Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #1 Skrevet 2. juli 2015 Jeg fant nettopp ut at jeg venter nr 2, kjenner virkelig at jeg håper det er jente denne gangen også. Ikke fordi jenter er bedre enn gutter, for første gangen håpte jeg i grunn på gutt. Men fordi jeg har jo alt utstyret, å jeg har selv ønsket meg søster, hadde bare en bror. Vet det sikkert blir stas om det er gutt også, men virker gøy med to av samme kjønn. Hva har du? Og/ eller hva ønsker du? Anonymous poster hash: da2cf...f72
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #2 Skrevet 2. juli 2015 Jeg skjønner hva du mener, og for å generalisere så tror jeg utgangspunktet for et veldig godt forhold er at barna er av samme kjønn. Bror/søster blir liksom ikke heeelt det samme som bror/bror eller søster/søster. Men mange er jo heldige og får flotte forhold til søsken av motsatt kjønn selvom man ikke kan snakke om ALT Uansett hvilket kjønn man får er det jo vinn-vinn, på hver sin måte... Anonymous poster hash: a405c...c13
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #3 Skrevet 2. juli 2015 Har det på samme måte. Har selv en bror og jeg er jo selvsagt superglad i han. Men jeg hadde klart hatt bedre og mer kontakt med ei søster nå i voksen alder. Har faktisk mer kontakt med kona til min bror enn han selv. Anonymous poster hash: 6a77e...a90
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #4 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har bare jenter. Veldig praktisk i forhold til klær og utstyr. Jeg ønsket meg egentlig gutt siste gangen. Har lillebror selv og det er veldig fint å ha. Har også småsøstre og de var skikkelig irriterende i oppveksten. Men tror at man blir fornøyd uansett. Anonymous poster hash: 31035...1f5
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 2. juli 2015 #5 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har en av hver og digger det 😊 fikk jente først, og må ærlig innrømme at jeg håpte litt på jente andre gang også. Mye pga de samme grunnene som du nevner. Og så følte jeg at jeg "kunne jenter" 😊. Sett bort fra det rent praktiske med at man har alle klær fra før og slike ting, så er jeg så utrolig glad for at vi fikk gutt. Det er så gøy å få oppleve begge deler og så har vi fått verdens beste koseklump 😊 kunne aldri ønsket meg noe annet og skjønner ikke hva jeg tenkte på 😂
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #6 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har fire gutter og en jente. De to eldste guttene er det bare et år mellom, men de er fullstendig ulike, så de er lite sammen på fritiden og har ikke så nært forhold. De har jevngamle venner som er bror og søster. De to er som erteris (11 og 12 år gamle). Selv har jeg nærmere forhold til min bror enn min søster. Når det er sagt har jeg alltid syntes det ser så koselig ut med en stor søsterflokk, og kunne nok tenkt meg en søster til jenta vår (det blir ikke flere her). Anonymous poster hash: ff0df...481
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #7 Skrevet 2. juli 2015 Vet at det ikke er noen garanti at søsken blir gode venner uansett kjønn, jeg har et greit forhold til bror. Men drømte liksom likevel om søster i tillegg ( helst tvilling ) virker koselig med stor søslen flokk, men litt for mye arbeid med stor barneflokk;) tar en grqviditet om gangen og barn. Så får vi se hva ønsket er videre. Hi Anonymous poster hash: da2cf...f72
skinnfilla Skrevet 2. juli 2015 #8 Skrevet 2. juli 2015 Vi har jenter, han har ei fra før (15 år) Og vi venter jente nr3, sammen
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #9 Skrevet 2. juli 2015 Vi har to jenter. Jeg ønsket meg jente første gang, ønsket meg jente andre gang og ønsker meg en jente til. Vi kommer ikke til å få flere (kan ikke, av medisinske årsaker). Kunne tenke meg å bli fosterhjem en gang i fremtiden, har også da et lite ønske om en jente. Det er selvfølgelig ikke noen avgjørende greie, hadde blitt akkurat like glad i gutter både første og andre gang. Det var på ingen måte avgjørende for meg at søsknene skulle ha samme kjønn - det var bare jeg selv og partner som begge hadde en preferanse for akkurat jente. Anonymous poster hash: e39ff...685
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #10 Skrevet 2. juli 2015 Tre gutter og en jente. Det er veldig kjekt med begge deler, og min erfaring er at det er mindre krangling når de er av ulikt kjønn fordi de da gjerne ikke vil ha de samme lekene uansett. Men joda, det er veldig praktisk med tre av samme kjønn i tripp-trapp-tresko, jeg kan egentlig bare flytte klærne "ned et hakk" en gang i året. Altså når eldste vokser ut av noe, så er det passe til mellomste, og når han vokser ut av det, så er det passe til minste. Selvsagt blir jo en del slitt og må kastes og alle får litt nytt også, men vi sparer en del penger på at de kan arve mye. Anonymous poster hash: e16dd...fce
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #11 Skrevet 2. juli 2015 Jeg var omvendt av deg da. Fikk først en gutt og håpet deretter på ei jente når jeg ble gravid igjen, fordi jeg hadde lyst å oppleve å ha begge kjønn. Jenta kom, og våre to som nå er 10,5 år og 8 år, har et veldig godt søskenforhold enn så lenge i hvertfall. Jeg har selv en søster som er 6 år yngre og vi har egentlig aldri vært veldig close, så jeg tror nok aldersforskjell og interesser + personlighet har mer å si enn kjønn ift hvilket forhols søsken får. Vi har selvsagt et godt forhold, meg og min søster, men ikke sånn "bestevenninne-forhold" som nok mange ser for seg skal oppstå når man har to jenter. Har en venninne med tre jenter som er rimelig tett i alder, men så utrolig forskjellige at de krangler som regel så busta fyker. Anonymous poster hash: db264...acd
