Gå til innhold

Positiv eggløsningstest ved ventet mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at dette kan bety at man er gravid. Noen som har erfaring med dette? Det kan ikke gå an at jeg har blitt gravid da mannen har ekstremt dårlig svømmere og vårt første barn måtte lages ved hjelp av prøverør. Jeg har riktignok blitt naturlig gravid en gang tidligere men da mistet vi. Legene klødde seg i hodet å sa det var ett under den gangen med tanke på at spermiene er så godt som døde. Jeg er bare forvirret nå. Jeg testet positivt med eggløsningstest lørdag for 2 1/2 uke siden, hadde el slim og det hele... Nå har jeg derimot menssmerter å har gått med tampong i tre dager men ingen mens enda.

Hva betyr dette?

Å ja skal kjøpe test i morgen men el test var alt jeg hadde i kveld.

Anonymous poster hash: 2d9d0...cf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Positiv el-test ved forventet mens betyr at du er gravid. Gratulerer.

Hang meg mer opp i at du har gått med tampong i 3 dager uten å ha blødd jeg da, man setter da ikke inn en tampong før man faktisk blør? Må da irritere slimhinnene noe sinnsykt at du tørker de ut på den måten?

Anonymous poster hash: 0afa5...c96
Skrevet

Har byttet tampong bare for å nevne det. Nei det irriterer ingenting hos meg. Litt utflod sørger for at det er fuktig og ikke knusk tørt. Hva mener du det? Det kan jo ikke gå an med tanke på hvor mange år vi har slitt!!! 😱

Hi

Skrevet

Hei!

Jeg fant i ettertid ut at positiv el test betydde at jeg var gravid.

Tok eltest, som var positiv, vi hadde oss, og to uke etterpå ble jeg så kvalm som jeg aaaldri før hadde vært. Jeg var gravid :) Jeg gikk selv ut fra eltesten som tidspunkt for når jeg ble gravid. På Ordinær UL sa jordmor at jeg nok var to uke lengre på vei. Jeg nekta og sa det ikke gikk an... Enda en jordmor kom og sjekka målene, og var enig med den første (såklart), og gutten kom to dager over termin som jordmor satte. I ettertid har jeg funnet ut at eltesten betydde at jeg allerede var gravid. Jordmora sa ingenting om dette på tross av mine argumenter om at jeg hadde el testen å vise til. Sikkert ikke almenn kjent dengang. Det at kvalmen kom så fort, to uker etter el, er også med på å forklare at jordmor nok hadde rett :)

Håper på dine vegne at du er gravid :)

Anonymous poster hash: ec7c2...93f

Skrevet

Men vær obs på at noen kan ha to eggløsninger mellom hver mens, og at dine ønsker om å være gravid er så store at kroppen din lurer deg.

Men jeg håper du er gravid :)

Hilsen meg som svarte over her.

Skrevet

Selv om mannen har elendige svømmere, så skal det jo bare EN sædcelle til, så det kan jo skje, i teorien iallefall ;)

Spennende! :)

Anonymous poster hash: c1916...f94

Skrevet

Men vær obs på at noen kan ha to eggløsninger mellom hver mens, og at dine ønsker om å være gravid er så store at kroppen din lurer deg.

Men jeg håper du er gravid :)

Hilsen meg som svarte over her.

Ja det er for all del ikke sikkert jeg er gravid. Jeg har kun hatt mensen to ganger etter fødsel for 5 måneder siden så kan jo hende syklusen tuller med meg. Jeg vet ikke om jeg har ett inderlig ønske om å bli gravid nå ettersom vår minste er såpass fersk. Men kanskje det er derfor det kanskje betyr graviditet nå, fordi jeg hele tiden etter fødsel har vært innstilt på at vi må ja hjelp med nr 2 også... Er jeg gravid er det fantastisk at vi slipper en ny ivf prosess. Men det kan da ikke bety gravid???????? Kommer ikke til å få sove i natt jeg!

Hi

Skrevet

Ellers så vet kroppen din hva som skal til nå, enkelt sagt :)

Gi oppdatering når du vet no mer da :)

Skrevet

Det ble lite søvn i natt for å si det slik. Mensensmertene er litt sterkere nå men jeg skal allikevel ta en test da jeg egentlig skal starte på migrene medisiner nå (som ikke skal tas ved graviditet). Utrolig spent og nervøs.

