Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 Er det farlig? Pga smerter sliter jeg med å få i meg mat. Det har vart ca 2 uker nå, og jeg har gått ned ca 2 kg. Jeg er lett overvektig, så jeg har ikke noe imot å gå ned altså Men, jeg får bare i meg 500-900 kcal om dagen, noe som gjør meg svimmel. Jeg er også sulten, men når jeg spiser vokser maten i munnen og jeg blir kvalm. Svimmelheten blir verre og verre, og jeg har nå prøvd å spise mer. Men så ble jeg så kvalm at jeg holdt meg unna mat i nesten et døgn. Hvor lenge er det "greit" at det er slik? Smertene er ifbm fibromyalgi, og det er jo ikke farlig i seg selv. Anonymous poster hash: 30c22...6f0
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 Prøv å få i deg flytende næring, det kan hjelpe på svimmelheten. Lag smootie f.eks. Anonymous poster hash: 8321e...dcd
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #3 Skrevet 30. juni 2015 Apoteket har næringsdrikker! Lag smoothie med nøtter og tørket frukt i, mye kalorier i det... Supper som spises lett? Iskrem? Most banan? Anonymous poster hash: 34bf5...da5
Yellow Brick Road Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 Så lenge du vet at smertene skyldes fibromyalgi og du ikke kaster opp eller har diare eller drives voldsom aktivtet som tømmer kroppen for viktige salter og annen næring, så er det ikke skadelig å ikke spise på et par dager. Men du må få i deg væske, og du kan jo prøve med enten næringsdrikker, eller litt frukt eller annen lettspiselig mat. Banan har jo masse næringsstoff, og eplejuice med farris er til god hjelp om du ikke får i deg noe annet. Du trenger ikke å spise så mye av gangen, men litt med jevne mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Takk for svar alle sammen! Skal prøve å drikke mer, det vil nok hjelpe på svimmelheten 😊 HI Anonymous poster hash: 30c22...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå