Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Vi har altså veldig dårlig økonomi siden jeg er student og vi har i tillegg ganske mye gjeld. Så da må vi passe på hva vi kjøper. Det er ikke lett når man bor med en "mann" som blir sur og furten fordi han ikke får kjøpe seg et leketøy (noe radiostyrt greier) til 1000kr!!! Det verste er at jeg er sikker på at han kommer til å kjøpe det uansett hva jeg sier! Ungene trenger alt mulig med utstyr og klær, vi har omsider blitt enig om å droppe ferien og vi klarer ikke alle regningene denne mnd heller. Vet ikke hva jeg gjør om han kommer hjem fra jobb i morgen med denne leken sin! Ser det for meg. Står der med et stort, dumt glis og sier at jeg ikke skal være sint på ham! Det er nok den siste dråpen som skal til før jeg flytter! Vi er godt over 30 begge to hvis dere lurer... Frustrert utblåsning... Anonymous poster hash: e431b...b18
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Uff. Føler med deg. Har en mann som er på akkurat samme måten. Han ser ikke at det går utover hele resten av familien om han bruker penger på ting vi ikke trenger. Kjenner at jeg til tider har veldig lyst til å flytte for neg selv slik at jeg kan ha full kontroll på egen økonomi. Men alikevel holder jeg ut... Anonymous poster hash: 99553...588
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Uff. Føler med deg. Har en mann som er på akkurat samme måten. Han ser ikke at det går utover hele resten av familien om han bruker penger på ting vi ikke trenger. Kjenner at jeg til tider har veldig lyst til å flytte for neg selv slik at jeg kan ha full kontroll på egen økonomi. Men alikevel holder jeg ut... Anonymous poster hash: 99553...588 Samme her...:/ Han kom med "argument" som at "siden vi har så dårlig råd kan vi bare droppe å kjøpe klær til barna da! Og så driter vi i Lørdagssnop! Og så kan vi leve på vann og brød og gå i filler og bo på gata!" Anonymous poster hash: e431b...b18
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #4 Skrevet 29. juni 2015 Vi har altså veldig dårlig økonomi siden jeg er student og vi har i tillegg ganske mye gjeld. Så da må vi passe på hva vi kjøper. Det er ikke lett når man bor med en "mann" som blir sur og furten fordi han ikke får kjøpe seg et leketøy (noe radiostyrt greier) til 1000kr!!! Det verste er at jeg er sikker på at han kommer til å kjøpe det uansett hva jeg sier! Ungene trenger alt mulig med utstyr og klær, vi har omsider blitt enig om å droppe ferien og vi klarer ikke alle regningene denne mnd heller. Vet ikke hva jeg gjør om han kommer hjem fra jobb i morgen med denne leken sin! Ser det for meg. Står der med et stort, dumt glis og sier at jeg ikke skal være sint på ham! Det er nok den siste dråpen som skal til før jeg flytter! Vi er godt over 30 begge to hvis dere lurer... Frustrert utblåsning... Anonymous poster hash: e431b...b18 Forstår deg godt. Slik kan du ikke leve. Denne mannen er ikke voksen, han har ikke forstått hva det vil si å være far når han prioriterer egne leker foran ting barna trenger. Anonymous poster hash: baf3a...a37
Mia_73 Skrevet 29. juni 2015 #5 Skrevet 29. juni 2015 Her hadde jeg tatt styring over økonomi eller flyttet. Lite penger kan jeg leve med, men dårlig prioritering er et valg og en mann som velger å sløse penger når man ikke har råd til det nødvendigste og faktisk la forfalle regninger til fordel for et leketøy (til seg selv, ikke ungene!) hadde jeg ikke kunnet leve med.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 Dette er noe samboeren min kunne funnet på å gjøre.... Bortsett fra at vi ikke er studenter, og klarer fint de månedlige utgiftene, men har forstår ikke at dersom han bruker av "sine" penger (lønnen han har tjent inn) så går det ut over den felle økonomien.... "det er jo mine penger, jeg må få styre med de som jeg selv vil!" Han er over 30 han også.... Anonymous poster hash: 69fe9...9ce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 Om en ser bort fra at du anser tingen som unødvendig; jeg syns jo ikke at å bruke 1000,- på seg selv er helt grusomt. Mannen jobber forstår jeg det som, han skal antagelig ha ferie snart, dere skal ikke reise noe sted og han var sikkert gått feriepenger også. Igjen; å bruke 1000,- på seg selv et da virkelig ingen stor greie. Regner med du jobber i sommer da så dere får noe inntekt fra din kant også. Anonymous poster hash: 879e9...8a8
Gjest Minnieropptatt Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 Om en ser bort fra at du anser tingen som unødvendig; jeg syns jo ikke at å bruke 1000,- på seg selv er helt grusomt. Mannen jobber forstår jeg det som, han skal antagelig ha ferie snart, dere skal ikke reise noe sted og han var sikkert gått feriepenger også. Igjen; å bruke 1000,- på seg selv et da virkelig ingen stor greie. Regner med du jobber i sommer da så dere får noe inntekt fra din kant også. Anonymous poster hash: 879e9...8a8 Penger på seg selv kan han bruke når ungene har fått det de trenger. Og alle regninger er betalt. Eller synes du det er ok at far får leke mens strømregningen går til inkasso?
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. juni 2015 #9 Skrevet 30. juni 2015 Seriøst?! Er han virkelig så tett i nøtta at han ikke skjønner den?! Hadde tatt med meg han og leken tilbake til butikken og sørget for å få pengene igjen! Deretter hadde jeg tatt full kontroll på økonomien.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #10 Skrevet 30. juni 2015 For en dust. Men hvorfor begynte du å studere og miste en inntekt når mannen er en evneveik noldus med penger? Anonymous poster hash: 29550...2fc
soleia Skrevet 30. juni 2015 #11 Skrevet 30. juni 2015 Høyres teit ut med leikety til 1000 kr, men har litt forståing for mannen likevel. Det verkar som det er han som står for inntekta i familien, men opplever gjerne at alle andre har meir behov for pengane hans enn han sjølv. Sidan han har spurt deg før han evt kjøper dette leiketyet. Så høyres det ut som det er du som sit med kontrollen over økonomien. Det å studere når ein er godt over 30 og har familie er jo ein ego-trip det og, sjølv om det sikkert er fornuftig på lang sikt. Men det er klart at det tærer på økonomien og tålmodet til ein vaksen mann som ikkje får råde over "eigne" pengar, og har fått ferien avlyst. Kanskje er hans behov for dette leiketyet akkurat no like viktig som ungane sitt behov for meir klede og utstyr, sjølv om det for oss damer ikkje er så lett å forstå. Det er sikkert mykje meir til historia enn opplysningane som kjem fram i HI, men dette var mine tankar ut frå det du opplyser.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 Da setter du opp et budsjett sammen med ham (du forbereder deg selvsagt skikkelig). Det som er til overs - litt til sparing og så deler dere til lommepenger slik at dere har like mye hver. Alle pengene inn på en felles konto. På kortet hans er det kun lommepengene - de får han bruke som han vil! Det går seg sikkert til etterhvert når han skjønner konsekvensene og venner seg til dette. Anonymous poster hash: 20f96...b90
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #13 Skrevet 30. juni 2015 Er du bare student eller har du i tillegg jobb slik de aller fleste andre har? Hvor mange % jobber du? Anonymous poster hash: b1467...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå