Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Hei! Jeg har en nydelig baby på 4 uker, men er så sliten! Han sover nesten bare oppå meg, og vil ammes hver time. Tar ikke smokk. Synes den nye tilværelsen er ganske kaotisk uten noen rutiner enda og lite søvn. Blir også litt ensom og deprimert (?) av å gå hjemme alene hele dagen mens mannen er på jobb. Får nesten en klaustrofobisk følelse. Når blir det bedre, når kan man forvente å styre de inn i en rutine for søvn og mat? Når får man tilbake litt av livet sitt igjen? :-) Og er det noen som har noen gode råd i mellomtiden, om hvordan gjøre situasjonen best mulig? Anonymous poster hash: 1c499...bde
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Det blir bedre ved ca 6 uker. Og igjen ved 3 måneder...Snakk med mannen din, å føle seg innestengt, klaustrofobisk er normalt. Be han ta babyen litt et par kvelder i uken og gå deg en liten tur på minst 30 minutter helt alene, det hjalp for meg Anonymous poster hash: 663b4...779
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 Hold ut søster. Jeg var nøyaktig der du er. Nå er hun ni måneder. Sover hele natten og er selvstendig med lek og blid hele dagen. En dag av gangen og sov når du kan. La huset flyte og overlat det til mannen. Anonymous poster hash: 0d171...df3
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Det er jo litt opp til deg også da? Vi har hatt en fin rytme fra 2 mnd. Anonymous poster hash: f1172...4be
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #6 Skrevet 30. juni 2015 Tusen takk for svar dere! Det var godt å lese, gir håp og nytt pågangsmot :-) Synes tiden går sååå sakte nå, godt å ha noen "milepæler" å se frem mot. Anonymous poster hash: 1c499...bde
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #7 Skrevet 30. juni 2015 Det kommer til å bli bedre! Jeg følte at jeg holdt på å drukne i starten, babyen var våken 13-14 timer i strekk, så all tid gikk til å enten prøve å få ungen til å sove, og deretter sove selv. Da mannen dro offshore gren jeg hver eneste dag. Sliten og full av hormoner. Husker ikke nøyaktig når alt ble bedre men ungen var nok nesten 2 mnd . Da begynte h*n å smile og gav mer og mer av seg selv, vi begynte å få rutiner på nattsovingen og man fikk noen timer for seg selv på kvelden. Så hold ut, det blir bedre! :-) Anonymous poster hash: eb213...1d6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #8 Skrevet 30. juni 2015 Forresten, vil anbefale deg å prøve trøst smokken, eller annen smokk med rund smokk. Den ligner mer på en brystvorte. Min nektet å ta smokk før jeg introduserte trøst smokken. Så det hjalp mye når h*n endelig tok smokk Anonymous poster hash: eb213...1d6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #9 Skrevet 30. juni 2015 Forresten, vil anbefale deg å prøve trøst smokken, eller annen smokk med rund smokk. Den ligner mer på en brystvorte. Min nektet å ta smokk før jeg introduserte trøst smokken. Så det hjalp mye når h*n endelig tok smokkAnonymous poster hash: eb213...1d6 Takk for svar og tips! Skal definitivt prøve den smokken. Jeg synes det tøffeste er lite søvn, at døgnet ikke har noen fast rytme lenger og at det nesten er NULL alenetid, puh! Jeg ser for meg at det vil være lettere når babyen begynner å få et fast søvemønster og ikke vil ligge oppå meg og ammes hele tiden. Håper en del løsner innen babyen er 3 mnd. HI Anonymous poster hash: 1c499...bde
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #10 Skrevet 30. juni 2015 Synes det ble enklere når barnet nærmet seg 3 år. Da kom andremann til! Så nå er andre,Ann passert 2 og ser frem til hen blir 3 også. Aldri mer baby! Aldri! Anonymous poster hash: aad86...4b0
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #11 Skrevet 30. juni 2015 Ikke gå rundt og FORVENT at det skal bli bedre innen da og da. Du kan bli skuffet... 0-2 mnd er jo den "lette" tiden. Min nr 1 var helt etter boka, nr 2 noter som much. Prøv 7 mnd 😉 Men det ER og SKAL være slitsomt med barn. Blir overrasket hver dag over at folk ikke ser ut til å skjønne det. Mener IKKE å være frekk altså! Men man kan ikke forvente så mye etter kun 4 uker ☺ Det går seg til. Vanskelig å tro det nå, men det er helt sant. Anonymous poster hash: 02550...537
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 Ikke gå rundt og FORVENT at det skal bli bedre innen da og da. Du kan bli skuffet... 0-2 mnd er jo den "lette" tiden. Min nr 1 var helt etter boka, nr 2 noter som much. Prøv 7 mnd 😉 Men det ER og SKAL være slitsomt med barn. Blir overrasket hver dag over at folk ikke ser ut til å skjønne det. Mener IKKE å være frekk altså! Men man kan ikke forvente så mye etter kun 4 uker ☺ Det går seg til. Vanskelig å tro det nå, men det er helt sant. Anonymous poster hash: 02550...537 Not so much skulle det stå 😂 Anonymous poster hash: 02550...537
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #13 Skrevet 30. juni 2015 Alenetid er det nok en stund til du får Og enig med hun over, ikke forvent noe. Det er en omveltning, men det går som oftest bra :-) Mine sov natta når de var hhv 4 år, 2 mnd og 18 mnd, så ingen fasit! Det er hektisk, men det går over :-) Anonymous poster hash: 374a5...607
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #14 Skrevet 30. juni 2015 Her ble det bedre ved barnehagestart og har blitt gradvis bedre og bedre siden. Men det blir jo aldri som det var før man fikk barn (ikke før de blir veldig store i alle fall). Vi har fremdeles mye styr ved legging, urolige netter i perioder og tidlige morgener. Nå er vår 4. Anonymous poster hash: 168ae...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå