Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Er overflatiske damer som er redd for at aksept av flere kroppstyper vil gjøre at de får færre fordeler og mindre oppmerksomhet for at de har idealkroppen. For om idealet ikke er ensartet lenger så er det ikke en spesiell seier å få akspet for kroppen sin. For at de skal føle seg bra, må de kunne sammenlikne seg med noen de finner dårligere. Når en av dem skrev at alle utenom én de "ekte" kroppene i badetøy victoria secret var sykelig overvektig ble jeg faktisk sjokkert. To av dem var ganske så store ja, men de fire andre var nok ikke overvektig i det hele tatt. Anonymous poster hash: 7c9ed...79d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Noe av det dummeste jeg leser/hører er "ekte" kropper. Jeg er lei prat og bilder av kropp generelt, uansett form. Synes alt bidrar like mye oppmerksomhet til Kroppsfokuset, selv om noen prøver og tror de gjør det motsatte Anonymous poster hash: b9643...ca8
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #3 Skrevet 30. juni 2015 Anonym bruker, on 30 Jun 2015 - 20:25, said: Noe av det dummeste jeg leser/hører er "ekte" kropper. Jeg er lei prat og bilder av kropp generelt, uansett form. Synes alt bidrar like mye oppmerksomhet til Kroppsfokuset, selv om noen prøver og tror de gjør det motsatte Anonymous poster hash: b9643...ca8 Kanskje fordi du er en voksen dame som vet at kropper er ulike av andre grunner enn karaktersvikt og mindreverdighet. Mange vet faktisk ikke det. Her er forøvrig link til repportasje som visst nok har fem sykelig overvektige og én normalvektig person. http://www.buzzfeed.com/laraparker/heres-what-victorias-secret-swimsuits-look-like-on-real-wome#.muV8kye3p Anonymous poster hash: 5caa0...857
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Er dritt lei kroppsmaset selv.. synes det er totalt idiotisk at folk skal "hylles" for at de bretter seg ut i offentligheten og noterer noen meninger samtidig. De som skal hylles er de som liker seg selv og klarer å holde kjeft om det kan man ikke snakke om noe annet nå liksom? Anonymous poster hash: 9ca82...25e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #6 Skrevet 30. juni 2015 Elina, on 30 Jun 2015 - 20:29, said: Har ikke alle en "ekte" kropp? Ikke VS sine retusjerte modellebilder, det er en konstruert virkelighet. Men det er en grunn til at jeg setter ekte i hermetegn, det jeg legger ut her er ikke en hyllest til slike reportasjer, men kritikk av de som suttrer over at en tillater positive fremstillinger av "uperfekte" kvinnekropper i media. Anonymous poster hash: 5caa0...857
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #7 Skrevet 30. juni 2015 Og jeg mener ikke alle som er kritiske og syns det blir mye kropp, men dem som kommer med "jammen da er de jo slemme mot meg som er tynn og trent". Anonymous poster hash: 5caa0...857
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #8 Skrevet 30. juni 2015 Anonym bruker, on 30 Jun 2015 - 20:25, said: Noe av det dummeste jeg leser/hører er "ekte" kropper. Jeg er lei prat og bilder av kropp generelt, uansett form. Synes alt bidrar like mye oppmerksomhet til Kroppsfokuset, selv om noen prøver og tror de gjør det motsatte Anonymous poster hash: b9643...ca8 Kanskje fordi du er en voksen dame som vet at kropper er ulike av andre grunner enn karaktersvikt og mindreverdighet. Mange vet faktisk ikke det. Her er forøvrig link til repportasje som visst nok har fem sykelig overvektige og én normalvektig person. http://www.buzzfeed.com/laraparker/heres-what-victorias-secret-swimsuits-look-like-on-real-wome#.muV8kye3p Anonymous poster hash: 5caa0...857 Ja, jeg forsto at du ikke mente det slik. Det var bare en kommentar til den generelle debatten. jeg skulle vare ønske alle funksjonsfriske kunne være stolt og takknemlig for den kroppen de har (selvfølgelig andre med handikap og andre utfordringer og, men de har muligens bedre grunn til å kjenne på utfordringer) Anonymous poster hash: b9643...ca8
