Gå til innhold

La mannen ta imot barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 1eb14...d7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har latt mannen ta imot når baby kommer ut? Er dette noe jordmor pleier å være positiv til? Noen som har gjort det på den måten? Virker som en veldig fin gest:)

Anonymous poster hash: 1eb14...d7b

Skrevet

Har ikke personlig erfaring med det, men det burde ikke være noe problem om dere tar det opp med jordmor :) og såklart sålenge fødselen er uten noen komplikasjoner. Syns det høres fint ut og håper at dere får gjort det på den måten :)

Skrevet

Om mannen hadde fått lov så er ikke det noe han ville ha gjort. Han så ned da hodet var på vei ut å det var mer enn nok for han! De andre fødslene har han holdt seg oppe ved mitt hode:)

Anonymous poster hash: f9a26...20b

Skrevet

Dersom fødselen går fint og rolig for seg, og far har lyst ( ikke alltid tilfellet!), så er vel jordmor positiv til det? Har i allefall vært med på fødsel hvor far tok imot ( jeg var student), veldig fin opplevelse for alle! Dessverre kanskje ikke alle fødsler som er slik at det lar seg gjøre! Mine egne fødsler har dessverre ikke vært sånn! Men om det lar seg gjøre, tror jeg jordmor bare synes det er stas!

Anonymous poster hash: 8049c...c88

Skrevet

Bare pass på at dette er noe FAR ønsker og ikke noe som du dytter på ham. :) Fødsel er heftige greier og kanskje spesielt for mannfolka. Min mann gikk forbi når de sydde meg og det angrer han på den dag i dag. Det så ut som om at jeg hadde blitt voldtatt av hundrevis av menn og etterlatt for å blø ihjel sa han og siden den gangen har han faktisk slitt litt med tanke på sex. 

Anonymous poster hash: f23b2...41f
Skrevet

Min samboer tok imot sitt barn nr 2, for da hadde han sett nr 1 bli født og fulgt med på hva jordmora gjorde. Dette var altså før min tid, jeg er ikke mor til hans barn, så jeg har ikke førstehåndskunnskap om situasjonen, men han sa det var flott! Og at han var stolt etterpå. Men viktig som en over her sier, han må selv ønske det. Det er jo en situasjon der en mann plutselig kan føle på frykt og avmakt, og kanskje synes han det er et veldig stort ansvar. Enhver ville jo være litt engstelig for å gjøre noe feil?

Anonymous poster hash: 972f2...0f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...