Gå til innhold

Ufør uten ekstern restarbeidsevnevurdering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte i går inn min uføresøknad.

Spesialister, fastlege, NAVs rådgivende lege og min veileder støtter søknaden.

"Problemet" er at jeg er bekymret for at den som behandler søknaden skal ha noe å utsette på det at jeg ikke har hatt restarbeidsevnevurdering hos ARK(?!) eller i en attføringsbedrift. De ovennevnte har ansett det som unødvendig, da jeg har stått, og fortsatt står, i min tidligere stilling, dog i en mindre stillingsprosent enn før ulykken som gjorde meg delvis ufør (har prøvd alt fra 0-50 % de siste årene).

Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 20292...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er greit å prøve saken. Men, det er slike saker jeg alltid er litt usikre på om går igjennom på forvaltning. Virker som om du er avklart hos arbeidsgiver og at det ikke ville vært bedre for deg å jobbe hos annen arbeidsgiver. Har du lest arbeidsevnevurderingen nav har skrevet? Står det godt beskrevet det du har forsøkt hos egen arbeidsgiver. Har arbeidsgiver gitt en uttalelse?

Anonymous poster hash: 16291...72a

Skrevet

Min mann trengte heller ikke rest arbeidsevne vurdering, eller arbeidsutprøving, pga at han har prøvd å stå i jobben sin i flere år, men det går rett og slett ikke. 

Senk skuldrene dine og vent, så lenge alle støtter søknaden og veilederen din hos nav også gjør det, så vil det gå igjennom. 

Ps, vi fikk beskjed at det var 8 mnd behandlingstid, han fikk innvilget søknaden etter 4 mnd :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: dea72...578
Skrevet

Takk for svar.

Har ingen uttalelse fra arbeidsgiver. Har kun en arbeidsoppgave (ønsker ikke å gå i detaljer).. Det er ikke ansett som hensiktsmessig å forsøke andre typer jobber. Jobber for tiden fem timer i uken, men sliter selv med det.

Har ikke sett vurderingen, bare fått et muntlig sammendrag, men får den til uken.

Anonymous poster hash: 20292...73a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...