Gå til innhold

Hvor mange katteelskere er det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i katter. Hadde seks stykker før jeg flyttet sammen med en allergisk kjæreste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ELSKER katter! ALLE katter. Sliter skikkelig med å ikke mate, kose med alle kattene jeg ser :P

Har selv to stk, og er krisehjem for dyrebeskyttelsen <3

Anonymous poster hash: d72ba...4da

Kan jeg spørre vvordan dine to katter reagerer nå det kommer nye katter inn i hjemmet? Kan du fortelle om det å være krisehjem? ☺

Skrevet

Vorsteheren min elsker katter.

Det gjør jaggu halvvorsteheren jeg passer fra tid til annen også. :D

Skrevet

Jeg elsker katter. Har fire kastrerte gutter 😀

Skrevet

Elsker katter jeg også. Er generelt en skikkelig dyreelsker! Vi har ei nydelig lita pusifrøken, men hun har lopper som vi svarten ikke blir kvitt.

Anonymous poster hash: 38420...25f

Skrevet

Jeg har katt og liker den. Er ikke katteelsker sånn generelt.

Skrevet

Liker katt. Har en maine coon og en helt hvit stor pusegutt. Puddelen min liker også katter😁 Er opptatt av nettvett så legger ikke ut bilder😉

Skrevet

Har tre kastrerte puser:) Mener folk er uansvarlige som ikke kastrerer, og går foran med et godt eksempel selv:)

Anonymous poster hash: f2421...218

Skrevet

elsker dem :)

Skrevet

Vi har en rødsølv Maine Coon og en brunmasket Birma 😊

Anonymous poster hash: 2b7f2...8bb

Skrevet

Veldig glad i både hunder og katter, men har ingen selv.

Må le litt... for tre dager siden leste jeg en artikkel på nrk.no om at bakterier fra katt kan gi ulike psykiske symptomer/sykdom hos mennesker pga. en bakterie som kan overføres. Der stod det at katt tar mus med bakterie - katt driter - nye mus får i seg bakterien - bakterien gjør at musene blir forelsket i katter og blir selvmordsmus som springer kattene i møte - og ny katt spiser infisert mus.

For to kvelder siden kom en av nabokattene stolt nedover veien her med en mus i munnen. Stoppet rett utenfor her og la fra seg musen... som levde. Tenkte huff, typisk katt, leke med musen til den dør. Men katten var rett og slett veldig forundret over den musa. For i steden for å prøve å komme seg unna katten, så begynte musa å danse rett foran katten, den løp mot katten, satte seg opp på to og bikket hodet fra side til side, tydeligvis helt fascinert av katten. Og jeg tenkte neeeeeei, nabokatta får ikke spise den og få slike bakterier i seg!!!

Løp ut, da var katt og mus helt inntil en lyktestolpe. Jeg begynte å hive grus på lyktestolpen for å skremme pus. Hver gang pus flyttet seg litt løp musa etter. Så dermed måtte jeg kaste stein for å skremme pus (kastet på lyktestolpen) og kastet andre steiner i gresset mellom for å skremme musa bort ;)

Til slutt var nabopusen så drittlei meg at han sendte meg et stygt og oppgitt blikk, ga opp og la på sprang hjemover ;)

Anonymous poster hash: 0037a...072
Skrevet

Veldig glad i både hunder og katter, men har ingen selv.

Må le litt... for tre dager siden leste jeg en artikkel på nrk.no om at bakterier fra katt kan gi ulike psykiske symptomer/sykdom hos mennesker pga. en bakterie som kan overføres. Der stod det at katt tar mus med bakterie - katt driter - nye mus får i seg bakterien - bakterien gjør at musene blir forelsket i katter og blir selvmordsmus som springer kattene i møte - og ny katt spiser infisert mus.

