Gå til innhold

får man svar på CT undersøkelsen med engang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man vente?

Anonymous poster hash: 7af50...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, noen skal granske bildene. Tar normalt noen dager til en drøy ukes tid

Anonymous poster hash: 0a8e5...582

Skrevet

Nei, heldigvis ikke. CT-bildene må granskes nøye før konklusjon. Kan ta en til to dager før beskrivelse foreligger, men lengre tid flr svaret er sendt ut.

Anonymous poster hash: 768a6...339

Skrevet

Det kommer vel helt an på hvorfor du skal ta ct. 

Er det akutt tar det ikke mange timene før svarene foreligger. Sånn ellers tar det fort en ukes tid.

Skrevet

Jeg tok ct på fredag og fikk resultatet på mandag. En lege må tolke resultatet og så formidle det til deg, røntgenlegen sier ingenting. 

Anonymous poster hash: 402fd...b37
Skrevet

Jeg tok ct på fredag og fikk resultatet på mandag. En lege må tolke resultatet og så formidle det til deg, røntgenlegen sier ingenting.  Anonymous poster hash: 402fd...b37

Røntgenlegen er ikke tilstede ved undersøkelsen. De sitter inne i sine båser i mørket for å analysere bildene som strømmer inn i løpet av dagen og sender svaret til den legen som har henvist deg til røntgen. De menneskene du ser ifm røntgenundersøkelser er radiografer, og ikke leger.

Skrevet

Jeg tok ct på fredag og fikk resultatet på mandag. En lege må tolke resultatet og så formidle det til deg, røntgenlegen sier ingenting.  Anonymous poster hash: 402fd...b37

Røntgenlegen er ikke tilstede ved undersøkelsen. De sitter inne i sine båser i mørket for å analysere bildene som strømmer inn i løpet av dagen og sender svaret til den legen som har henvist deg til røntgen. De menneskene du ser ifm røntgenundersøkelser er radiografer, og ikke leger.

Ok, det er sikkert riktig, har bare tatt ct et par ganger jeg og de er ikke så flinke til å fortelle tittelen sin ;)

Da jeg tok ct nå sist var det en mann som styrte på med kontrasveske og slike ting rundt meg også var det en mann som satt bak et vindu og styrte maskinen mens han så på div skjermer, var sikker radiografen som satt bak vinduet og en sykepleier eller noe sånt som satte kontrast da. Spennende jobb de har uansett...

Skrevet

Jeg tok ct på fredag og fikk resultatet på mandag. En lege må tolke resultatet og så formidle det til deg, røntgenlegen sier ingenting. Anonymous poster hash: 402fd...b37

Ok, det er sikkert riktig, har bare tatt ct et par ganger jeg og de er ikke så flinke til å fortelle tittelen sin ;)

Da jeg tok ct nå sist var det en mann som styrte på med kontrasveske og slike ting rundt meg også var det en mann som satt bak et vindu og styrte maskinen mens han så på div skjermer, var sikker radiografen som satt bak vinduet og en sykepleier eller noe sånt som satte kontrast da. Spennende jobb de har uansett...

Trolig er begge radiografer. De setter også kontrast. Spennende fagfelt og helt fantastisk hva de kan framstille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...