Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #1 Skrevet 1. juli 2015 Vil få med jenta mi på turning eller allidrett til høsten. Ser at aldersgrensen er 2 år så da er det ok. Men hvordan fungerer dette? Regner ikke med man bare kan møte opp. Melder man de på noe sted? Er det frister ift påmelding? Dere som har gjort dette før, hvem kontaktet dere? Anonymous poster hash: 50185...91b
Willy W Skrevet 1. juli 2015 #2 Skrevet 1. juli 2015 Er ikke barnehage nok aktivitet for et så lite barn?
Direkte Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 For dette vil jo være likt uavhengig av hvor det er i landet... Samme kontaktinfo overalt, helt garantert. Hva med å google litt på ulike tilbud i din kommune? Eventuelt kontakte de ulike idrettslagene.
Iiiiik Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Du må selvfølgelig melde barnet på. Hvis du har funnet ut at det er 2-års grense, så står det kanskje samme sted hvordan påmelding foregår? Det er neppe plass til alle interesserte, så tidsfrist er relevant. For min egen del ville jeg ikke meldt et så lite barn på fritidsaktivitet, men det var jo ikke det du spurte om. Mine har gått på allidrett siste året før skolestart, det var tidlig nok. Det er vanskelig å finne balansen mellom det å organisere barnegjengen, og å ivareta små barns behov for å leke fritt.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Det er ALT for tidlig i mine øyne. Så små barn har evig nok med å være i barnehagen! Hvorfor må de være med på en aktivitet når de er små små? Anonymous poster hash: 21ffd...2c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Min datter begynte på kulturskolen da hun var 2.5 år. Veldig fint opplegg med sang, dans og lek Anonymous poster hash: e0d00...229
TPK Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Her er det i alle fall gjennom idrettslaget. Og det er ventelister, så jeg ville meldt meg på nå. Når det er sagt mener jeg at så små barn ikke trenger faste aktiviteter.
kråkemamma Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 (endret) Her er det gratis allidrett en gang i uka. Bare å møte opp de gangene man vil. Endret 1. juli 2015 av kråkemamma
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #9 Skrevet 1. juli 2015 Her jeg bor er det også gratis barneidrett en time i uka. Foreldrene må være til stede og ta ansvar for aktivisering av sitt barn. Kan kanskje heller kalle det "åpen idrettshall". Vi synes dette er et supert tilbud i vinterhalvåret. Sosialt både for foreldre og barn. Våre barn hsr startet allerede når de kunne gå stødig Anonymous poster hash: cb53a...fd9
Gjest Antarctica Skrevet 1. juli 2015 #10 Skrevet 1. juli 2015 Der vi bor er toåringer velkomne på et såkalt lekeparti i turngruppa, det er et foreldre/barn-tilbud der de voksne er med på leken. Så på den måten kan det kanskje være en koselig samværsform? Men toåringer trenger ikke å aktiviseres, de aktiviserer seg selv, hvis de ikke feiler noe spesielt...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #11 Skrevet 1. juli 2015 Dere som ikke er enige, jeg har ikke spurt dere. MITT barn har behov for det, selv om DITT barn ikke har det. Er så mange ekle damer her inne altså, hva med å svare ukjente mennesker på en litt finere måte? Jenta mi har veldi korte dager i barnehagen, og elsker å være i gymsalen, elsker å synge og danse. Så klart passer aktivteter bedre for mitt barn enn et barn med 9 timer i bhg 5 dager i uka. Slutt å bry dere før dete vet hva dere snakker om. Anonymous poster hash: 50185...91b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #12 Skrevet 1. juli 2015 For dette vil jo være likt uavhengig av hvor det er i landet... Samme kontaktinfo overalt, helt garantert. Hva med å google litt på ulike tilbud i din kommune? Eventuelt kontakte de ulike idrettslagene. Å, trodde det var et felles nummer i norge jeg, takk for oppklaring! Det er en grunn til at jeg ber om svar fra de som har gjort dette før, då slipper jeg ringe 15 ulike instanser. Om slikt er kommunalt eller privat, hva er vanlig. Jeg spør etter erfaringer, har du ingen så ikke svar. Anonymous poster hash: 50185...91b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #13 Skrevet 1. juli 2015 Du må selvfølgelig melde barnet på. Hvis du har funnet ut at det er 2-års grense, så står det kanskje samme sted hvordan påmelding foregår? Det er neppe plass til alle interesserte, så tidsfrist er relevant. For min egen del ville jeg ikke meldt et så lite barn på fritidsaktivitet, men det var jo ikke det du spurte om. Mine har gått på allidrett siste året før skolestart, det var tidlig nok. Det er vanskelig å finne balansen mellom det å organisere barnegjengen, og å ivareta små barns behov for å leke fritt. Selvfølgelig? Det er langt ifra en selvfølge. Nå er det snakk om lek og moro i en gymsal, akkurat det hun trenger. Ikke å lære de opp til å bli norgesmestere i turning. Jeg fikk vite det ved en tilfeldighet at de har turning fra 2 år, men god ide, skal gå bort til dama jeg hørte det fra, åpnen munnen hennes og se om jeg får lest meg til søknadsfrister og påmelding. Anonymous poster hash: 50185...91b
Iiiiik Skrevet 1. juli 2015 #14 Skrevet 1. juli 2015 Du må selvfølgelig melde barnet på. Hvis du har funnet ut at det er 2-års grense, så står det kanskje samme sted hvordan påmelding foregår? Det er neppe plass til alle interesserte, så tidsfrist er relevant. For min egen del ville jeg ikke meldt et så lite barn på fritidsaktivitet, men det var jo ikke det du spurte om. Mine har gått på allidrett siste året før skolestart, det var tidlig nok. Det er vanskelig å finne balansen mellom det å organisere barnegjengen, og å ivareta små barns behov for å leke fritt. Selvfølgelig? Det er langt ifra en selvfølge. Nå er det snakk om lek og moro i en gymsal, akkurat det hun trenger. Ikke å lære de opp til å bli norgesmestere i turning. Jeg fikk vite det ved en tilfeldighet at de har turning fra 2 år, men god ide, skal gå bort til dama jeg hørte det fra, åpnen munnen hennes og se om jeg får lest meg til søknadsfrister og påmelding. Anonymous poster hash: 50185...91b Jo, det er selvfølgelig. Tror du de praktiserer at de tar imot alle som kommer? Eller drop in? De må jo planlegge hvor mange voksne de trenger i forhold til antall påmeldte barn og de må sikre at det er plass til alle de tar imot.
kråkemamma Skrevet 1. juli 2015 #15 Skrevet 1. juli 2015 Du må selvfølgelig melde barnet på. Hvis du har funnet ut at det er 2-års grense, så står det kanskje samme sted hvordan påmelding foregår? Det er neppe plass til alle interesserte, så tidsfrist er relevant. For min egen del ville jeg ikke meldt et så lite barn på fritidsaktivitet, men det var jo ikke det du spurte om. Mine har gått på allidrett siste året før skolestart, det var tidlig nok. Det er vanskelig å finne balansen mellom det å organisere barnegjengen, og å ivareta små barns behov for å leke fritt. Selvfølgelig? Det er langt ifra en selvfølge. Nå er det snakk om lek og moro i en gymsal, akkurat det hun trenger. Ikke å lære de opp til å bli norgesmestere i turning. Jeg fikk vite det ved en tilfeldighet at de har turning fra 2 år, men god ide, skal gå bort til dama jeg hørte det fra, åpnen munnen hennes og se om jeg får lest meg til søknadsfrister og påmelding. Anonymous poster hash: 50185...91b Jo, det er selvfølgelig. Tror du de praktiserer at de tar imot alle som kommer? Eller drop in? De må jo planlegge hvor mange voksne de trenger i forhold til antall påmeldte barn og de må sikre at det er plass til alle de tar imot. Vi må ikke si ifra. Møter opp de gangene vi vil.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #16 Skrevet 1. juli 2015 Du må selvfølgelig melde barnet på. Hvis du har funnet ut at det er 2-års grense, så står det kanskje samme sted hvordan påmelding foregår? Det er neppe plass til alle interesserte, så tidsfrist er relevant. For min egen del ville jeg ikke meldt et så lite barn på fritidsaktivitet, men det var jo ikke det du spurte om. Mine har gått på allidrett siste året før skolestart, det var tidlig nok. Det er vanskelig å finne balansen mellom det å organisere barnegjengen, og å ivareta små barns behov for å leke fritt. Selvfølgelig? Det er langt ifra en selvfølge. Nå er det snakk om lek og moro i en gymsal, akkurat det hun trenger. Ikke å lære de opp til å bli norgesmestere i turning. Jeg fikk vite det ved en tilfeldighet at de har turning fra 2 år, men god ide, skal gå bort til dama jeg hørte det fra, åpnen munnen hennes og se om jeg får lest meg til søknadsfrister og påmelding. Anonymous poster hash: 50185...91b Jo, det er selvfølgelig. Tror du de praktiserer at de tar imot alle som kommer? Eller drop in? De må jo planlegge hvor mange voksne de trenger i forhold til antall påmeldte barn og de må sikre at det er plass til alle de tar imot. Hvis du orker så leser du svarene der to stk skriver at det ikke er påmelding. Nei, det er altså IKKE en selvfølge! Anonymous poster hash: 50185...91b
sug lut Skrevet 1. juli 2015 #17 Skrevet 1. juli 2015 Livet er en fritidsaktivitet som holder i lange baner for den aldersgruppen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #18 Skrevet 1. juli 2015 Her melder man seg på via turnforeningens nettside. Koster ca 1000 kr i halvåret og er 4-års grense her da. Så her er det ikke i en gymsal, men i turnhallen. Anonymous poster hash: 3c714...bc2
Millamelis Skrevet 2. juli 2015 #19 Skrevet 2. juli 2015 Herregud, så frekk og ufin du er, HI. Skjønner det er kjipt å få sure svar fra enkelte, men makan til svar du kommer med'a?!
Gjest Antarctica Skrevet 3. juli 2015 #20 Skrevet 3. juli 2015 Du må selvfølgelig melde barnet på. Hvis du har funnet ut at det er 2-års grense, så står det kanskje samme sted hvordan påmelding foregår? Det er neppe plass til alle interesserte, så tidsfrist er relevant. For min egen del ville jeg ikke meldt et så lite barn på fritidsaktivitet, men det var jo ikke det du spurte om. Mine har gått på allidrett siste året før skolestart, det var tidlig nok. Det er vanskelig å finne balansen mellom det å organisere barnegjengen, og å ivareta små barns behov for å leke fritt. Selvfølgelig? Det er langt ifra en selvfølge. Nå er det snakk om lek og moro i en gymsal, akkurat det hun trenger. Ikke å lære de opp til å bli norgesmestere i turning.Jeg fikk vite det ved en tilfeldighet at de har turning fra 2 år, men god ide, skal gå bort til dama jeg hørte det fra, åpnen munnen hennes og se om jeg får lest meg til søknadsfrister og påmelding.Anonymous poster hash: 50185...91b Jo, det er selvfølgelig. Tror du de praktiserer at de tar imot alle som kommer? Eller drop in? De må jo planlegge hvor mange voksne de trenger i forhold til antall påmeldte barn og de må sikre at det er plass til alle de tar imot. Hvis du orker så leser du svarene der to stk skriver at det ikke er påmelding. Nei, det er altså IKKE en selvfølge! Anonymous poster hash: 50185...91b Jøss. Nå skal jeg si noe jeg sjelden sier, men du var jammen ufin og grinete. Og dårlig informert: idrett i Norge organiseres og drives sv idrettslag. Dvs frivillige foreninger og forbund. Norges turnforbund har mange lokallag. Vi som ikke bor i samme bygda som deg, vet ikke noe om lokallaget ditt.
Mamma_til_2 Skrevet 3. juli 2015 #21 Skrevet 3. juli 2015 du er så ufin at jeg skal si akkurat hva jeg mener om at ei på 2år skal begynne på tilrettelagt fritidsaktivitet, gymlek er ikke bare lek og moro i en gymsal, det er tilrettelagt og planlagt, de må følge instrukser og høre etter. Jeg syns du heller kan gi jenta en ti, en time lengre i bhg enn og starte på noe i tillegg. Og ja du må Google din gymlek, turn etc pluss din kommune så kommer resultatene opp og du vill få all relevant info, noe er gratis uten påmelding, annet koster 1000kr + i semestret og er bindende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå