Gå til innhold

Hvorfor hovner fingrene mine opp om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom våkner jeg på natta i korte øyeblikk, og da har jeg merket at fingrene mine er hovne. Er mest pekefingrene jeg har merket det på, men er nok sikkert de andre og.

Den ene pekefingeren er forresten vond innimellom. Verker i leddet.

Noen som har peiling på hvorfor dette skjer?

Anonymous poster hash: c05ae...a3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hvilken blodtype du har?

Jeg ble kvitt samme problem etter at jeg begynte å følge et kosthold som passer blodtypen min. Ingen leger forstod noe av hvorfor jeg var så hoven i fingrene/hendene om morgenen, måtte ligge med armene rett opp i flere minutter før jeg greide å bøye fingrene.

Etter at jeg kuttet tomat og kylling fra mitt kosthold så har jeg aldri hatt problemet igjen. Nå spiser jeg det kanskje to ganger i året, da hovner fingrene også opp natten etter, men mindre enn før. Jeg spiste tidligere tomat daglig.

Anonymous poster hash: 458cc...780
Skrevet

Jeg ble kvitt samme problem etter at jeg begynte å følge et kosthold som passer blodtypen min. Ingen leger forstod noe av hvorfor jeg var så hoven i fingrene/hendene om morgenen, måtte ligge med armene rett opp i flere minutter før jeg greide å bøye fingrene.

Etter at jeg kuttet tomat og kylling fra mitt kosthold så har jeg aldri hatt problemet igjen. Nå spiser jeg det kanskje to ganger i året, da hovner fingrene også opp natten etter, men mindre enn før. Jeg spiste tidligere tomat daglig.

Hvilken blodtype er du?

Har litt av samme problem, men har virkelg ikke lyst til å kutte kylling og tomat ☺️

Anonymous poster hash: a1762...a66

Skrevet

Har det samm problemet, og virker å være verst på denne tiden av året?! Rart, men gjør ikke noe med det

Anonymous poster hash: d5911...8b8

Skrevet

Hvilken blodtype er du?

Har litt av samme problem, men har virkelg ikke lyst til å kutte kylling og tomat ☺️

Anonymous poster hash: a1762...a66

Jeg har blodtype B. Kan være andre ting for andre blodtyper som gir lignende symptom.

Skrevet

Jeg har ikke vært slik før. Kom liksom så plutselig. Jeg er blodtype A.

Hi

Anonymous poster hash: c05ae...a3b

Skrevet

Har du noe vondt ellers i hendene/håndleddet? Da kan det vel være karpal tunell-syndrom?

Jeg hadde det i svangerskapet. Hovne og vonde fingre, og til tider ganske vondt i håndleddet.

Anonymous poster hash: e5e3f...46e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...