For to kvelder siden kom en av nabokattene stolt nedover veien her med en mus i munnen. Stoppet rett utenfor her og la fra seg musen... som levde. Tenkte huff, typisk katt, leke med musen til den dør. Men katten var rett og slett veldig forundret over den musa. For i steden for å prøve å komme seg unna katten, så begynte musa å danse rett foran katten, den løp mot katten, satte seg opp på to og bikket hodet fra side til side, tydeligvis helt fascinert av katten. Og jeg tenkte neeeeeei, nabokatta får ikke spise den og få slike bakterier i seg!!!

Løp ut, da var katt og mus helt inntil en lyktestolpe. Jeg begynte å hive grus på lyktestolpen for å skremme pus. Hver gang pus flyttet seg litt løp musa etter. Så dermed måtte jeg kaste stein for å skremme pus (kastet på lyktestolpen) og kastet andre steiner i gresset mellom for å skremme musa bort ;)

Til slutt var nabopusen så drittlei meg at han sendte meg et stygt og oppgitt blikk, ga opp og la på sprang hjemover ;)

Var forresten ikke en bakterie, men en parasitt.

http://www.nrk.no/viten/katteparasitt-kan-gi-schizofreni-og-tvangslidelser-1.12432692

Skrevet

Jeg ELSKER katter! ALLE katter. Sliter skikkelig med å ikke mate, kose med alle kattene jeg ser :P

Har selv to stk, og er krisehjem for dyrebeskyttelsen <3

Kan jeg spørre vvordan dine to katter reagerer nå det kommer nye katter inn i hjemmet? Kan du fortelle om det å være krisehjem? ☺

De er vante, siden de alltid har blitt "utsatt" for det. Men har som regel bare kattunger her, og den eldste av kattene mine oppdrar dem som sine egne <3  Han vasker dem, steller dem osv. Den yngste katten min er bare 9mnd enda, så han er kattunge selv, og synes det er fryktelig gøy med leke-kamerater :)

Ellers er det en del jobb med tanke på å skifte på dokasse, og passe på at kattene ikke kommer seg ut. Man må også tåle at de leker som noen gale (gjerne oppover sofaen ol også) Og de kan lukte litt, da de gjerne ikke har kattemamma´n sin der. Men de lærer etterhvert. Det er fantastisk og jeg ELSKER å være krisehjem! :D 

De gangene jeg har hatt voksne katter har det vært litt fresing og usikkerhet den første uka, men de irettesetter seg veldig fort, og lærer hverandre å kjenne. De rangerer seg selv også. Du må regne med litt fresing og kanskje litt slossing før de finner ut av det. Men alt er helt naturlig. Man må bare ha tålmodighet. Dersom du får en katt som absolutt ikke passer sammen med din, og det ikke roer seg over tid- så kan du få en annen katt istede, som kanskje matcher bedre med din :) 

Alt sånt er det bare å snakke med dyrebeskyttelsen om. De trenger krisehjem for alle anledninger, kortvarige og langvarige. Du bestemmer veldig mye selv. Om du skal på ferie, og ikke har mulighet til å ha katten hjemme med tilsyn, så kan du levere katten tilbake også hente når du kommer hjem fks. De er veldig fleksible da de er avhengige av nettopp krisehjem. 

Det er en utrolig viktig jobb, og det gjør at de får hjulpet så mange mange flere puser <3

Anbefales! :)

Skrevet

Oh ja, elsker! Er vel på grensen til manisk egentlig. Har 3 katter, men den ene bor nå hos mamma nå siden han ikke trivdes med å få unge i hus. Hatt katt hele livet. Vi er kattegale hele familien. Skulle bare ha en, men det var så mange som trengte hjelp hos Dyrebeskyttelsen så kom hjem med 3 ^^ 

Skrevet

Veldig glad i katter. :)

Har to Devon Rex og en huskatt boede hos oss, og akkurat nå deler vi også hus med fire små på tre uker, som "sneik seg med i verden". ;)

Skrevet

Vorsteheren min elsker katter.

Hva er galt med deg?

Anonymous poster hash: f72b6...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...