Hi

Skrevet

Du får oppdatere når testen er tatt da. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 0afa5...c96

Skrevet

Herregud jeg er gravid!!!!! Testen viste gravid 2-3 uker! Er det mulig? Vi har fått beskjed om at det ikke skal være mulig å nå har det skjedd igjen. En blanding av lykke og engstelse ettersom vi har en liten baby. Ett lite mirakel❤️💙

Hi

Skrevet

Herregud jeg er gravid!!!!! Testen viste gravid 2-3 uker! Er det mulig? Vi har fått beskjed om at det ikke skal være mulig å nå har det skjedd igjen. En blanding av lykke og engstelse ettersom vi har en liten baby. Ett lite mirakel❤

HiAnonymous poster hash: 2d9d0...cf9

Wow!! :D

Gratulerer! Så artig :)

Skrevet

GRATULERER! :) For en solskinnshistorie :) Måtte spiren klamre seg fast og gro <3 

Lykke til, HI!

Skrevet

Gratulerer!!!!

Håper spiren sitter i 36 uker til☺

Skrevet

Gratulerer! Innmari morro :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Akkurat nå er jeg litt engstelig for at jeg ikke skal kunne ha tid nok med den kommende storebroren. Han er såpass liten å trenger mammaen sin også skal han plutselig måtte dele på meg mens han selv er så liten. Samtidig er ikke dette annet enn en gave. Det skulle ikke vært mulig men skjedde likevel. Jeg vil tro at ett lite mirakel forhåpentligvis kommer til oss for en grunn 😊. Vi er heldige som kanskje slipper nok en runde med prøverør for å få barn nr to 😊.

Hi

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Akkurat nå er jeg litt engstelig for at jeg ikke skal kunne ha tid nok med den kommende storebroren. Han er såpass liten å trenger mammaen sin også skal han plutselig måtte dele på meg mens han selv er så liten. Samtidig er ikke dette annet enn en gave. Det skulle ikke vært mulig men skjedde likevel. Jeg vil tro at ett lite mirakel forhåpentligvis kommer til oss for en grunn . Vi er heldige som kanskje slipper nok en runde med prøverør for å få barn nr to .

Essda, han er så liten at han kommer ikke til å huske noe annet enn at han har et søsken! :)

Noen mennesker får jo endatil to på en gang ;)

Skrevet

Tusen takk alle sammen. Akkurat nå er jeg litt engstelig for at jeg ikke skal kunne ha tid nok med den kommende storebroren. Han er såpass liten å trenger mammaen sin også skal han plutselig måtte dele på meg mens han selv er så liten. Samtidig er ikke dette annet enn en gave. Det skulle ikke vært mulig men skjedde likevel. Jeg vil tro at ett lite mirakel forhåpentligvis kommer til oss for en grunn . Vi er heldige som kanskje slipper nok en runde med prøverør for å få barn nr to .

Essda, han er så liten at han kommer ikke til å huske noe annet enn at han har et søsken! :)

Noen mennesker får jo endatil to på en gang ;)

Takk for svar. Akkurat det jeg trenger å høre nå at det går bra for storebror. Han jeg engster meg for😊😊.

Hi

Skrevet

Jeg har to veldig tette, de er så gode venner nå og har utrolig mye glede av hverandre. Krangler masse også så klart. Og veldig praktisk med ferier etc, de kan jo være med på samme type aktiviteter osv. Det har så klart ikke bare vært lette tider, men det positive overveier!!

Lykke til med gaviditeten, håper den lille klamrer seg fast!

Anonymous poster hash: d72ae...6ef

Skrevet

Jeg har to veldig tette, de er så gode venner nå og har utrolig mye glede av hverandre. Krangler masse også så klart. Og veldig praktisk med ferier etc, de kan jo være med på samme type aktiviteter osv. Det har så klart ikke bare vært lette tider, men det positive overveier!!

Lykke til med gaviditeten, håper den lille klamrer seg fast!

Anonymous poster hash: d72ae...6ef

Tusen takk for svar, det varmer å høre at det har gått greit. Håper de vil få mye glede av hverandre og at alt går bra denne gangen ❤️. Del gjerne flere erfaringer med to tette 😊.

Hi

Skrevet

Gratulerer så masse! Små mirakler skjer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...