Gå til innhold

Hvem er urettferdig av oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg har to barn. Et på tre og et som er 9 mnd. Han jobber offshore og skal på jobb i morgen. I går kom vi hjem fra ferie og har mye å gjøre hjemme (pakke ut all bagasje, mye klesvask, vaske hus, klippe plen osv.). Jeg spør han i dag tidlig om han vil ordne frokost til barna, mens jeg begynner å ordne ting. Han sier at han vil slappe av i dag siden det er siste dag før jobb. Jeg tenker at det er urettferdig. Jeg vil selvfølgelig også slappe av siste dagen før jeg skal være alene med alt i to uker, men jeg ser ikke på det som en mulighet en gang med alt som må gjøres. Er jeg urimelig som forventer at han skal gjøre like mye husarbeid og ordne med barna på lik linje som meg?

Anonymous poster hash: c0b5b...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han!! Definitivt!

Skrevet

Han vil ikke ordne frokost til ungene fordi han skal på jobb i morgen??? Seriøst?

Anonymous poster hash: ff77c...8da

Skrevet

Han er lat, respektløs og urimelig. Ordne frokost tar 15 minutter, så kan han slappe av hele dagen vel? Eller har han tenkt å ligge på sofaen de siste 24 timene før jobb og få alt servert i fanget? Sjarmør må jeg si :D

Skrevet

Må dere egentlig vaske hus og klær i dag? Kan ikke mye av det du nevner spres ut på uka som kommer?

Nyt den siste feriedagen og ikke ta det så nøye om ikke alt er strøkent.

Anonymous poster hash: 46743...77a
Skrevet

Hadde klikket i vinkel om det var et tema i det heletatt. Den som har hendene fri ordner mat til barna, ferdig snakka.

Anonymous poster hash: 94bd9...f1c

Skrevet

Akkurat den siste setningen/spørsmålet er litt avhengig av om du er i jobb også? Dersom du ikke er i jobb, så ja, da synes jeg det er urettferdig å fordele alt av husarbeid og barn likt, dersom du er i jobb skulle det bare mangle at dere ikke deler likt.

Ellers er jeg helt enig i at å ordne frokost og ta ungene mens du pakker ut er en selvfølge! Uansett hvordan dere ellers fordeler ting.

Anonymous poster hash: 66dd9...79f
Skrevet

Han bør da vitterlig hjelpe til med å sørge for at huset er i tipp topp stand før han overlater deg til alenemortilværelsen i to uker, han har kun seg selv å tenke på når han er borte på jobb og jeg mener menn som ikke skjønner hva det vil si å ha fått unger er idioter, bortskjemte idioter. Jeg hadde forventet at min mann bidro til et strøkent hus sammen med meg slik at mine to uker ble lettere. Og heldigvis har jeg en mann som gjør det som forventes!

Anonymous poster hash: ee7b6...6e3
Skrevet

Ehh... seriøst? Han kan ikke lage frokost til ungene mens du pakker ut og vasker klær fordi han skal på jobb i morgen?! Hva slags egoistisk slappfisk er dette da??!!

Anonymous poster hash: 189d1...317
Skrevet

Må dere egentlig vaske hus og klær i dag? Kan ikke mye av det du nevner spres ut på uka som kommer?

Nyt den siste feriedagen og ikke ta det så nøye om ikke alt er strøkent.

Anonymous poster hash: 46743...77a

Ungene må jo fortsatt ha mat

Anonymous poster hash: ff77c...8da

Skrevet

Dustemann!!

Han reiser på jobb imorgen - til full pleie og omtrent buffet tre ganger daglig + snacks.... + plenty tid til alenetid eller sosialt samvær...

Han skulle fått et par uker alene med ungene skulle han!

Tror jeg hadde knust knehasene hans :P

Anonymous poster hash: 9dc9b...849

Skrevet

Han er urimelig. Det er han som får den lette jobben de neste to ukene.

Men, har dere ulikt syn på hvor perfekt alt må være til enhver tid? Skal en ha det strøkent og en levelig? Fordel oppgavene. Si at han får ta plenen og et par ting til før han drar. Når han tar det er opp til ham, men det skal være gjort før avreise.

Anonymous poster hash: f66d8...717

Skrevet

I alle dager! Dere står da vel på begge to til alt er ordnet. Hvis det da er tid igjen til å slappe av, så gjør dere det begge to i sammen!

Anonymous poster hash: 60586...7a2
Skrevet

Du får spørre ham om ikke du også kunne få en slik av-og-på-foreldre-knapp.... du kunne f.eks. tenke deg å bruke din neste helg... Eller du kan jo også samle opp dine av-tider til mannen kommer tilbake fra sjøen, og da får han være "på" det meste av tiden.

Hvordan fordeler dere oppgaver med barn og hus ellers?

Kan forstå at han ønsker å slappe litt av siste fridagen, men overhodet IKKE at han mener det betyr at han kan koble helt ut familien sin!

Anonymous poster hash: 1059d...927
Skrevet

Og når mener han du skal få slappe fullstendig av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...