Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Har akkurat fått hund. En liten Cavalier king Charles spaniel som jeg skal hente om ett par uker. Oppdretter vil gjerne ha navn så fort som mulig. Har dere noen forslag? Anonymous poster hash: bcd9c...f84
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Pleier ikke valper i samme kull få navn på en bestemt bokstav da..? Alle jeg kjenner som har kjøpt fra en seriøs oppdretter har iallefall fått det. Eller ville det forøvrig vært til stor hjelp å vite hvilket kjønn det er Anonymous poster hash: d048b...00d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Hannhund! Aner ikke om det er sånn at alle i samme kull skal ha navn på samme bokstav. Oppdretter har ikke sagt noe om det. Anonymous poster hash: bcd9c...f84
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #5 Skrevet 29. juni 2015 Petter er fint, men sønnen til ei venninne heter det så da føler jeg ikke at det kan brukes Anonymous poster hash: bcd9c...f84
stjertløvetann Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 (endret) Den avdøde pappaen til min blandingshund var en nydelig, godlynnet svart og brun Cavalier ved navn Kasper, og siden det er den eneste Cavalieren jeg vet om så er det det som blir mitt forslag. Lykke til, både med navnevalg, og hund! Endret 29. juni 2015 av stjertløvetann
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 Casper er også fint, men sønnen til min kollega/ venninne heter det. Anonymous poster hash: bcd9c...f84
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 Maroni. Brutus. Igo. Bror. Charlie. Benny. Zorro. Loyd. Elvis. Finken. Jarro. Mr Smith. Anonymous poster hash: 3558c...5cf
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #9 Skrevet 29. juni 2015 Sid, Kaizer eller Knutsen. Anonymous poster hash: 36232...c7f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #10 Skrevet 29. juni 2015 Branko. Sikkelig trøkk i navnet synes jeg. Og så blir to stavelse (Bran-ko) slik at det blir en lovlig dobbeltkomando i navnet med tanke på når du roper navnet på hunden under f.eks innkalling i lydighetskonkurranse. Anonymous poster hash: f7bb1...7de
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #11 Skrevet 29. juni 2015 Tobias Aksel Taxi Sebastian Bastian Gustav Snorre Mikkel Lasse Anonymous poster hash: dc5f3...627
Tjofsen Skrevet 29. juni 2015 #12 Skrevet 29. juni 2015 Philip Felix Bosse Tiko Linus Willy Ludvik Ludde
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #13 Skrevet 29. juni 2015 Batman Elvis PacMan Torden Bofftsar (Boffsar) Armani Seven Odin Ask Ravn Otto Anonymous poster hash: c3254...0fd
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #14 Skrevet 29. juni 2015 Branko. Sikkelig trøkk i navnet synes jeg. Og så blir to stavelse (Bran-ko) slik at det blir en lovlig dobbeltkomando i navnet med tanke på når du roper navnet på hunden under f.eks innkalling i lydighetskonkurranse.Anonymous poster hash: f7bb1...7de Under LP er det jo en fordel å ha enstavelsesnavn, ikke tostavelsesnavn... Anonymous poster hash: 36232...c7f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #15 Skrevet 29. juni 2015 Alfred Monty Storm Kai Charlie Loui Franz Pelle Nero (ville jeg valgt) Anonymous poster hash: 6dac8...c89
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #16 Skrevet 29. juni 2015 Branko. Sikkelig trøkk i navnet synes jeg. Og så blir to stavelse (Bran-ko) slik at det blir en lovlig dobbeltkomando i navnet med tanke på når du roper navnet på hunden under f.eks innkalling i lydighetskonkurranse.Anonymous poster hash: f7bb1...7de Under LP er det jo en fordel å ha enstavelsesnavn, ikke tostavelsesnavn... Anonymous poster hash: 36232...c7f Ikke det jeg fikk beskjed om på de lydighetskonkurransekursene jeg har gått på i over 12 år. Eneste vi må passe på er å si navnet fort nok slik at dobbeltkommandoen blir kamuflert, man får poengtrekk hvis man drar langt på navnet. Anonymous poster hash: f7bb1...7de
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #17 Skrevet 29. juni 2015 Også lært enstavelsesnavn er best. To til nøds Anonymous poster hash: 6dac8...c89
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #18 Skrevet 29. juni 2015 Branko. Sikkelig trøkk i navnet synes jeg. Og så blir to stavelse (Bran-ko) slik at det blir en lovlig dobbeltkomando i navnet med tanke på når du roper navnet på hunden under f.eks innkalling i lydighetskonkurranse.Anonymous poster hash: f7bb1...7de Under LP er det jo en fordel å ha enstavelsesnavn, ikke tostavelsesnavn...Anonymous poster hash: 36232...c7f Ikke det jeg fikk beskjed om på de lydighetskonkurransekursene jeg har gått på i over 12 år. Eneste vi må passe på er å si navnet fort nok slik at dobbeltkommandoen blir kamuflert, man får poengtrekk hvis man drar langt på navnet.Anonymous poster hash: f7bb1...7de Da ville jeg bedt om å få pengene tilbake pga 12 års vranglære. En kamuflerer ikke en dobbeltkommando ved å si navnet fort. Skal en ha sjans i elite, lar man vær å bruke navn+kommando, unngår dermed dobbeltkommando og også poengtrekk. Men vil tro dette er rimelig uinteressant for HI. Anonymous poster hash: 36232...c7f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #19 Skrevet 29. juni 2015 Branko. Sikkelig trøkk i navnet synes jeg. Og så blir to stavelse (Bran-ko) slik at det blir en lovlig dobbeltkomando i navnet med tanke på når du roper navnet på hunden under f.eks innkalling i lydighetskonkurranse.Anonymous poster hash: f7bb1...7de Under LP er det jo en fordel å ha enstavelsesnavn, ikke tostavelsesnavn...Anonymous poster hash: 36232...c7f Ikke det jeg fikk beskjed om på de lydighetskonkurransekursene jeg har gått på i over 12 år. Eneste vi må passe på er å si navnet fort nok slik at dobbeltkommandoen blir kamuflert, man får poengtrekk hvis man drar langt på navnet.Anonymous poster hash: f7bb1...7de Da ville jeg bedt om å få pengene tilbake pga 12 års vranglære. En kamuflerer ikke en dobbeltkommando ved å si navnet fort. Skal en ha sjans i elite, lar man vær å bruke navn+kommando, unngår dermed dobbeltkommando og også poengtrekk. Men vil tro dette er rimelig uinteressant for HI. Anonymous poster hash: 36232...c7f Jeg er ikke enig i at jeg har blitt vranglært. Vi får bare være enig i at vi er uenige akkurat der. Jeg har kun brukt navn pluss innkallingskommando i klasse 1, aldri i de andre lydighetsklassene i konkurranse. Da har jeg kun brukt innkallingskommando. Vi legger fra oss den diskusjonen, denne tråden er navnetips for HI. Anonymous poster hash: f7bb1...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå