Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #1 Skrevet 1. juli 2015 Hun blir 4 til høsten. Men ser ut som hun er 2,5 kanskje? Hun er lettere psykisk utviklingshemmed, men det synes ikke utenpå. Så er redd folk reagerer på utbruddene når jeg forgjeves tvinger på henne badetøy. Jeg har prøvd bikini, bare underdelen, badedrakt og uv-drakt. Er det helt horribelt å bare la henne bade naken? Anonymous poster hash: f8f06...ff1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #2 Skrevet 1. juli 2015 Kan hun ikke bare bade i trusen da? Anonymous poster hash: 075ab...782
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 Kan hun ikke bare bade i trusen da? Anonymous poster hash: 075ab...782 Det vil hun heller ikke. Hun vil bade naken. Anonymous poster hash: f8f06...ff1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Hun blir 4 til høsten. Men ser ut som hun er 2,5 kanskje? Hun er lettere psykisk utviklingshemmed, men det synes ikke utenpå. Så er redd folk reagerer på utbruddene når jeg forgjeves tvinger på henne badetøy. Jeg har prøvd bikini, bare underdelen, badedrakt og uv-drakt. Er det helt horribelt å bare la henne bade naken? Anonymous poster hash: f8f06...ff1 Nei, absolutt ikke Syns unger kam være nakne. Men hun må jo lære seg å bruke badetøy... Så grunnen til at hun skal være naken er jeg ikke enig i. Men jeg kjenner henne ikke, og dessuten kan det jo hende hun vokser av seg motviljen..? ☺ Anonymous poster hash: bdb37...711
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Om du selv er komfortabel med det kan jeg ikke se hvorfor hun ikke skal kunne bade naken. Vi badet da naken til vi var 4-5... Men er kanskje andre tider nå? Anonymous poster hash: 1ecc5...994
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Hun blir 4 til høsten. Men ser ut som hun er 2,5 kanskje? Hun er lettere psykisk utviklingshemmed, men det synes ikke utenpå. Så er redd folk reagerer på utbruddene når jeg forgjeves tvinger på henne badetøy. Jeg har prøvd bikini, bare underdelen, badedrakt og uv-drakt. Er det helt horribelt å bare la henne bade naken? Anonymous poster hash: f8f06...ff1 Nei, absolutt ikke Syns unger kam være nakne. Men hun må jo lære seg å bruke badetøy... Så grunnen til at hun skal være naken er jeg ikke enig i. Men jeg kjenner henne ikke, og dessuten kan det jo hende hun vokser av seg motviljen..? ☺ Anonymous poster hash: bdb37...711 I fjor var det kjempe stas med badedrakt. Så tenker at hvis jeg ikke fokuserer for mye på det i år, så kanskje hun syns det er greit igjen neste år. Bare lurte på om hun er for gammel til å være naken på stranda. Anonymous poster hash: f8f06...ff1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Ser i den andre tråden her at det er forskjellige meninger om barn og nakenbading, men da er det med tanke på at pedofile kan se barnet. Tror ikke noen blir brydd av et barn på 4 år som bader naken. Spørsmålet er heller om du og barnet er komfortable med det. Anonymous poster hash: 2d43c...eb4
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 Kan hun ikke bare bade i trusen da? Anonymous poster hash: 075ab...782 Det vil hun heller ikke. Hun vil bade naken. Anonymous poster hash: f8f06...ff1 Vet ikke helt hva jeg hadde gjort. En naken 4 åring ser jeg ikke noe problem med, synes i grunn at vi pakker inn barna vel tidlig. Men som mamma så hadde jeg tenkt litt på hvem er det som er på stranden og at en aldri kan vite hvem som tar bilder osv. Ikke så lett dette lengre. Anonymous poster hash: 075ab...782
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #9 Skrevet 1. juli 2015 Hva om dere går på butikken og så får hun velge badeklær selv? Vet ikke hvordan forståelsesevnen til datteren din er, men om hun skjønner: Si tydelig FØR dere drar på stranden at hun MÅ ha på badetøy, nekter hun, så drar dere hjem! Er dette umulig i forhold til hennes diagnose, og det bare blir rabalder, så er det kan hende like greit å bade naken inntil videre... (jeg synes det hadde vært herlig om små barn fikk løpe fritt omkring i bare rompa, men det er så ufattelig mange eklinger rundt forbi at det er utenkelig for meg!) Anonymous poster hash: 46d75...5e3
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #10 Skrevet 1. juli 2015 Hun blir 4 til høsten. Men ser ut som hun er 2,5 kanskje? Hun er lettere psykisk utviklingshemmed, men det synes ikke utenpå. Så er redd folk reagerer på utbruddene når jeg forgjeves tvinger på henne badetøy. Jeg har prøvd bikini, bare underdelen, badedrakt og uv-drakt. Er det helt horribelt å bare la henne bade naken? Anonymous poster hash: f8f06...ff1 Nei, absolutt ikke Syns unger kam være nakne. Men hun må jo lære seg å bruke badetøy... Så grunnen til at hun skal være naken er jeg ikke enig i. Men jeg kjenner henne ikke, og dessuten kan det jo hende hun vokser av seg motviljen..? ☺ Anonymous poster hash: bdb37...711 I fjor var det kjempe stas med badedrakt. Så tenker at hvis jeg ikke fokuserer for mye på det i år, så kanskje hun syns det er greit igjen neste år. Bare lurte på om hun er for gammel til å være naken på stranda. Anonymous poster hash: f8f06...ff1 I så fall ville jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å la henne bade naken Anonymous poster hash: bdb37...711
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 1. juli 2015 #11 Skrevet 1. juli 2015 Jeg tenker at grensesetting er viktig for alle barn, men spesielt for de med psykisk utviklingshemming. Hvis du mener hun må ha badetøy, så skal hun ha. Valget er da mellom å bade med badetøy eller ikke bade. Evt velge mellom to badedrakter eller noe.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #12 Skrevet 1. juli 2015 Jeg har en datter på 7år som er moderat psykisk utviklingshemmet, men mange tror hun er yngre, er liten av vekst. Vi hadde samme problemet i fjor sommer. Hun ville bare bade naken, men jeg synes hun var for stor til det. Så det ble mye utbrudd på stranden når hun prøvde å kle av seg. Man kan heller ikke se på henne at hun er p.u. Det var en kamp hver gang vi skulle ut å bade. Det ble mye gråt, skriking og folk som glodde. Men jeg ga meg ikke og til slutt godtok hun det. Jeg vet ikke hvor stor språkforståelse din datter har, men hvis den er god ville jeg nevnt det om og om igjen, hver dag at man må ha badebukse/badedrakt når man bader. Men hvis du selv synes det er greit at hun bader naken, så hadde jeg ikke stresset noe særlig med det. Da hadde jeg bare latt hun badet naken. Anonymous poster hash: 5ed40...c2d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #13 Skrevet 1. juli 2015 Hun bør ha på badetøy. Hva om hun vil gå naken i barnehagen? På butikken? Skal hun få lov til det og? En 4 åring bør ha på badetøy, det finnes mange rare folk med mobiler på stranden. Forklar henne at store jenter har på badetøy, det er ikke et valg hun har. Vil hun ikke, så får hun være naken hjemme, ingen strandtur. Anonymous poster hash: ab390...920
*Nøtta* Skrevet 1. juli 2015 #14 Skrevet 1. juli 2015 Jeg hadde ikke leet et øyenbryn på om et barn på 4 år badet naken på stranden.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #15 Skrevet 1. juli 2015 Du bør ta kampen nå,det være seg alle kamper som måtte oppstå,det vil gagne dere på sikt. Anonymous poster hash: cb646...121
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #16 Skrevet 1. juli 2015 Du bør ta kampen nå,det være seg alle kamper som måtte oppstå,det vil gagne dere på sikt. Anonymous poster hash: cb646...121 Tar du alle kamper med barna? Jeg velger mine kamper. .. Anonymous poster hash: d8c83...bf7
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #17 Skrevet 1. juli 2015 Helt innafor at en treåring går naken på stranda. Anonymous poster hash: bd790...df8
You can do it! Skrevet 2. juli 2015 #18 Skrevet 2. juli 2015 Jeg har hatt samme problem med gutten min, han har en psykisk utviklingshemming og autisme. Ikke lett å forklare for han hvorfor det er greit å bade naken i badekaret, men ikke ute. Jeg lot han bade naken frem til sommeren før skolestart, men da syntes jeg det var på tide å kle på seg. Etter mange mislykkede forsøk hvor jeg prøvde å tvinge på han badebukse, forsøkte jeg heller å lokke med belønning. Han er veldig glad i sjokolademelk, så jeg sa han kunne få hvis han tok på badebukse. Det fungerte bra på han.Etter det har han akseptert badebukse. Vi bruker mye belønning/ forsterkning når det er ting han ikke vil. Jeg ville latt jenta bade naken og utsatt kampen et år eller to.
Gjest Antarctica Skrevet 2. juli 2015 #19 Skrevet 2. juli 2015 La henne bade naken. For noe tull at du må tvinge badedrakten på.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2015 #20 Skrevet 2. juli 2015 Om du vil hun skal ha på badetøy, så syntes jeg det hørtes veldig lurt ut å prøve med belønning. Jeg jobber med barn med forskjellige diagnoser og vi bruker mye belønning (forsterking). Det kan være i form av mat/drikke eller aktiviteter vi gjør (blåse boble, være på data, lese bok osv.) Men om du synes det er greit, så ser jeg ikke noe problem med at et barn på 4 år går uten badeklær. Anonymous poster hash: fad6b...8e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå