Gå til innhold

Min 3 åring er helt umulig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nekter å sitte fint med bordet å spise.. Bare tuller med maten, spiser veldig lite. Hun hører sjelden på beskjeder. Mååååå liksom kjefte eller gi en konsekvens.- ingenting kan bli gjort av seg selv. Gir jeg rosa kopp er det raserianfall for hub skulle ha lilla. Jeg er sååå sliten nå 😛 hvordan få barnet til å sitte fint å spise?? 🙈🙈😲😵😭

Anonymous poster hash: 9ca91...b37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en... 3 åring.. :)

Anonymous poster hash: 6d6cd...569

Skrevet

Akkurat som om du beskriver min 4 åring. Og ja, det har pågått i et par år alt... Lykke til!!

Anonymous poster hash: faa54...438

Skrevet

En helt vanlig 3-åring tror jeg.. Med mine barn later jeg som om jeg ikke ser en del. Så kan jeg gripe inn når det begynner å gå over styr. Griper jeg inn for tidlig blir det bare hyl og krangel. Velg dine kamper.

Anonymous poster hash: 834bc...ed3

Skrevet

Min lille frøken på snart 4 er også slik!!! Og ja, det er slitsomt :/

Hun er meget bestemt, og kan ALT selv.......absolutt alt skal gjøres motsatt av hva jeg/vi foreslår - det blir ett spetakkel uten like hvis ikke alt går akkurat slik hun vil....Hver dag....

Påkledning er det verste her for tiden, hun skal bestemme alt hun skal ha på seg.... Det får hun også, ift vær og vind :) Savner å kunne bestemme hva hun tar på seg ;) for vi har ikke samme smak :o he he

Er en utrolig frustrerende periode, håper det roer seg litt snart! :D

Skrevet

Nekter å sitte fint med bordet å spise.. Bare tuller med maten, spiser veldig lite. Hun hører sjelden på beskjeder. Mååååå liksom kjefte eller gi en konsekvens.- ingenting kan bli gjort av seg selv. Gir jeg rosa kopp er det raserianfall for hub skulle ha lilla. Jeg er sååå sliten nå hvordan få barnet til å sitte fint å spise?? Anonymous poster hash: 9ca91...b37

Syns ikke barnet høres umulig ut. Hun høres ut som en ganske normal liten 3-åring. Høres mer ut som om det er mor som er umulig som kjefter på en liten kropp som skal utvikle seg og lære. Det er faktisk lov og forklare i en rolig tone hvorfor og spørre barnet hvordan hun vil ha det. De lærer seg og bli selvstendig nå skjønner du. Svarer du med kjefting og det tullet du kaller konsekvens så får du et barn som blir som deg. Og det ville ikke jeg hatt heller. Husk at barn ser hvordan du oppfører deg. Lær og lytt til barnet ditt, det gjør jeg med min 3-åring og jeg trenger ikke kjefte for å vise henne hvordan man oppfører seg. Jeg blir sliten av deg jeg.

Anonymous poster hash: a3bbc...e0f

Skrevet

Mi jente på tre er sameleis. Eg tenker at det er den herlege trassalderen som har slått til eg. :)

Det viktigaste er å halde hovudet kaldt, trekkje pusten djupt, og velge sine slag med omhu. Nokre gonger er det greitt at ho "vinn", andre gongar er det viktig at eg "vinn".

Dei små sakene er ikkje så viktig, dei store er. Grøn eller raud bukse er ikkje viktig, det å lære ho å seie unnskyld når ho har gjort noko gale, eller "takk" når ho får noko, ER viktig.

Anonymous poster hash: 0d031...cd1

Skrevet

Mi jente på tre er sameleis. Eg tenker at det er den herlege trassalderen som har slått til eg. :)

Det viktigaste er å halde hovudet kaldt, trekkje pusten djupt, og velge sine slag med omhu. Nokre gonger er det greitt at ho "vinn", andre gongar er det viktig at eg "vinn".

Dei små sakene er ikkje så viktig, dei store er. Grøn eller raud bukse er ikkje viktig, det å lære ho å seie unnskyld når ho har gjort noko gale, eller "takk" når ho får noko, ER viktig. Anonymous poster hash: 0d031...cd1

Eller selvstendighetsalder som er et mye mer positivt ladet ord. :)

Anonymous poster hash: a3bbc...e0f

Skrevet

Min 2,5 åring er likedan, og jeg lar henne styre på. Jeg overser til det går helt over styr. Da sier jeg rolig at hun må spise eller så rydder vi. Hun hører selvfølgelig ikke på det vanligvis, så det ender stort sett med at jeg rydder. Det ender ofte med hyl og skrik, men grenser må vi ha. De trenger bare ikke være korte, utålmodige og urimelige :) 

Hvorfor ikke la henne hjelpe til med å dekke på bordet? La henne finne sine egne ting i skapet og sette på bordet. Så kan hun velge farge helt selv. Det gjør i hvert fall mitt barn, og på den måten unngår vi skrik og mas før vi i det hele tatt har fått satt oss ved bordet. 

Det går over før eller siden! Bordmanerer kan læres senere.

Anonymous poster hash: 26275...a24
Skrevet

Tips: ta frem en rosa og en lilla kopp, og spør henne hvilken hun vil ha. Da får hun et valg, og føler medbestemmelse. Hvis hun sier at hun vil ha en grønn, sier du at valget består av disse to, og kun disse to.

Dette funker alltid på min lille urokråke som blir 5 til helga, men som stadig sitter urolig og er skikkelig Emil, rett og slett. Noen unger bare er sånn :)

Anonymous poster hash: 2d82b...f32
Skrevet (endret)

Den herlige trassalderen ja. I dag fikk jeg høre det ved leggetid, måtte pent bytte putetrekk på puten hannes, han skulle ikke ha svart putetrekk!! ... Han hadde jo tross alt sovet med det i en uke nå ;)

De er søte disse små, men jammen kan de drive oss til vanvidd.

Endret av Gulltopp med Knoll og Tott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...