Gå til innhold

Barnet på 20 mnd uttaler kun ca 10 ord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig lite/tegn til bekymring? :-(

Føler alle andre sier masse ord og har begynt med små setninger!

Anonymous poster hash: 18ccf...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom barnet har god språkforståelse ( forstår det du sier), er det nok helt normalt. Her løsnet det plutselig i den alderen, lærte hundrevis av ord på en måned...

Anonymous poster hash: df634...3d3

Skrevet

Nevøen min sa ikke et kløyva ord før han var 3 år, eller han sa "mamma", ellers gjorde han seg forstått med peking og gryntelyder...

Da han ble 3 snakket han plutselig som en foss! (akkurat som om han ikke ville snakke før han kunne det :P )

Anonymous poster hash: c8df6...a09

Skrevet

De er nok veldig forskjellige i den alderen. Min som er 20 mnd har nok et par hundre ord og setter sammen 3 ord, men eldstemann satt ikke sammen ord før ved nærmere 2 år.

Anonymous poster hash: 6ea87...8d6

Skrevet

Unge min på 21 mnd sier omtrent 10-20 ord, i tillegg til diverse dyrelyder (møø, voff, pip etc). Snakker overhodet ikke rent heller. 

Litt treg, ja, men forstår "alt" som blir sagt.

De siste 2 ukene har hun forsøkt å etterape ord når jeg sier dem, så tipper det løsner snart. Er ikke bekymret overhodet :) 

Slapp av

Anonymous poster hash: 41cbf...9b7
Skrevet

MIn på 23 mnd har bare noen få få ord. Akkurat som sine søsken som nå prater som en foss hele tiden ;) Lover deg at før ungen din er 2,5 år snakker han masse :)

Anonymous poster hash: b348c...6fe
Skrevet

gutten min på 22 mnd sier ikke mange ord. Ti ord som vi forstår kanskje? Men, han har veldig god språkforståelse og prøver nå å gjenta det vi sier. Tror vi er like før det løsner nå.

Søsteren snakket helt rent og fullstendige setninger da hun var 18 mnd. Unger er jammen meg forskjellig :)

Anonymous poster hash: 97f24...9c9
Skrevet

Ikke bekymre deg du 😋 jeg gjorde også det,men ca en mnd etter 2-års dagen løsnet alt og han skravlet masse. Kom mellom 2-6 nye ord hver dag nesten pluss masse tøys slm han ikke gjorde før. Nå er han 2,5 og gjør seg meget godt forstått samt det fortsetter å komme tydelige klare ord.

Så så lenge han har forståelse og skjønner hva du mener ville jeg ikke bekymret meg litt en gang før han er over 2 år i alle fall...

Skrevet

min begynte ikke og si ord før 18mnd, og nå skravler han som en foss 2 år og snart 5mnd, tror ikke det er noe fare så lenge barnet er under 3

Skrevet

Omtrent som min dette. Kjønnet har visstnok litt å si, gutter er tregere enn jenter. Min er litt eldre men har ikke så mange ord. Derimot forstår han set meste som blir sagt til ham. Er ikke bekymret i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...