Mrs. Kaizer Skrevet 2. juli 2015 #12 Skrevet 2. juli 2015 3 gutter og 1 jente. Veldig kjekt med begge kjønn, men skal innrømme at jeg ble ekstra glad når det viste seg at minste var ei jente☺
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 2. juli 2015 #13 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har to gutter, og ønsket at nr.2 var en gutt også (selv om ingen tror på det, såklart). Foreløpig er de ikke bestevenner, men håper det endrer seg med årene
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #14 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har to jenter, og det har vært enormt praktisk på alle måter! Jeg håpet veldig at nr 2 var gutt, men du verden så gøy det har vært med 2 a samme kjønn. Er 2 år mellom dem, de er besteveninner og har samme interesser. Faren jobber veldig mye, og vi har ikke naboer med barn, så det er gull verdt. Og ser hvor enkelt jeg har det bare f.eks viss vi skal på kino, velge film på bilturen osv, noe som er roten til krangel hos veldig mange av di som har begge kjønn. Også ferier da! Helt fantastisk å ha di med, og at de er så samkjørte på alt. Nå er det jo ikke noen selvfølge at kjemien stemmer selv om di er samme kjønn, men enkelte ting er jo allikevel litt enklere. Og veldig praktisk med alt som kan arves! Nå er mine så store at det om ikke så mange år blir jentetur til London. 👍 Anonymous poster hash: 99a4a...5a9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #15 Skrevet 2. juli 2015 Tror det har mer med kjønn enn personlighet å gjøre. Jeg har to brødre, kjempegod kontakt med den ene, ikke med den andre, og de to har heller ikke kontakt innbyrdes. Kjenner andre søskenflokker også der f eks de to jentene ikke går sammen, mens broren har god kontakt med dem begge. Osv osv osv Anonymous poster hash: 5495d...eb7
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #16 Skrevet 2. juli 2015 Jeg fikk først gutt, og ønsket at andremann også skulle være gutt. Ble ei jente, og er såklart veldig glad for det nå 😊 jeg tror det blir perfekt uansett hvordan det blir ❤️ Anonymous poster hash: fb346...cb8
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #17 Skrevet 2. juli 2015 Med første spilte det virkelig ingen rolle hva det ble, det ble ei jente. Med nr 2 ønsket jeg meg en jente til, og det ble det ❤ Har selv 3 søstre og vi er veldig nære så ønsket om to av samme kjønn kommer nok i mitt tilfelle av egne opplevelser. Jentene mine er også veldig nære hverandre men det kommer nok også an på personlighet. Anonymous poster hash: cc00b...466
Firekids Skrevet 3. juli 2015 #18 Skrevet 3. juli 2015 For meg var jente, gutt, jente, gutt det perfekte. 😁 Er nok like mye personlighet som kjønn.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #19 Skrevet 3. juli 2015 Vi har tre gutter, perfekt for oss 👍🏻 Anonymous poster hash: 98e22...3c1
badgi Skrevet 3. juli 2015 #20 Skrevet 3. juli 2015 Jeg har to jenter, og det har vært enormt praktisk på alle måter! Jeg håpet veldig at nr 2 var gutt, men du verden så gøy det har vært med 2 a samme kjønn. Er 2 år mellom dem, de er besteveninner og har samme interesser. Faren jobber veldig mye, og vi har ikke naboer med barn, så det er gull verdt. Og ser hvor enkelt jeg har det bare f.eks viss vi skal på kino, velge film på bilturen osv, noe som er roten til krangel hos veldig mange av di som har begge kjønn. Også ferier da! Helt fantastisk å ha di med, og at de er så samkjørte på alt. Nå er det jo ikke noen selvfølge at kjemien stemmer selv om di er samme kjønn, men enkelte ting er jo allikevel litt enklere. Og veldig praktisk med alt som kan arves! Nå er mine så store at det om ikke så mange år blir jentetur til London. 👍 Anonymous poster hash: 99a4a...5a9 Åh det høres koselig ut!! Har to jenter selv med 3 års mellomrom. Håper sånn de får et tett bånn og drømmer nettop om jentetur til London😄
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #21 Skrevet 3. juli 2015 Har det på samme måte. Har selv en bror og jeg er jo selvsagt superglad i han. Men jeg hadde klart hatt bedre og mer kontakt med ei søster nå i voksen alder. Har faktisk mer kontakt med kona til min bror enn han selv. Anonymous poster hash: 6a77e...a90 Hvordan vet du det? Jeg har to søstre og vi er ekstremt forskjellige. Hadde neppe hatt vært venner (hatt kontakt) med dem om det ikke var for at vi er i familie. Anonymous poster hash: 1bd53...a95
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #22 Skrevet 3. juli 2015 Jeg har tre gutter, og i forhold til klær er det stort sett supert, bortsett fra at den i midten er sommerbarn og de andre vinterbarn, slik at mye egentlig ikke har passet likevel. De er veldig ulike personligheter, tenker det kan by på vel så store utfordringer som forskjellig kjønn. Når det er sagt så er det gøy å ha en liten gjeng av samme sort😊 Anonymous poster hash: 1bd53...a95
Jakkie Skrevet 3. juli 2015 #23 Skrevet 3. juli 2015 Jeg har en gutt , og har så masse klær og utstyr etter han, til å være helt ærlig vis jeg kunne velge hadde jeg ønsket meg tvilling gutter 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå