Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #1 Skrevet 1. juli 2015 Har lyst å gi dette en sjanse. Er så lei av å prøve å gå ned de overflødige 5-7 kg men uten å komme noen vei. Noen som følger dette kostholdet? Hvor starte? Noen bra artikler? Teller dere kalorier på dette? Spiser allerede minimalt med brød, pasta osv men regner med det er mye mer å tenke på. Det verste for meg er godtesug som jeg håper vil bli mindre/borte. Klar for å prøve noe nytt. Lei av å føle meg slapp og sliten og spise mye godis :/ Anonymous poster hash: 3fc6e...a64
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #2 Skrevet 1. juli 2015 Går på lavkarbo nå, og for det første:les deg godt opp FØR du starter. Man teller ikke kalorier, men karbohydrater og det er egentlig verdens enkleste "diett" når man først har lest seg litt opp. Jeg spiser alt av rent kjøtt, egg,fisk og alle grønnsaker som vokser over bakken (ikke frukt, gulrøtter, poteter,mel,sukker eller pasta), rene melkeprodukter slik som gulost, fløte, melk og meierismør og jeg ligger under 15 karber (LCHF) om dagen. Til middag kan jeg feks spise koteletter og grønnsaker, mens jeg kun dropper potetene som resten av familien vil ha. Jeg baker selv lavkarbobrød, som jeg får kjøpt på butikken (Prix), noe som er greit til feks frokost. Da har jeg på godt med smør og hvitost, slik at jeg blir mett. Jeg har helt mistet søthungeren, og jeg blir aldri kjempesulten, noe som gjør denne dietten enklere å følge enn mange andre dietter. Bare så du er klar over det, på grunn av at kroppen må tilvendes en ny måte å forbrenne energi på, er det veldig vanlig at man etter en ukes tid får influensalignende symptomer. IKKE gi opp da, men fortsett, det går over etter noen dager.Jeg opplevde også første gangen at jeg ble veldig svimmel, noe som også er vanlig. Sistgang gav jeg opp etter 3 uker,da jeg reiste på ferie og det ble vanskelig å tilpasse maten.Nå er jeg kjempemotivert, og etter to uker har jeg tatt av 3,5 kilo (vann), noe som selvfølgelig motiverer. Jeg forsøker også å gå 20 minutter hver dag. Anonymous poster hash: 73d7f...947
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 Tusen takk for kjempefint svar. Jeg lager handleliste nå og leser mye på nett. Er det ikke lov med noe frukt i det hele? Hva med bær? Gleder meg til å komme i gang. Gruer meg til søtsugabstinenser og det du snakker om influensafølelse men håper jeg klarer å holde ut. Ser det må en del planlegging til men får ha noen nødløsninger. En på jobben min sverger til dette og sier han aldri har søtsug. Har du faste måltider eller bare spiser du når du er sulten? Er melk fyfy? Er litt avhengig av melk i kaffe... Kanskje bytte over til te. Anonymous poster hash: 3fc6e...a64
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #4 Skrevet 1. juli 2015 Går på lavkarbo nå, og for det første:les deg godt opp FØR du starter. Man teller ikke kalorier, men karbohydrater og det er egentlig verdens enkleste "diett" når man først har lest seg litt opp. Jeg spiser alt av rent kjøtt, egg,fisk og alle grønnsaker som vokser over bakken (ikke frukt, gulrøtter, poteter,mel,sukker eller pasta), rene melkeprodukter slik som gulost, fløte, melk og meierismør og jeg ligger under 15 karber (LCHF) om dagen. Til middag kan jeg feks spise koteletter og grønnsaker, mens jeg kun dropper potetene som resten av familien vil ha. Jeg baker selv lavkarbobrød, som jeg får kjøpt på butikken (Prix), noe som er greit til feks frokost. Da har jeg på godt med smør og hvitost, slik at jeg blir mett. Jeg har helt mistet søthungeren, og jeg blir aldri kjempesulten, noe som gjør denne dietten enklere å følge enn mange andre dietter. Bare så du er klar over det, på grunn av at kroppen må tilvendes en ny måte å forbrenne energi på, er det veldig vanlig at man etter en ukes tid får influensalignende symptomer. IKKE gi opp da, men fortsett, det går over etter noen dager.Jeg opplevde også første gangen at jeg ble veldig svimmel, noe som også er vanlig. Sistgang gav jeg opp etter 3 uker,da jeg reiste på ferie og det ble vanskelig å tilpasse maten.Nå er jeg kjempemotivert, og etter to uker har jeg tatt av 3,5 kilo (vann), noe som selvfølgelig motiverer. Jeg forsøker også å gå 20 minutter hver dag. Anonymous poster hash: 73d7f...947 Du er klar over at både gulrot og frukt inneholder viktige vitaminer som du går glipp av når du ALDRI spiser det? Må være stusselig å bare "kose seg" med brokkoli på lørdagskvelden og ikke en gang kunne ta seg et eple eller en banan som erstatning for lørdagsgodteriet. Hadde ikke orket å leve med så kjedelig mat. Har også lagt merke til at folk reklamerer for at man ikke trenger å trene på lavkarbo... Er det ikke bedre å trene regelmessig og unne seg den sunne frukten og litt ris/pasta da? Istedet for å sitte på ræva og telle karbohydrater? Man blir tynnere, men ikke akkurat sunn av å ikke bevege seg. Anonymous poster hash: b30f4...123
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #5 Skrevet 1. juli 2015 Man trenger ikke forsake god mat på lavkarbo! Eller lørdagsgodt for den sakens skyld. Man spiser gode middager med masse smak siden man kan bruke fløte, rømme, smør og andre ting som setter god smak. Om man vil det. Ellers spiser man vanlige middager uten å føle mangel av noe. Om man vil kose seg på lørdag kan man spise fløte og bær, nøtter, sukkerfri sjokolade m.m. Og det er mange gode sukkerfrie snacks og kaker man kan lage. Jeg er for tiden hekta på cottage cheese med litt pisket fløte, granateple og litt hakket sukkerfri sjokolade. Cottage cheese med et par jordbær blandet inn er også supergodt og metter godt. Fint til frokost eller lunsj. Hvis man tror man spiser kjedelig og uten alternativer på lavkarbo så snakker man om noe man ikke har satt seg inn i! Jeg har levd lavkarbo i over 3 år uten å ha mer enn ca 7 kg å ta av. Kroppen min har det så mye bedre med lavkarbo Anonymous poster hash: 256ba...b31
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Går på lavkarbo nå, og for det første:les deg godt opp FØR du starter. Man teller ikke kalorier, men karbohydrater og det er egentlig verdens enkleste "diett" når man først har lest seg litt opp. Jeg spiser alt av rent kjøtt, egg,fisk og alle grønnsaker som vokser over bakken (ikke frukt, gulrøtter, poteter,mel,sukker eller pasta), rene melkeprodukter slik som gulost, fløte, melk og meierismør og jeg ligger under 15 karber (LCHF) om dagen. Til middag kan jeg feks spise koteletter og grønnsaker, mens jeg kun dropper potetene som resten av familien vil ha. Jeg baker selv lavkarbobrød, som jeg får kjøpt på butikken (Prix), noe som er greit til feks frokost. Da har jeg på godt med smør og hvitost, slik at jeg blir mett. Jeg har helt mistet søthungeren, og jeg blir aldri kjempesulten, noe som gjør denne dietten enklere å følge enn mange andre dietter. Bare så du er klar over det, på grunn av at kroppen må tilvendes en ny måte å forbrenne energi på, er det veldig vanlig at man etter en ukes tid får influensalignende symptomer. IKKE gi opp da, men fortsett, det går over etter noen dager.Jeg opplevde også første gangen at jeg ble veldig svimmel, noe som også er vanlig. Sistgang gav jeg opp etter 3 uker,da jeg reiste på ferie og det ble vanskelig å tilpasse maten.Nå er jeg kjempemotivert, og etter to uker har jeg tatt av 3,5 kilo (vann), noe som selvfølgelig motiverer. Jeg forsøker også å gå 20 minutter hver dag. Anonymous poster hash: 73d7f...947 Du er klar over at både gulrot og frukt inneholder viktige vitaminer som du går glipp av når du ALDRI spiser det? Må være stusselig å bare "kose seg" med brokkoli på lørdagskvelden og ikke en gang kunne ta seg et eple eller en banan som erstatning for lørdagsgodteriet. Hadde ikke orket å leve med så kjedelig mat. Har også lagt merke til at folk reklamerer for at man ikke trenger å trene på lavkarbo... Er det ikke bedre å trene regelmessig og unne seg den sunne frukten og litt ris/pasta da? Istedet for å sitte på ræva og telle karbohydrater? Man blir tynnere, men ikke akkurat sunn av å ikke bevege seg. Anonymous poster hash: b30f4...123 Så fint at du ikke trenger å gå på den dietten da.......... Anonymous poster hash: 3a22d...8ba
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Man trenger ikke forsake god mat på lavkarbo! Eller lørdagsgodt for den sakens skyld. Man spiser gode middager med masse smak siden man kan bruke fløte, rømme, smør og andre ting som setter god smak. Om man vil det. Ellers spiser man vanlige middager uten å føle mangel av noe. Om man vil kose seg på lørdag kan man spise fløte og bær, nøtter, sukkerfri sjokolade m.m. Og det er mange gode sukkerfrie snacks og kaker man kan lage. Jeg er for tiden hekta på cottage cheese med litt pisket fløte, granateple og litt hakket sukkerfri sjokolade. Cottage cheese med et par jordbær blandet inn er også supergodt og metter godt. Fint til frokost eller lunsj. Hvis man tror man spiser kjedelig og uten alternativer på lavkarbo så snakker man om noe man ikke har satt seg inn i! Jeg har levd lavkarbo i over 3 år uten å ha mer enn ca 7 kg å ta av. Kroppen min har det så mye bedre med lavkarbo Anonymous poster hash: 256ba...b31 Hvilken sukkerfri sjokolade er god? Anonymous poster hash: 3a22d...8ba