Elina Skrevet 30. juni 2015 #9 Skrevet 30. juni 2015 Elina, on 30 Jun 2015 - 20:29, said: Har ikke alle en "ekte" kropp? Ikke VS sine retusjerte modellebilder, det er en konstruert virkelighet. Men det er en grunn til at jeg setter ekte i hermetegn, det jeg legger ut her er ikke en hyllest til slike reportasjer, men kritikk av de som suttrer over at en tillater positive fremstillinger av "uperfekte" kvinnekropper i media. Anonymous poster hash: 5caa0...857 Ja, enig de bildene er jo fiksa på en hel del før vi får se dem. Men vet du hva? De tingene bryr meg ikke så mye lengre, siden jeg helt har sluttet å lese slike blader. Og jeg er tynn og trent og størrelse 0/2. Så det er ikke sjalusi men det er så mye negativ energi at jeg har det mye bedre uten. Fokuser på seg selv Spis sunt, tren med det du selv har lyst til å trene å aksepter deg selv som du er (kan ønske forbedringer selv om). Og for guds skyld hiv damebladene, de gjør deg ingenting godt.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #10 Skrevet 30. juni 2015 Elina, on 30 Jun 2015 - 20:46, said: Anonym bruker, on 30 Jun 2015 - 20:34, said: Elina" data-cid="147295399" data-time="1435688963" data-date="i dag, 20:29 said: Elina, on 30 Jun 2015 - 20:29, said: Har ikke alle en "ekte" kropp? Ikke VS sine retusjerte modellebilder, det er en konstruert virkelighet. Men det er en grunn til at jeg setter ekte i hermetegn, det jeg legger ut her er ikke en hyllest til slike reportasjer, men kritikk av de som suttrer over at en tillater positive fremstillinger av "uperfekte" kvinnekropper i media. Anonymous poster hash: 5caa0...857 Ja, enig de bildene er jo fiksa på en hel del før vi får se dem. Men vet du hva? De tingene bryr meg ikke så mye lengre, siden jeg helt har sluttet å lese slike blader. Og jeg er tynn og trent og størrelse 0/2. Så det er ikke sjalusi men det er så mye negativ energi at jeg har det mye bedre uten. Fokuser på seg selv Spis sunt, tren med det du selv har lyst til å trene å aksepter deg selv som du er (kan ønske forbedringer selv om). Og for guds skyld hiv damebladene, de gjør deg ingenting godt. Det siste damebladet jeg leste var et nummer av DetNye da jeg var ca 18 år. Det er 18 år siden. Dette skriver jeg fordi jeg kom over et blogginnlegg der bloggeren gikk løs på denne repportasjen og fikk støtte på at alle damene i den utenom én var sykelig overvektig. Dette handler ikke om meg, jeg har det greit som jeg har det og har ingen behov for å strekke meg etter slike ideal. Anonymous poster hash: 5caa0...857
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #11 Skrevet 30. juni 2015 Er overflatiske damer som er redd for at aksept av flere kroppstyper vil gjøre at de får færre fordeler og mindre oppmerksomhet for at de har idealkroppen. For om idealet ikke er ensartet lenger så er det ikke en spesiell seier å få akspet for kroppen sin. For at de skal føle seg bra, må de kunne sammenlikne seg med noen de finner dårligere. Når en av dem skrev at alle utenom én de "ekte" kroppene i badetøy victoria secret var sykelig overvektig ble jeg faktisk sjokkert. To av dem var ganske så store ja, men de fire andre var nok ikke overvektig i det hele tatt. Anonymous poster hash: 7c9ed...79d Jeg kikket på linken du ga nå. Det er da bare to av dem som er så overvektige at de burde gjøre noe med det. Ikke for utseendets skyld, for jeg synes de var flotte også, men for helsens skyld. De andre fire var normalvektige. Jeg blir "lei" av de som prøver å normalisere det som er helseskadelig overvekt. Det er stor forskjell på å ha helsefokus og det å ha utseendefokus, slik jeg har inntrykk av at flertallet har. Men nå er jeg helseutdannet og ser daglig følgene av de som har problemer pga. vekten/kostholdet. Men mitt fokus er først og fremst helse. Ellers er det viktig at man blir venn med egen kropp, enten man skal gå ned i vekt eller ikke. Og for å bli venn med egen kropp så er det viktig å fokusere på hva den kroppen man har faktisk kan gjøre, sette pris på hvordan kroppen fungerer. Anonymous poster hash: 33725...169
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 Anonym bruker, on 30 Jun 2015 - 20:52, said: Anonym bruker, on 30 Jun 2015 - 20:21, said: Er overflatiske damer som er redd for at aksept av flere kroppstyper vil gjøre at de får færre fordeler og mindre oppmerksomhet for at de har idealkroppen. For om idealet ikke er ensartet lenger så er det ikke en spesiell seier å få akspet for kroppen sin. For at de skal føle seg bra, må de kunne sammenlikne seg med noen de finner dårligere. Når en av dem skrev at alle utenom én de "ekte" kroppene i badetøy victoria secret var sykelig overvektig ble jeg faktisk sjokkert. To av dem var ganske så store ja, men de fire andre var nok ikke overvektig i det hele tatt. Anonymous poster hash: 7c9ed...79d Jeg kikket på linken du ga nå. Det er da bare to av dem som er så overvektige at de burde gjøre noe med det. Ikke for utseendets skyld, for jeg synes de var flotte også, men for helsens skyld. De andre fire var normalvektige. Jeg blir "lei" av de som prøver å normalisere det som er helseskadelig overvekt. Det er stor forskjell på å ha helsefokus og det å ha utseendefokus, slik jeg har inntrykk av at flertallet har. Men nå er jeg helseutdannet og ser daglig følgene av de som har problemer pga. vekten/kostholdet. Men mitt fokus er først og fremst helse. Ellers er det viktig at man blir venn med egen kropp, enten man skal gå ned i vekt eller ikke. Og for å bli venn med egen kropp så er det viktig å fokusere på hva den kroppen man har faktisk kan gjøre, sette pris på hvordan kroppen fungerer. Anonymous poster hash: 33725...169 Det er normalt å være overvektig, men det er ikke heldig for helsens del. Jeg tror dog det er veldig vanskelig å bli venn med egen kropp når en får så mye negativ feedback. Det er også veldig vasnkelig å gjøre en positiv endring for en kropp en ikke er venn med. De som argumenterer slik er nok mer opptatt av utseende enn av helse. Anonymous poster hash: 5caa0...857
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #13 Skrevet 30. juni 2015 Det er normalt å være overvektig, men det er ikke heldig for helsens del. Jeg tror dog det er veldig vanskelig å bli venn med egen kropp når en får så mye negativ feedback. Det er også veldig vasnkelig å gjøre en positiv endring for en kropp en ikke er venn med. De som argumenterer slik er nok mer opptatt av utseende enn av helse. Anonymous poster hash: 5caa0...857 Det er dessverre normalt å være overvektig, men det burde ikke aksepteres som en normalitet som man ikke trenger gjøre noe med. Hvis man dreier fokuset bort fra utseendet og over på funksjon så er det lettere å bli venn med egen kropp. Dette er noe det burde vært mye mer fokus på fra alle hold. Men det selger ikke like bra, og da blir fokuset mindre. Når man har et problem med overvekt så burde man sky slike magasiner som pesten - de er oppskriften på å bli deprimert og enda mer fiendtlig innstilt til egen kropp (og sinn). Som Elina sier, det er forferdelig mye negative energier i slike magasiner. De selger fordi de treffer folks følelser. Så lenge folk føler seg mindreverdig vil de fortsette å selge mer enn om folk føler seg likeverdig. Normalvektige modeller selger ikke like mye, de trigger ikke like mye følelser. Kapitalen har overtaket så lenge folk oppsøker det som får dem til å føle seg dårligere med seg selv... Anonymous poster hash: 33725...169
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #14 Skrevet 30. juni 2015 Anonym bruker, on 30 Jun 2015 - 21:06, said: Anonym bruker, on 30 Jun 2015 - 20:58, said: Det er normalt å være overvektig, men det er ikke heldig for helsens del. Jeg tror dog det er veldig vanskelig å bli venn med egen kropp når en får så mye negativ feedback. Det er også veldig vasnkelig å gjøre en positiv endring for en kropp en ikke er venn med. De som argumenterer slik er nok mer opptatt av utseende enn av helse. Anonymous poster hash: 5caa0...857 Det er dessverre normalt å være overvektig, men det burde ikke aksepteres som en normalitet som man ikke trenger gjøre noe med. Hvis man dreier fokuset bort fra utseendet og over på funksjon så er det lettere å bli venn med egen kropp. Dette er noe det burde vært mye mer fokus på fra alle hold. Men det selger ikke like bra, og da blir fokuset mindre. Når man har et problem med overvekt så burde man sky slike magasiner som pesten - de er oppskriften på å bli deprimert og enda mer fiendtlig innstilt til egen kropp (og sinn). Som Elina sier, det er forferdelig mye negative energier i slike magasiner. De selger fordi de treffer folks følelser. Så lenge folk føler seg mindreverdig vil de fortsette å selge mer enn om folk føler seg likeverdig. Normalvektige modeller selger ikke like mye, de trigger ikke like mye følelser. Kapitalen har overtaket så lenge folk oppsøker det som får dem til å føle seg dårligere med seg selv... Anonymous poster hash: 33725...169 Alle kropper burde aksepteres. Helse er en sak mellom den enkelte og legen deres. Det er jo heller ikke sånn at det bare er fra magasiner slik feedback kommer. Det er over alt, på plakater, i reklame og i stygge blikk på gata eller på stranda Jeg refererer for eksempel til et innlegg fra en populær og ung blogger som mange unge jenter følger. Der hevdes det at kvinnene i reportasjen over er sykelig overvektige. Unge mennesker leser jo ikke medieinntrykk med samme filter som de av oss som er litt eldre. Anonymous poster hash: 5caa0...857
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #15 Skrevet 30. juni 2015 Alle kropper burde aksepteres. Helse er en sak mellom den enkelte og legen deres. Det er jo heller ikke sånn at det bare er fra magasiner slik feedback kommer. Det er over alt, på plakater, i reklame og i stygge blikk på gata eller på stranda Jeg refererer for eksempel til et innlegg fra en populær og ung blogger som mange unge jenter følger. Der hevdes det at kvinnene i reportasjen over er sykelig overvektige. Unge mennesker leser jo ikke medieinntrykk med samme filter som de av oss som er litt eldre. Anonymous poster hash: 5caa0...857 Delvis enig, men ikke helt. Ja, alle kropper bør aksepteres på den måten at man ikke blir hetset eller sett ned på pga. vekten sin eller utseendet. Men helse er absolutt ikke bare noe som er mellom den enkelte og legen hans eller hennes! Helse er absolutt en samfunnssak, en svært viktig sak. Vi er på strake veien mot mye større problemer i helsevesen, trygdevesen osv. osv. nettopp fordi folk ikke tar vare på helsen sin, ikke føler ansvar for egen helse, og heller ikke blir fulgt tettere opp av helsepersonell som er redd for å ta tak i det. Jeg er enig i at det er mange uheldige fokus ute og går, og mange bloggere gir et uheldig glansbilde av kropp og helse og hverdag. Det er (dessverre) en del av vår nye medie-/internetthverdag. Derfor er det enda viktigere å lære barn til å bli venn med kroppen sin, hvordan den fungerer og gjøre dem mer rustet til å stå mot det enorme kroppshysteriet som finnes så altfor mange steder. Fra linken din så syntes jeg alle damene var flotte å se på, selv om to av dem burde gjøre noe med vekten sin mtp. helsen. Det er mulig å ha begge tanker i hodet på samme tid - og det burde også være målet. At man kan sette pris på person og ulike kroppstyper, men likevel ha helseperspektivet i bakhodet. Men det er en lang vei å gå... Og om noen mente at fem av de seks var overvektige, så er det tydeligvis personer som har et feil og kanskje sykelig syn på kropp. Anonymous poster hash: 33725...169
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #16 Skrevet 30. juni 2015 Nå er jeg selv overvektig. Og jeg er utrolig lei av å bli dømt. Alle tror jeg sitter på rompa, og spiser usunn mat. Jeg er 15 kg overvektig, så jeg er jo ikke ekstremt overvektig. Og jeg har holdt samme vekten de 2 siste årene. Så jeg spiser faktisk helt normalt, jeg ligger ikke i kalorioverskudd. Jeg spiser sunn mat, og trener. Har venninner som er tynne, som har mye dårligere helse enn meg. De sliter med å gå på tur med meg, og spiser mye mer usunn mat. Men kommer det opp diskusjoner om mat og trening, så vil ingen høre på meg, jeg får stygge blikk og kommentarer fordi jeg er overvektig. Og jeg går i bikini på stranden. Anonymous poster hash: 3c465...9d2
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #17 Skrevet 30. juni 2015 Nå er jeg selv overvektig. Og jeg er utrolig lei av å bli dømt. Alle tror jeg sitter på rompa, og spiser usunn mat. Jeg er 15 kg overvektig, så jeg er jo ikke ekstremt overvektig. Og jeg har holdt samme vekten de 2 siste årene. Så jeg spiser faktisk helt normalt, jeg ligger ikke i kalorioverskudd. Jeg spiser sunn mat, og trener. Har venninner som er tynne, som har mye dårligere helse enn meg. De sliter med å gå på tur med meg, og spiser mye mer usunn mat. Men kommer det opp diskusjoner om mat og trening, så vil ingen høre på meg, jeg får stygge blikk og kommentarer fordi jeg er overvektig. Og jeg går i bikini på stranden. Anonymous poster hash: 3c465...9d2 Når de ikke vil høre på deg så viser de jo at de ikke har kunnskaper om kosthold, trening og helse Bra du går i bikini Anonymous poster hash: 33725...169
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #18 Skrevet 1. juli 2015 Kommer tilbake til denne i dag og er lettere fascinert over at "alle" ser ut til å tro at denne tråden er laget ut frå misnøye med egen kropp. Tror folk flest virkelig at vi kvinner er så overflatiske at en hver kritikk av andre kvinner bunner i misunnelse? Med mindre en kritiserer overvektige da, da er en bare bevisst et samfunnsproblem. Anonymous poster hash: 5caa0...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå