke stråler som ved CT og røntgen. Anonymous poster hash: f71e0...e06
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Fra nettet: "Hvis jeg er gravid, må undersøkelsen da avlyses? Som en generell regel er vi tilbakeholdne med undersøkelser av gravide. Bruk av ioniserende stråler (som røntgen og CT) bør unngås under graviditeten. Foreløpig anbefales ikke MR-undersøkelse under graviditeten, selv om det ikke er holdepunkter for skadelige påvirkninger av fosteret. Ultralyd-undersøkelser kan trygt utføres." Ring dit du har time, og snakk med de i morgen. Anonymous poster hash: fc964...225
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Nå er jeg ikke helsepersonell men vet en del om stråling. MR er mye mindre problematisk når det kommer til graviditet enn CT og røntgen. For noen år side måtte jeg få sjekket mageregionen pga sykdom. Samtidig var det mistanke om graviditet. Da ble det valgt MR i stedet for CT i tilfelle jeg var gravid. Men snakk med legen. Det er nok det beste 😊 Anonymous poster hash: 726e5...dee
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 MR er helt uproblematisk, dessuten vet du jo ikke om du er gravid engang. Relativt vanskelig å få time til MR pga lang ventetid så jeg ville ikke avbestilt. Hilsen ei som jobber på Bildediagnostisk senter. Anonymous poster hash: 0f5b8...b26
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 Takk for svar Jeg skal ringe de i morgen for å høre hva de mener, det er sikkert ikke farlig når det er så tidlig (hvis jeg i det hele tatt er gravid), og siden det er kneet. Men hvis jeg er gravid nå så vil det uansett være et høyrisikosvangerskap og jeg trenger ikke flere ting å bekymre meg over i svangerskapet (for det er uunngåelig tror jeg). Kommer til å høre når neste mulige time vil være også ☺ Skal ta en test i alle tilfelle 😉 takk for innspill ☺😊 hi Anonymous poster hash: 7f5e0...61c
Morroklump1 Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 Når jeg tok MR av kneet var det kun den delen av kroppen som var i maskinen. Jeg satt godt i en stol utenfor og leste "historien" om MR maskinen sikkert 5 ganger, ettersom jeg måtte sitte helt stille 😅.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 Jeg skulle ta mr av hodet da jeg var 7 uker på vei. Det fikk jeg ikke fordi fostervannet kan varmes opp til uheldig nivå. Ville ringt dem og forberedt dem på at du kanskje må avbestille. Anonymous poster hash: d01f0...e93
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #11 Skrevet 2. juli 2015 Var to ganger i mr og en gang i ct i uke 28, de trodde at jeg hadde blodpropp eller hjerneblødning så derfor var det viktig. Var i mr først som fant en diger cyste i hodet mitt så tok de ct for å sjekke den bedre. Var kun hodet som var inni ct-maskinen og jeg dekket til magen med en blyjakke. Dette er noen år siden og ungen er frisk og rask. Men ville ikke tatt ct uten en god grunn. Mr er magneter så skal være harmløst men bråket er HØYT så ungen gikk bananas inni magen, var litt ekkelt Anonymous poster hash: 81416...4bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå