Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Vi blir snart borte i 2 uker, har 4 katter. Har fått en bekjent til og stikke innom kattene annenhverdag. Men har og lest at kattene blir ensom uten sine eiere, og går langt unna for og lete etter eier.. Går dette bra tror dere? Alle 4 er hjemkjære, er aldri langt unna huset Anonymous poster hash: 27021...c6a
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Kommer nok an på kattene. Mine hadde aldri klart det, de er for avhengige av oss og vi er aldri borte mer enn maks 24 timer fra dem. Om vi skal reise noe sted så flyr jeg faktisk mamma`n min hit for å passe dem, siden hun er en av få de er skikkelig trygge på. Er de alene mer enn 24 timer blir de redde og begynner å lete etter oss, så det vil jeg aldri utsette dem for. De fleste katter tåler nok vesentlig mer enn mine (mine er litt spesielle, da de hadde vært behandlet svært dårlig før jeg adopterte dem fra dyrebeskyttelsen). Men at de er helt alene kun med noen som stikker innom annenhver dag synes jeg blir litt stusslig. Hadde vært bedre om noen kom og overnattet innimellom og koste skikkelig med dem og passet ordentlig på. Men det er min mening da Anonymous poster hash: aa9b1...d3c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #3 Skrevet 30. juni 2015 Med våre katter fungerer dette fint i allefall :-) Anonymous poster hash: 5c303...9fe
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 De overlever nok, men to uker borte og bare besøk hver andre dag er alt for lenge og alt for sjelden. Anonymous poster hash: a58b3...1ef
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Vi var "stikk-innom-vakt" for et par katter som var alene i 2 uker.. Vi slapp dem ut hver gang vi var innom og koste litt med dem men jeg syntes det er helt feil. Svigerinnen hadde en lik avtale og den ble ikke overholdt i det hele tatt. Katten hadde ikke mat eller vann når hun kom hjem, var redd og usikker og kattekassen stinket lang vei.. Og det var en venninne! Anonymous poster hash: b4c04...1f9
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #6 Skrevet 30. juni 2015 Vi reiser bort 2 uker hvert år, og katten dukker alltid opp igjen. Svigerfar er borte en gang til dagen og setter frem mat. Dette er en gårdskatt, så den har tilgang på masse annet "snacks" 24 t i døgnet, og mulighet til å gå inn i stallen 😊 Anonymous poster hash: 48a6e...361
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #7 Skrevet 30. juni 2015 Jeg er bortom huset til moren min hver dag i 3 uker og sjekker at katten er frisk og rask. Sjekker også at den har nok mat og masse vann. Han lider ingen nød da min stefar har bygd et eget hus til katten som er isolert m.m. som han sover i og har maten sin i. Katten hadde klikket om den skulle vært inne så mye mens de er på ferie så da fikk den eget hus under tak på verandaen Anonymous poster hash: 313e7...449
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #8 Skrevet 30. juni 2015 Vi reiser bort 1 uke hver sommer, da er pus ute og en nabo er over hver dag, sjekker og etterfyller vann og mat. Kunne ikke hatt ho inne så lenge, da hadde ho blitt gal. nå på denne tiden er ho kun innom for å spise og så er det ut på farta igjen. Anonymous poster hash: 112a9...c17
spiresnart Skrevet 30. juni 2015 #9 Skrevet 30. juni 2015 Takk for svar mat og vann er det ingen problem med, eneste jeg er redd for er at de skal "lete etter oss" og gå seg vill..får bare ta der som det kommer tror jeg, viktigste er at de får full tilgang til mat og drikke i eget hjem
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #10 Skrevet 30. juni 2015 Pusen min holder seg alltid i område. tar max 10 minutter fra vi kjører inn i gårdsplassen før pus kommer løpende. Aldri vært noe problem at ho reiser av gårde på leting, men kan ikke garantere at det samme gjelder din katt Anonymous poster hash: 112a9...c17
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #11 Skrevet 30. juni 2015 Går fint med våre 3. Vi er borte fra noen dager til 2 uker,2 naboer bytter på å se til de. Anonymous poster hash: 51ed6...08a
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 Katten til naboen ble borte et par dager da vi skulle passe den, men så kom den tilbake. Tenker at du bør ha noen som stikker innom hver dag, jeg bruker å ta turen to ganger om dagen når jeg er "kattevakt". I tillegg tar også ungene en tur forbi når det passer. Anonymous poster hash: 054eb...5a4
Violeta Skrevet 30. juni 2015 #13 Skrevet 30. juni 2015 Vi gjorde som dere tenker, men kun en langhelg. Dessverre stakk kattene av, og vi måtte lete etter dem. Vi prøvde det igjen med noen andre katter senere, men dessverre skjedde det samme igjen. Så vi reiser ikke fram dem lenger uten at de har mye selskap.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #14 Skrevet 30. juni 2015 Om vi skal være borte lenger enn en helg, så slipper vi av katten hos mine foreldre som bor 2 1/2 time fra oss (med bil). Her kan være i flere uker uten å stikke av, hvert år har sommerferie akkurat som oss andre Men han er kjent i det området. Han stakk nemlig fra sin gamle eier og bosatte seg på gårdsplassen til foreldrene mine. Faren min begynte å mate han og etter noen måneder hvor han bodde i fjøset deres, fikk vi tillatelse av eieren og ta han med Så dette har fungert fint i 5 år nå! Anonymous poster hash: 0e842...6b6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #15 Skrevet 30. juni 2015 Vær obs på at fugler lett kan finne på å stjele kattematen om den blir stående ute. Forsikre dere om at maten kun er tilgjengelig for deres pus. Anonymous poster hash: 8613c...683
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå