Gå til innhold

Andre litt rastløse sjeler som IKKE drikker kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøvde en stund å venne meg til det, men ga opp. Jeg er 34 år gammel og liker ikke kaffe, sånn er det bare. Lukten er god, og jeg kan se kosen i det for dem som liker det, men jeg er ikke helt der.

Problemet mitt er at jeg er i et veldig sterkt mindretall. Alle andre rundt meg er så glad i disse kaffekoppene sine, og det er jo ikke snakk om å helle innpå heller. Her skal det drikkes både en og to og kanskje tre kopper til frokost (i helger og ferier) og frokosten drar jo ut i eeeeevigheter! Jeg liker å sette meg til bords, spise og så er jeg ferdig. Her hjemme er det greit nok. Jeg rydder av og lar mannen sitte igjen ale med kaffe og nettbrett mens jeg begynner å styre med noe annet, men på ferier kan det bli irriterende. Unger som maser om å bade osv, men nei, mannen, ev. svigers, mine foreldre eller hvem vi nå enn er med skal sitte og nytte den der jæ*** kaffekoppen i en evighet, og det ER så frustrerende å vente! Ofte det ender det med at jeg gjør klar meg selv og ungene, men da er jo ikke mannen og andre klar når de omsider er ferdig med kaffen, så da er det nye venting.

Og ikke bare om morgningen, men ellers. På jobb f.eks. Vi skal få unna noe, og så kan vi gå hjem. Men å begynne med en gang? Nei, først må de jo drikke kaffe må vite, eller vi skal ut døren for å gå fjelltur, men først må mannen ha seg en kopp kaffe *tilt*.

Andre som kjenner seg igjen? Eller er dere veldig tålmodig ovenfor alle denne tiden som smuldrer opp i kaffe?

Anonymous poster hash: c4334...cfa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, men opplever det ikke som noe problem at andre gjør det. Mannen ber meg aldri vente fordi han skal ha kaffe, i så fall bare vente til den er klar så han kan ta med. Og på jobb tar folk med seg kaffen om de ikke er ferdige når vi skal i gang med noe.

Anonymous poster hash: 5314f...cb0

Skrevet

Liker ikke kaffe, men kjøpte maskin med kvern og steamer så jeg lager meg en latte når de andre drikker svart :)

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, men opplever det ikke som noe problem at andre gjør det. Mannen ber meg aldri vente fordi han skal ha kaffe, i så fall bare vente til den er klar så han kan ta med. Og på jobb tar folk med seg kaffen om de ikke er ferdige når vi skal i gang med noe.

Anonymous poster hash: 5314f...cb0

Det er jo ikke det at han/de ber meg vente, men det tar tid. F.eks. var vi på ferie i Hellas i fjor med mine foreldre. Vi kom sent på ettermiddagen og ungene hadde selvsagt lyst til å bade og kose seg s fort som mulig. Så både de og jeg brukte vel en 15-20 minutter (om så mye) på å spise frokost, men mannen og mine foreldre måtte da altså sitte i minst 40 minutter til med kaffekoppene sine. Med superutålmodige og masete barn rundt seg. Det endte jo med at jeg tok dem med opp på rommet, smurte alle inn med solkrem og gjorde dem klar, men med fire barn er det faktisk litt stressende og tidkrevende å gjøre det helt alene. Og slik er det med mye annet også. Vi er pakket og klart til å gå, men så skal han bare ... grrrr...

HI

Skrevet

Kan dere ikke bare avtale da? At frokostkaffen varer Max 30 min etter spisngen er ferdig f.eks. Om vår familie skal ut på tur sier vi at alle skal være ferdige til kl 10. Den som ikke er ferdig er ikke interessert nok i å bli med til at han gidder å anstrenge seg. Dette gjelder selvfølgelig voksne og de som er store nok til å forstå.

Jeg er ikke spesielt rask av meg om morgenen selv, men jeg hater venting, så jeg har respekt for andres tid. Gjør det samme på jobb som foreslått over. Avtal klokkeslett for oppstart, så har folk litt press på seg. Et sted jeg jobbet var det røykepause hver morgen. Alle unntatt meg røyka, så jeg ba om å få komme 30 min senere på jobb fordi den pause var ingen virksomme likevel. Sjefen gikk med på det! (AAP) og jeg slapp å sitte og bli forpesta av røyken som jeg ikke var interessert i. Den ekstra tiden du får mens andre drikker kaffe bruker du til å gjøre unna ting du prioriterer.

Anonymous poster hash: 03b08...201

Skrevet

Jeg kjenner flere som drikker kaffe som ikke somler for det. De tar seg en kjapp kopp nå og da. Kan det være at de liker å bruke ekstra lang tid når det er ferie?

Skrevet

40 minutter var jo fryktelig lenge, da! Da hadde jeg blitt irritert. Kan de ikke drikke kaffen sin på stranda? Evt kan du gå i forveien og overlate ungene til mannen. Da bruker han kanskje ikke så lang tid?

Skrevet

40 minutter var jo fryktelig lenge, da! Da hadde jeg blitt irritert. Kan de ikke drikke kaffen sin på stranda? Evt kan du gå i forveien og overlate ungene til mannen. Da bruker han kanskje ikke så lang tid?

Å, så det er ikke bare jeg som synes det er usannsynlig lang tid? Takk! :takke: Mannen hater å forte seg og blir sur når noen maser på ham. Siden jeg vi at alle skal ha en fin ferie, prøver jeg å respektere at han trenger litt tid, men jeg synes også at ca en time totalt på frokosten er litt i overkant mye. Middag ja, men ikke frokost når ungene er utålmodige. Han er helt super på alt annet altså, det er bare dette med kaffe og lang tid som irriterer meg, så jeg skal vel egentlig ikke klage.

HI

Skrevet

Jeg opplever akkurat det samme,bare mannen min også drikker ikke kaffe. Vi er to wierdos som er de eneste i familien som ikke drikker kaffe. Vi løste problemet ved å drikke svart te. Og jeg nyter det.

Anonymous poster hash: b8585...9d9

Skrevet

Eneste som ikke drikke kaffe, men kjenner ingen som må ha sin kaffe kopp før det skjer noe heldigvis.

Jeg kan drikke kaffe med baylies eller dooelys, da er det faktisk godt ;)

Anonymous poster hash: 567f7...3cc

Skrevet

Kaffe er et sentralstimulerende så det vil jeg unngå. Men kaffe lukter veldig godt det er jeg enig i. Jeg lager min egen skrubb av kaffe, sukker og olje, skrubber hele kroppen i dusjen med det. Lukter så godt :) Spiser forøvrig ikke sukker eller olje heller :)

Skrevet

Kaffe er et sentralstimulerende så det vil jeg unngå. Men kaffe lukter veldig godt det er jeg enig i. Jeg lager min egen skrubb av kaffe, sukker og olje, skrubber hele kroppen i dusjen med det. Lukter så godt :) Spiser forøvrig ikke sukker eller olje heller :)

Janei, det siste der var virkelig interessant og løsningen for hi sitt problem...

Anonymous poster hash: 235ad...091

Skrevet

Drikker hverken kaffe eller te. Drakk litt te før, men etter jeg ble gravid med eldstemann, med påfølgende amming i 3 år overlappet av enda en graviditet og nå pågående amming.... Ingenting sånt lengere. Ikke en gang cola.

Men jeg eeeeelsker vann med smak, noisy og slike ting!!

Anonymous poster hash: 52618...594

Skrevet

Janei, det siste der var virkelig interessant og løsningen for hi sitt problem...

Haha, svarte på spørsmålet og ikke problemet. 

Skrevet

Spm var om det var andre rastløse som ikke drikker kaffe. Ikke hva de bruker kaffen til.

Skrevet (endret)

Spm var om det var andre rastløse som ikke drikker kaffe. Ikke hva de bruker kaffen til.

Og jeg svarte at jeg ikke drikker kaffe. 

Endret av Elina
Skrevet

Kan ikke mannen stå opp litt tidligere da, så dere kan være klar samtidig? Det får da være grenser for mangel på respekt.

Skrevet

Og at du bruker den i skrubb. Det var nok dét hi ville vite.

Skrevet

Og at du bruker den i skrubb. Det var nok dét hi ville vite.

Hun spurte om det var noen andre litt rastløse sjeler som ikke drikker kaffe!? Og jeg svarte at jeg ikke drikker kaffe. Jeg er da en rastløs sjel som ikke drikker kaffe! Var det noe mer nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...