Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Trenger litt hjelp. Har blitt tilbudt en jobb, vet ikke lønn enda. Per i dag har jeg en grunnlønn + potensiell bonus hver mnd. Den nye jobben har mye mer ansvar, ekstremt viktige deadlines, utrolig mange forskjellige ansvarsområder etc. Jeg har ingen anelse om hva jeg kan forvente i lønn, men jeg ønsker grunnlønnen jeg har i dag på et minimumsnivå, da jeg har mulighet til å ligge på rundt 150.000,- mer i året Jeg har alle kvalifikasjoner, erfaring i alle ledd i prosessen i tillegg til en del ekstra kvalifikasjoner som er høyst relevant og en stor bonus for bedriften. Hvordan går jeg frem når jeg får presentert lønnen? Hvis den er på akkurat grunnlønn i dag feks, hvordan argumentere på en saklig måte at jeg mener jeg bør ha høyere lønn? Hvis den er lavere enn grunnlønnen, hvordan få frem at jeg ikke aksepterer lavere? Har aldri gjort dette før og er nervøs. Aner ikke hva jeg kan forvente i lønn, men det er et stort og kjent nasjonalt konsern med svært høy årlig omsetning, og jeg blir overrasket om lønnen er veldig lav, men jeg aner virkelig ikke. Anonymous poster hash: 13bff...a50
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #2 Skrevet 1. juli 2015 Noen som kan litt om dette? hi Anonymous poster hash: 13bff...a50
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #3 Skrevet 1. juli 2015 Eneste du sier at du vil ha lønn etter dine kvalifikasjoner og din erfaring. Ikke nevn tall i det hele tatt. De vil presse deg og vil få en sum ut av munnen din, emn da blir det sånt at det er akkurat hva du skal få..la dem grave litt, finne statistikker og gjøre jobben sin. Da får du lønn du fortjener. Jeg gikk 100 000 NOK opp i lønn på denne måten når jeg fikk ny jobb selv om jobber var ganske like... Anonymous poster hash: 8817f...119
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå