Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 3- åringen har bare motarbeidét meg. Jeg sto opp tidlig for å bake pizzasnurrer vi kunne ta med og har pakket og ordnet. 3 åringen derimot har bare bidratt med hyl og skrik. Ikke vil hun ha på solkrem, ikke vil hun ha på tøy osv.. Det har vært et helvete rett og slett. Nå er jeg drittlei av alt styret og har ikke veldig lyst til å gi henne gleden ved å få dra på stranda allikevel. Det er jo veldig kjedelig at en kosedag ender sånn og har ikke så veldig lyst til å sitte inne i hele dag selv heller.. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: cb9d6...e4f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Jeg hadde latt henne sitte i fred om hun var morgengretten, ikke giddet å ta noen kamper med henne. Når jeg var klar til å dra hadde jeg sagt at nå drar jeg på stranden, vil du være med? Så hadde hun nok tatt på klærne og kommet, solkremen hadde jeg tatt på når vi var fremme. Anonymous poster hash: a776a...f33
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 Jeg hadde blitt hjemme. Hvor gammel er hun? Så du skrev 3 år, men er hun nettopp 3, eller snart 4? (stor forskjell) Om hun er nærmere 4 år ville jeg forklart at det ikke blir stranda allikevel siden hun oppfører seg slik, også hadde jeg heller prøvd igjen dagen etter. Om hun er akkurat 3 år ville jeg forklart at man ikke kan dra på stranda hvor det er andre om man oppfører seg slik også ville jeg utsatt turen et par timer og prøvd igjen. Anonymous poster hash: 46a37...a4e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 Ville dratt med ungen på stranda usmørt. Kan smøre på stranda også. Kanskje litt lettere. Anonymous poster hash: 713d9...784
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Hun blir 3 neste måned.. Bare kjenner at jeg mister all motivasjon når det blir så mye styr.. Men kanskje lurt som en nevner å snu om på rekkefølgen som en nevnte over og heller ta henne til sist når alt er klart. Hi Anonymous poster hash: cb9d6...e4f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Jeg hadde dratt på stranda uansett, da humøret til ungen nok ville blitt bedre når vi kom frem - imotsetning til alternativet som virker å være å fortsette krangel hjemme. Det hadde ikke jeg giddet. Anonymous poster hash: 3767a...0b4
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 Vet hvordan det er 😉 har ei som er 3 denne mnd. Hun nekter å gre håret, nekter å spise opp. Alt ender med drama... Slitsomt 😉 akkurat nå sitter hun å smører hele fjeset med lepomade og gliser til meg... Puh... Anonymous poster hash: da478...85c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 Hun blir 3 neste måned.. Bare kjenner at jeg mister all motivasjon når det blir så mye styr.. Men kanskje lurt som en nevner å snu om på rekkefølgen som en nevnte over og heller ta henne til sist når alt er klart. Hi Anonymous poster hash: cb9d6...e4f OK, da ville jeg nok dratt Hadde blitt hjemme om hun var nærmere 4. Ja, bare vent henne ut litt, det ville jeg gjort. Ikke gi henne noe oppmerksomhet på det, og vent til hun blir i litt bedre humør Anonymous poster hash: 46a37...a4e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 Jeg hadde dratt på stranda uansett, da humøret til ungen nok ville blitt bedre når vi kom frem - imotsetning til alternativet som virker å være å fortsette krangel hjemme. Det hadde ikke jeg giddet. Anonymous poster hash: 3767a...0b4 Om hun hadde vært nærmere 4 eller eldre, så hadde jeg da virkelig ikke dratt for å spare meg selv for en konflikt. Hva ville hun lært av det? At hun kan oppføre seg helt forferdelig uten konsekvenser? Da fikk hun heller bli hjemme og lære at det er dumt å oppføre seg slik når noen prøver å stelle i stand noe hyggelig. Men her er det snakk om en på akkurat 3 år, og da blir det annerledes. Anonymous poster hash: 46a37...a4e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 Vær litt føre var. Sett på noe hun liker å se på, på netflix e.l, går hun lei av det, finn frem rosiner eller kjeks. Finn frem leker hun ikke har lekt med på lenge, eller plastelina er en hit her. Ta solkremen på stranda. Sier ikke at det skal være sånn hver dag, men om du har planlagt en kose dag på stranda og ikke har noen til å ta henne mens du gjør i stand, syns jeg man kan skjemme bort littegran bare for å få gjort det man skal. Anonymous poster hash: 67207...1c1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #11 Skrevet 2. juli 2015 Ville dratt med ungen på stranda usmørt. Kan smøre på stranda også. Kanskje litt lettere.Anonymous poster hash: 713d9...784 Man skal faktisk smøre minst EN HALVTIME før huden utsettes for sol..... Skremmende at småbarnsforeldre ikke vet det Anonymous poster hash: bd313...30b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #12 Skrevet 2. juli 2015 Ville dratt med ungen på stranda usmørt. Kan smøre på stranda også. Kanskje litt lettere.Anonymous poster hash: 713d9...784 Man skal faktisk smøre minst EN HALVTIME før huden utsettes for sol..... Skremmende at småbarnsforeldre ikke vet det Anonymous poster hash: bd313...30b Det finnes vel større tragedier enn 30min uten full effekt av solkremen? Anonymous poster hash: 67207...1c1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #13 Skrevet 2. juli 2015 Ville dratt med ungen på stranda usmørt. Kan smøre på stranda også. Kanskje litt lettere.Anonymous poster hash: 713d9...784 Man skal faktisk smøre minst EN HALVTIME før huden utsettes for sol..... Skremmende at småbarnsforeldre ikke vet det Anonymous poster hash: bd313...30b Jajaja.... men så kan man ikke gjøre alt etter boka alle dager skjønner du. Slapp av. Ungen dør nok ikke av det. Anonymous poster hash: 46a37...a4e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #15 Skrevet 2. juli 2015 Takk, det er det vi snakket om å gjøre også. Ble bare usikker på om vi burde legge igjen litt "husleie" for bruk av vann og strøm..☺ Takk for svar! Hi Anonymous poster hash: cb9d6...e4f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #16 Skrevet 2. juli 2015 Takk, det er det vi snakket om å gjøre også. Ble bare usikker på om vi burde legge igjen litt "husleie" for bruk av vann og strøm..☺ Takk for svar! Hi Anonymous poster hash: cb9d6...e4f Hehehe... Her tror jeg du har svart på feil tråd 👍🏻 Anonymous poster hash: 64e9b...8c7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #17 Skrevet 2. juli 2015 Hun er 3 år...dra på stranda.. Anonymous poster hash: 1c34d...a34
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #18 Skrevet 2. juli 2015 Hi her. Vi sitter godt smurt på stranda etter at frøkna tok seg en lur etter alt rabalderet. Da fikk jeg 20 min ro og fred og en litt mer samarbeidsvillig unge etterpå Anonymous poster hash: cb9d6...e4f
Iiiiik Skrevet 2. juli 2015 #19 Skrevet 2. juli 2015 Å bli hjemme ville jo straffet deg selv langt mer enn henne. Å innføre en konsekvens mange timer etter negativ atferd har dessuten lite effekt på et så lite barn. Det gjelder langt på vei for en 4-åring også. Pizzasnurrene var vel minst like mye for din del som for hennes. Hun ville sikkert heller hatt mamma tilgjengelig enn en mamma opptatt med baking i et par timer (til og fra, men dog). Fint at dere dro og fint at hun fikk sovet av seg det verste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå