Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Gutten min på snart 4, har hatt vannkopper med påfølgende halsbetennelse og langvarig høy feber for ca 3 1/2 uke siden. Ble frisk og har vært i barnehagen noen dager. På torsdag fikk han høy feber igjen og det varte i 2 1/2 dag før han kviknet til. Ikveld våknet han med et hyl, store magesmerter. Kavet og krøkte seg, prøvde å ringe legevakta men de tar ikke tlf og tråden blir kuttet etter 30 min. Ga han paracet stikkpille, etter ca 2 timer kaster han opp, men for meg ser det ut til at det er av smerter og ikke omgangssyke. Begynte så smått å pakke litt og belage meg på biltur til legevakta, da han kastet opp igjen. Han ville ha noe å spise og drikke etter denne runden. Er dette omgangssyke, eller bør jeg ta han med til legevakten allikevel om smertene kommer tilbake. Man vil vel ikke ha mat da? Kan de være så sterke om det er så "uskyldig" som omg.syke? Han sovnet nå nettopp, så jeg avventer litt,mulig paraceten endelig hjelper på. Hva mener dere? Har hatt legevakta på høyttaler 3x 30 min ikveld uten at noen svarer... Anonymous poster hash: c6802...bdf
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Går det an å ringe en annen legevakt i feks nabokommunen? Anonymous poster hash: a1779...a0a
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #3 Skrevet 30. juni 2015 Er du usikker er det bare å dra på legevakten. God bedring:) Anonymous poster hash: 991cc...e43
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 Hvis han våkner igjen, uten svar fra legevakta, ville jeg hoppet i bilen. Og som a0a skriver ring en annen legevakt! Anonymous poster hash: f5c59...109
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Jeg hadde fulgt med på han og garantert reist om smertene kommer tilbake. Men hadde ikke fått ro før jeg hadde kommet igjennom hos legevakt. Anonymous poster hash: 283fd...fec
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #6 Skrevet 30. juni 2015 Du kan fint bare troppe opp på legevakten. Du bør også i morgen melde dette til kommunen, at det ikke er mulig å få kontakt med legevakten! Anonymous poster hash: 6f65d...afe
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #7 Skrevet 30. juni 2015 Hadde ringt etter ambulanse om han har så vondt i magen at han kaster opp, og har hatt høy feber over tid. Om du synes det er for voldsomt, hadde jeg ringt til en legevakt i en nabokommune, eller tatt han med meg i bilen. Men tror jeg hadde satset på ambulansen. Anonymous poster hash: b7730...818
Gjest Me2u Skrevet 30. juni 2015 #8 Skrevet 30. juni 2015 Med små barn så stikker du direkte på legevakten. Små barn blir prioritert når det er snakk om høy feber og store smerter. Og selvsagt melde i fra om at deter noe galt med linjen deres.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #9 Skrevet 30. juni 2015 Takk for svar! Han sover ganske rolig, han er feberfri nå men har hatt flere perioder med høy feber.<br />Håper det bare er omgangssyken, men smertene virket litt vel voldsomme tidligere i kveld. Legevakta neste om smertene kommer tilbake! Anonymous poster hash: c6802...bdf
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #10 Skrevet 30. juni 2015 Det kom en ny forskrift for kommunene i mars i år, hvor det står at kommunene plikter å organisere legevaktsentralene slik at 80 % av samtalene kan besvares i løpet av to minutter. Derfor viktig at du tar dette videre. Å sitte på linjen i en halv time er ikke holdbart og bør få følger - de må gjøres oppmerksom på det slik at de kan få endret rutinene sine. Sjekk paragraf 13 d her: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2015-03-20-231 Om du ikke får tak i legevakten nå så ring 113 og be om råd. Anonymous poster hash: 6f65d...afe
Gjest Me2u Skrevet 30. juni 2015 #11 Skrevet 30. juni 2015 Takk for svar! Han sover ganske rolig, han er feberfri nå men har hatt flere perioder med høy feber.<br />Håper det bare er omgangssyken, men smertene virket litt vel voldsomme tidligere i kveld. Legevakta neste om smertene kommer tilbake!Anonymous poster hash: c6802...bdf Ja, drit i å ringe om ham våkner med smerter. Fres rett til legevakten. God bedring til Småen
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 Jeg hadde dratt til legevakta. Kan være blindtarm. En vet aldri Anonymous poster hash: cfa43...b1c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #13 Skrevet 1. juli 2015 Hvordan gikk det HI? Anonymous poster hash: a1779...a0a
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #14 Skrevet 1. juli 2015 Han sovnet rett før jeg postet innlegget mitt her. Hadde pakket litt reserveklær, håndduker, papir og spyposer til bilturen, men poden sov seg igjennom natta. Satt våken til ca kl 04. for å sjekke at han ikke ble febersyk, klam e.l etter det bærte jeg han inn i senga mi og lå sammen med han. Aner ikke hvordan han kan gå fra så store magesmerter til tilsynelatende frisk i dag. Aktiv, god matlyst og negativt resultat på uvi sticks. (jeg mistenkte litt det i går, da han har hatt to runder før, og ved evnt ny runde skal han legges inn) Skjønner lite, men holder han selvsagt hjemme og ser det an en dag eller to til. Det eneste jeg vet er at legevakttlf er udugelig, og det skal jeg se om jeg ikke kan si ifra om. Takk for omtanken :-) Anonymous poster hash: c6802...bdf
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #15 Skrevet 1. juli 2015 Send mail til kommunen, å ikke få svar er et avvik! Anonymous poster hash: 9fa43...a34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå