Gå til innhold

Bulimi... Ødelagte tenner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort... Jeg har hatt bulimi i 25 år, endelig symptomfri etter årevis i behandling...

Jeg har STORE syreskader på tennene og derav tannlegeskrekk... Har ikke vært hos tannlegen på altfor mange år... Er det noen som har vært i samme situasjon? Jeg må mest sannsynlig bytte ut tennene oppe... Fikk dere det dekket? Hvordan var prosessen? Jeg setter stor pris på svar.. Dette er både skamfullt og flaut...

Anonymous poster hash: 18fe5...567

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Gratulerer med å være symptomfri!

Fant du noe godt svar på spørsmålet ditt? Jeg har ikke bulimi, men har klart å ødelegge tennene mine grundig likevel, og prøver å finne ut hva man kan få dekket. På nettsidene til en tannlege så jeg nettopp det sto at behandling av syreskader dekkes "i de fleste tilfeller", men jeg skulle gjerne visst mer om hva reglene er.

Skrevet

Jeg fikk dekket for noen år siden. Tannlegen som tok seg av alt av papirarbeid. Jeg måtte levere legeerklæring og skrive under. Fantastisk tannlege jeg har :) Men reglene endres fortløpende når det kommer til tenner så kan ikke svare på hvordan det er i dag.

Jeg måtte betale egenandel på 5-6000 og fikk porselen på 6 tenner oppe og 4 nede.

Anonymous poster hash: 72144...390

Skrevet

Hvordan går man frem? Bestiller man bare time hos tannlegen sin? Er det noen forskjell om det er kommunalt eller privat?

Vi har appolonia her i byen (ålesund) som er veldig flinke, men veldig dyre til vanlig..

Er det forskjell om jeg går dit eller en annen plass?

Anonymous poster hash: 3c74b...dc2

Skrevet

Hvordan går man frem? Bestiller man bare time hos tannlegen sin? Er det noen forskjell om det er kommunalt eller privat?

Vi har appolonia her i byen (ålesund) som er veldig flinke, men veldig dyre til vanlig..

Er det forskjell om jeg går dit eller en annen plass?

Anonymous poster hash: 3c74b...dc2

Jeg vet ikke. Spør på forhånd så vet du. Jeg gikk privat.

Anonymous poster hash: 72144...390

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...