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 Et tips til deg som vil prøve: siden du ikke skal ned mer i vekt så vil jeg anbefale deg å ikke velge helt strikt på 15 g eller mindre om dagen. Man trenger ikke å være i ketose for å gå ned. Jeg synes også det er litt lettere å leve med det over tid når jeg ligger på 20-35. Litt flere muligheter og føles for meg bedre. Jeg går fortsatt med i vekt på det nivå av karbohydrater 😊 Anonymous poster hash: 256ba...b31
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #9 Skrevet 1. juli 2015 Jeg spiser gulrot innimellom, men det finnes jo gode andre grønnsaker, paprika,salater,agurk, blomkål, erter,tomater osv osv. Jeg spiser VELDIG variert og godt, det er bare snakk om litt ekstra planlegging. Jeg forsøker å spise fire måltider om dagen, slik at jeg får i meg nok fett og proteiner. OG jeg går hver dag, så jeg "sitter ikke på ræva og teller karber",nei! Kanskje greit og sette seg inn i noe,før man gulper opp noe sure greier?! Anonymous poster hash: 73d7f...947
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #10 Skrevet 1. juli 2015 Jeg har nesten akkurat begynt på lavkarbo selv. Jeg liker godt maten, men sliter litt med at jeg er vant til raske lette løsninger som ferdigmat. Sliter og litt med at jeg ikke drikker noe annet enn vann, siden jeg ikke er så glad i de andre tingene jeg kan drikke, savner melkeglasset mitt Lager meg eget lavkarbobrød, og tenkte jeg skulle lage meg lavkarbo knekkebrød en dag.Godtesuget mitt er nesten borte og jeg er mye mer stabilt mett gjennom hele dagen enn jeg var før. Du kan ikke spise noe frukt, men bær kan du spise Jeg har lest mye rundt på nett og denne boken https://www.tanum.no/_helse-sex-og-samliv/livsstil/slank-med-ketolysekuren-torkil-p.-andersen-9788205424821?gclid=CJCbv4fDucYCFasMcwod_NYAXQ Anonymous poster hash: 3a22d...8ba
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #11 Skrevet 1. juli 2015 Jeg har nesten akkurat begynt på lavkarbo selv. Jeg liker godt maten, men sliter litt med at jeg er vant til raske lette løsninger som ferdigmat. Sliter og litt med at jeg ikke drikker noe annet enn vann, siden jeg ikke er så glad i de andre tingene jeg kan drikke, savner melkeglasset mitt Lager meg eget lavkarbobrød, og tenkte jeg skulle lage meg lavkarbo knekkebrød en dag.Godtesuget mitt er nesten borte og jeg er mye mer stabilt mett gjennom hele dagen enn jeg var før. Du kan ikke spise noe frukt, men bær kan du spise Jeg har lest mye rundt på nett og denne boken https://www.tanum.no/_helse-sex-og-samliv/livsstil/slank-med-ketolysekuren-torkil-p.-andersen-9788205424821?gclid=CJCbv4fDucYCFasMcwod_NYAXQ Anonymous poster hash: 3a22d...8ba Jeg må og si at jeg aldri har spist så mye grønnsaker før jeg startet på lavkarbo Anonymous poster hash: 3a22d...8ba
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #12 Skrevet 1. juli 2015 Cloetta sin er god. Kjøpes blant annet på kiwi. Anonymous poster hash: 256ba...b31
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #13 Skrevet 1. juli 2015 Takk for mange svar og tips Hvordan teller man egentlig karbs? føler meg litt grønn. Er så vant til å veie mat og telle kalorier og blir smågal av det så hadde håpet å unngå slik "telling og måling" med dette. Skal lage meg lavkarb knekkebrød og frokostblanding tenkte jeg så jeg har noe å ty til. Så bra at man kan spise bær, elsker det! Hva med kunstig søtning er det no no? Kjenner jeg er så glad og entusiastisk fordi jeg har begynt med dette nå. Har virkelig troen selv om det også blir utfordrende. Kroppen (og sinnet) mitt har det såå mye bedre på slik type kost. Kommer til å trene i tillegg, har en aktiv livsstil, bare altfor matglad og får syke sukkerkicks. Hååper jeg klarer dette nå kom gjerne med flere tips til snacks evt lettvindte løsninger på farten eller andre ting dere er glade i lunsj i dag på meg ble eggerøre, avokado og laks må bli flinkere å innføre mer grønnsaker generelt. HI Anonymous poster hash: 3fc6e...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå