Gå til innhold

Ufrivillig vektnedgang


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det farlig?

 

Pga smerter sliter jeg med å få i meg mat. Det har vart ca 2 uker nå, og jeg har gått ned ca 2 kg. Jeg er lett overvektig, så jeg har ikke noe imot å gå ned altså ;)

Men, jeg får bare i meg 500-900 kcal om dagen, noe som gjør meg svimmel. Jeg er også sulten, men når jeg spiser vokser maten i munnen og jeg blir kvalm.

Svimmelheten blir verre og verre, og jeg har nå prøvd å spise mer. Men så ble jeg så kvalm at jeg holdt meg unna mat i nesten et døgn. Hvor lenge er det "greit" at det er slik?

Smertene er ifbm fibromyalgi, og det er jo ikke farlig i seg selv.

 

Anonymous poster hash: 30c22...6f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å få i deg flytende næring, det kan hjelpe på svimmelheten. Lag smootie f.eks.

 

Anonymous poster hash: 8321e...dcd

Skrevet

Apoteket har næringsdrikker!

 

Lag smoothie med nøtter og tørket frukt i, mye kalorier i det... Supper som spises lett?

Iskrem? Most banan?

 

Anonymous poster hash: 34bf5...da5

Skrevet

Så lenge du vet at smertene skyldes fibromyalgi og du ikke kaster opp eller har diare eller drives voldsom aktivtet som tømmer kroppen for viktige salter og annen næring, så er det ikke skadelig å ikke spise på et par dager.  Men du må få i deg væske, og du kan jo prøve med enten næringsdrikker, eller litt frukt eller annen lettspiselig mat.  Banan har jo masse næringsstoff, og eplejuice med farris er til god hjelp om du ikke får i deg noe annet.  Du trenger ikke å spise så mye av gangen, men litt med jevne mellomrom.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Skal prøve å drikke mer, det vil nok hjelpe på svimmelheten 😊

 

HI

 

Anonymous poster hash: 30c22...6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...