Gå til innhold

min sjarmerende mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet et par hjertesukk her tidligere, om min sjarmerende mor og hennes ekstremt tette forhold til eksen min (som i at hun heller tilbringer ferier og høytider sammen med ham og hans datter enn med egne barn/barnebarn).

Historien denne gangen er at hun var innom her en kveld, og glemte jakken sin da hun dro. En litt nærmere kikk på jakken viser at det er en jakke jeg har savnet siden jeg flytta fra eksen - og som jeg egentlig regnet som tapt. Jakka er merket med mitt pikenavn (min fars etternavn - mamma tok aldri hans etternavn og har følgelig aldri hatt det navnet) på en meget godt synlig brodert navnelapp fastsydd i nakken.

En litt nærmere sjekk viser at jakken er hel og ren (dvs at min mor ikke har hatt den i sin varetekt lenge, da ville den vært møkkete, full av hundepels og båret preg av uforsiktig bruk). Hun har nettopp hjulpet eksen min å flytte. Og jeg vet med sikkerhet at sist jeg så den jakka befant den seg i den leiligheten han nå flytta fra.

Det er altså overhengende sannsynlig at hun har funnet den der under flytting, og tatt den. Med eller uten hans viten. Og hun kan ikke ha unngått å se at den er min, pga veldig tydelig navnelapp. Frekkere enn flatlusa, uten at det forundrer meg.

Så, hva gjør jeg når hun etterspør jakka si? Mitt instinkt er å bare tømme lommene, vaske den og trekke på skuldrene hvis hun sier hun savner en jakke. Ser hun den kan jeg bare si at "den dukka plutselig opp etter å ha vært savnet i flere år - også jeg som trodde den lå igjen hos xxx". Burde jeg fiske hos eksen for å se om han er klar over det? (F.eks at han har bedt henne ta med jakken til meg...)

Anonymous poster hash: 2a17e...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring henne eller send en melding og si takk for at hun fant jakka. Si at du har lett lenge etter den og er kjempeglad for å ha fått den tilbake ;)

Skrevet

Herregud da...er det så nøye med ei gammel jakke?

Anonymous poster hash: e3123...69f
Skrevet

Ring henne eller send en melding og si takk for at hun fant jakka. Si at du har lett lenge etter den og er kjempeglad for å ha fått den tilbake ;)

Fristende, men da blir hun bare sur og kommer ikke på besøk på flere mnd 😛 ikke at jeg lider av det, men barna blir så skuffa når mormor aldri kommer.

Skrevet

Herregud da...er det så nøye med ei gammel jakke?

Anonymous poster hash: e3123...69f

Nei, jakken driter jeg egentlig i. Kjøpte ny for flere år siden. Men jeg må få lov til å synes at det er litt ufint av min mor å stjele av meg - og så åpenlyst henge tjuvgodset i gangen min når hun er på besøk?

Skrevet

Herregud, for en mamma, sier bare jeg.

Anonymous poster hash: ce6f3...9eb

Skrevet

Er din mor forelsket i din eks?

Anonymous poster hash: 84c0b...7b5

Skrevet

Er din mor forelsket i din eks?

Anonymous poster hash: 84c0b...7b5

Det kan jeg aldri tenke meg - hun gjør det for å irritere meg. Og eksen synes det er kjempepraktisk at hun er privatsjåfør/barnevakt (for hans datter, ikke vår felles).

Skrevet

Dialog med moren din er vel nøkkelordet her, slik at du slipper å være like sjarmerende som henne.

Anonymous poster hash: 45a19...d4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...