the amazing spidermamma Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Har fått tannverk og er i Syden. Har paracet og ibux, men synes ikke det hjelper nok. Men har apocillin mikstur i kofferten pga en mulig øreverk som det ikke ble noe av hos femåringen. Er det noen som har peiling på om jeg kan ta dette? Det er jo sikkert noen bakterier som huserer nedi jekselen min, kan jeg kverke dem med apocillinen? Og hvor mye tar jeg i såfall? Vil helst ikke til tannlegen før jeg kommer hjem...
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Nellik! Tygg nellikspiker og pakk inn den vonde tannen. Anonymous poster hash: 278ee...c33
the amazing spidermamma Skrevet 30. juni 2015 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2015 Nellik! Tygg nellikspiker og pakk inn den vonde tannen. Anonymous poster hash: 278ee...c33 Pakk inn i hva? Nellik på italiensk - hva kan det være tro.. Takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 hvor mye ibux og paracet har du tatt? Du bør ta minst 600mg ibux og 1gram paracet, med jevne mellomrom (minimum 4 timer imellom), for å ha en jevn smertelindring og unngå de verste smertetoppene. ellers er det ikke så lurt å ta apocillin bare på mistanke om at det kanskje muligens er noe bakterier nedi jekselen. Er det en infeksjon ville du hatt feber i tillegg. Velger du allikevel å bruke apocillin står doseringen på felleskatalogen.no. Anonymous poster hash: f87c8...1f4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Gå til privat tannlege i Italia. Koster mye, men det tar jo reiseforsikring seg av. Du vet at betennelse i tennene kan føre til betennelse på hjertet hvis det går for lenge. Kom deg til privat tannlege i Italia. Anonymous poster hash: b7314...a6c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #6 Skrevet 1. juli 2015 Nellik hjelper! Hadde syyyyykt tannpine på slutten av graviditeten, var i juletider og hadee ikke mulighet til å komme meg til tannlege. Tygde nellikspirer sånn at det kom i sprekker i og rundt tanna, smaker ikke så godt..men gud hvor det hjalp! Smerten bare forsvant! Anonymous poster hash: f90e0...268
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #7 Skrevet 1. juli 2015 Sikker på at ikke har noe som sitter fast mellom tennene. Jeg har en plass mellom tennne hvor mat setter seg fast veldig fort,og jeg merker det ikke før jeg får skikkelig vondt og kjennes ut som tannverk Anonymous poster hash: f088d...da1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #8 Skrevet 1. juli 2015 Sikker på at ikke har noe som sitter fast mellom tennene. Jeg har en plass mellom tennne hvor mat setter seg fast veldig fort,og jeg merker det ikke før jeg får skikkelig vondt og kjennes ut som tannverk Anonymous poster hash: f088d...da1 Bruker du ikke tanntråd!?!? 😷 Anonymous poster hash: bde30...7c3
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #9 Skrevet 1. juli 2015 Nellik! Tygg nellikspiker og pakk inn den vonde tannen. Anonymous poster hash: 278ee...c33 Pakk inn i hva? Nellik på italiensk - hva kan det være tro.. Takk for svar! Google bilde av nellik og vis frem i butikken 👍🏻 god bedring! Anonymous poster hash: 99a2f...b3a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #10 Skrevet 1. juli 2015 Nellikspiker på italiensk er chiodi di garofano Anonymous poster hash: 3675e...f0a
the amazing spidermamma Skrevet 1. juli 2015 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2015 Tusen takk for svar, høres ut som nellik kan være redningen, da.
Gjest Antarctica Skrevet 1. juli 2015 #12 Skrevet 1. juli 2015 Nellikolje er også dulmende. Prøv på apoteket. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #13 Skrevet 1. juli 2015 Hva er det med norske turister som tror at kun Norge har akseptabelt helsevesen, tannleger osv? Gå til tannlegen vel, blir uansett billigere enn i Norge (for det går ikke an å ha det dyrere!), og du blir sikkert behandlet mer høflig enn her til lands. Selv har jeg sluttet å gå til tannlege i Norge og tar det bare i utlandet (Sverige/Finland), fordi her blir man gjerne behandlet som et kjøttstykke på samlebånd, og ikke et menneske. Opptatt av at man skal bli fortest mulig ferdig, driter i om du har vondt eller ubehag. Min mor jobbet som tannlege her, men kommer egentlig fra et annet europeisk land, og hun har alltid fått skryt for at hun tok seg tid til pasienten, "så" pasienten og ikke bare hull i tennene til pasienten, og behandlet folk med interesse og respekt. Få noen til å tolke for deg, eller velg tannklinikk der tannlegen snakker godt engelsk. Lykke til, det er forferdelig å ha tannverk! Anonymous poster hash: 2229e...6a9
Gjest Skrevet 1. juli 2015 #14 Skrevet 1. juli 2015 Få tak i tannlege der nede. Måtte selv til tannlegen med ene ungen for noen år siden og alt ble dekket av reiseforsikringen. Til og med taxi tr. Hightec tannlege var det også.😃
the amazing spidermamma Skrevet 1. juli 2015 Forfatter #15 Skrevet 1. juli 2015 Hva er det med norske turister som tror at kun Norge har akseptabelt helsevesen, tannleger osv? Gå til tannlegen vel, blir uansett billigere enn i Norge (for det går ikke an å ha det dyrere!), og du blir sikkert behandlet mer høflig enn her til lands. Selv har jeg sluttet å gå til tannlege i Norge og tar det bare i utlandet (Sverige/Finland), fordi her blir man gjerne behandlet som et kjøttstykke på samlebånd, og ikke et menneske. Opptatt av at man skal bli fortest mulig ferdig, driter i om du har vondt eller ubehag. Min mor jobbet som tannlege her, men kommer egentlig fra et annet europeisk land, og hun har alltid fått skryt for at hun tok seg tid til pasienten, "så" pasienten og ikke bare hull i tennene til pasienten, og behandlet folk med interesse og respekt. Få noen til å tolke for deg, eller velg tannklinikk der tannlegen snakker godt engelsk. Lykke til, det er forferdelig å ha tannverk! Anonymous poster hash: 2229e...6a9 Nei, jeg tror sikkert at tannlegene her er minst like dyktige som hjemme. Men jeg har en dyktig tannlege hjemme som jeg er veldig fornøyd med, jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse av norske tannleger, de finnes vel i alle varianter, de som andre. Heldigvis er tannverken foreløpig til å leve med på dagtid. Vi reiser hjem i morgen, og jeg hadde ikke så lyst til å bruke opp en halv dag på å finne en tannlege med ledig time, plundre med å forklare meg osv. Men ser ditt poeng om å spare noen kroner på behandling utenlands. Men akkurat nå er ferietid med familien mer verdt enn å spare penger på tannlegebehandling.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #16 Skrevet 1. juli 2015 Gå på apoteket å hør om de har noe som kan hjelpe. Mye gøy på apoteker utenfor Norges grenser:) Hvis det er betennelse så kan du jo se om de har en dentinox type. Anonymous poster hash: 5b8c5...4f0
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. juli 2015 #17 Skrevet 1. juli 2015 Slet lenge med tennene når tannlegen ikke fant ut av hva det var. Hadde god effekt av å dele en paracet og gni det direkte på der det var vondt. Smaker dritt, men det får gå! God bedring!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #18 Skrevet 1. juli 2015 Ved akutt tannverk med pussdannelse er den mest effektive behandlingen drenasje av pusset. Antibiotika skal i tillegg til drenasje brukes hvis det er en stor infeksjon. Man må først bli kvitt pusset og få senket hevelsen før man kan begynne å bore/fikse det som gjør at det har oppstått pussdannelse. Ikke ta antibiotika uten å ha snakket med lege/tannlege først pga at det kan gjøre at de ikke får tatt en korrekt dyrkning og fastsatt resistens til de bakteriene du har hvis dette skal gjøres. Hvis du tar paracet, husk at maks dose er 4 g i døgnet. 3 g hvis du bruker marevan. Anonymous poster hash: 732c2...336
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå