Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #1 Skrevet 1. juli 2015 Vi er en familie på fem som skal kjøpe oss et rekkehus i Spania. Har funnet et hus 200 m fra stranden, med felles basseng. Barna er små ennå, og vi jobber begge redusert, ser for oss at vi kommer til å få brukt det en del. Føler dere at det å eie noe i utlandet er verdt det? Bruker dere det mye? Hva bør vi tenke på? Anonymous poster hash: e7499...a55
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 Vi har leilighet i Spania. Bruker den 1-2 ganger i året og leier den ut resten. Har også vært der to ganger i seks uker i forbindelse med pappaperm. Vi elsker leiligheten og stedet. Veldig godt å ha alle ting på plass i leiligheten. Har også endel klær der. Rent investeringsmessig har vi nok ikke vært så heldige, men det var ikke derfor vi kjøpte den. Anonymous poster hash: 32066...d7d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Takk for svar! Vi ser heller ikke på det som en investering, det er noe vi kjøper fordi vi vil ha det og bruke det. Kan jeg spørre hvor dere har leilighet? Hi Anonymous poster hash: e7499...a55
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Mannen min og jeg eier ett hus i Kroatia. I en veldig ltiten landsby hvor han kommer fra. Vi bruker det huset mye, drar ned dit i alle ferier og tar gjerne langhelger der. Det er veldig greit for at våres barn skal treffe min manns side av slekta og bli bedre i kroatisk. De snakker ganske godt faktisk, det er verre med mor Ekstremt vanskelig språk å lære! Anonymous poster hash: d8250...df0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Vi har også leilighet i Spania. Bruker den stort sett to ganger i året, noen år har det blitt 3-4 turer. Vi drar ned snart og blir i tre uker, gleder meg. Fordelen er at vi vet hva vi har, egne soverom til barna, klær og utstyr på plass. Alt av bassengleker til stranden, pakker bare en liten koffert og håndbagasje. Vi har kort reisevei, 30 min til flyplass både i Norge og Spania og billige flybilletter. Vi er godt kjent i området, både når det gjelder restauranter og i trafikken. Bakdelen er at jeg er veldig glad i å oppleve nye steder også, så har litt dårlig samvittighet når vi er på ferie andre steder. Anonymous poster hash: e95b1...109
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Ser problematikken med å ikke få oppdaget nye steder. På den andre siden er det såpass mye stress å reise på oppdagelsesferd med tre tette barn, så kanskje det uansett er noe vi må forsake noen år:) Noen steder i Spania dere vil anbefale? Hi Anonymous poster hash: e7499...a55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå