Gå til innhold

14 åringen forandret seg etter skoleslutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentungen som skal begynne i niende har det siste året vært mye sur og mutt og vanskelig. Hun er egentlig veldig snill og pliktoppfyllende men oi hvor hormoner har rast. Hun elsker skolen og har masse venner...trener aktivt to idretter hvorav en på internasjonalt nivå.

Nå har hun hatt ferie i en uke og er som en ny person. Blid og grei og enkel å ha med å gjøre...begynner å lure om det er alt presset i hverdagen som er for mye? Hun fikk 5 i snitt på skolen nå og forventer mye av seg selv...blir det for mye?

Anonymous poster hash: 65f6a...abb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kan vel alle bli litt sure og grinete hvis vi er slitne og under press..

Kanskje det har vært litt mye for henne? Beste måten å få svar er jo å snakke med henne - spør hvordan hun har det!

Skrevet

Hva med å bruke tiden på å spørre henne isteden for å spørre her inne??

Skrevet

Her må du jo få snakket med henne og høre hva som ligger bak. Ser for meg hun sikkert er stresset i hverdagen med skole, venner og fritidsaktiviteter. Kjenner jo at jeg selv blir sånn med full jobb, unger som skal ha leksehjelp og følges opp i sine aktiviteter og ellers + hus og hjem og trening. Lite søvn og stress = kort lunte..

Anonymous poster hash: dde08...4ce
Skrevet

Jeg tenker det er viktig å snakke med jenta. Mye mulig at det er snakk om stress, i så fall må dere gjøre noen tiltak til høsten, så hun ikke får det slik igjen. (F.eks. kutte i fritidsaktiviteter, eller hente og bringe, så hun bruker mindre tid, kutte i plikter hjemme hvis hun hat mange av de).

Men det kan også hende jenta ikke har det så bra på skolen som hun har gitt uttrykk for? Kan det ha skjedd noe med miljøet, som gjør at hun ikke trives lenger?

Still spørsmålet åpent.Hvis du spør om det har vært for mye press i hverdagen kan det hende hun bruker det som en unnskyldning fremfor å fortelle hva som egentlig er i veien, hvis det er snakk om noe annet. Fortell hva du har observert, altså at hun oppfører seg helt annerledes nå, og spør om hun vet hvorfor hun har forandret seg. Jeg hadde ikke nevnt ferien engang, bare sagt noe som "du har blitt så mye blidere den siste uka. Det er veldig koselig!"   

Anonymous poster hash: 14c80...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...