Gå til innhold

Sårstell etter å ha sydd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen falt og slo seg kraftig her om dagen så han måtte sy noen sting i panna. Sykepleieren satte på kompress(?) over kuttet og stingene, men sa ikke noe mer om akkurat det annet enn at det ikke må bli vått.

Skal ikke dette skiftes på? Eller er det best å la det være frem til stingene skal tas? Ser de selger slike på apoteket så kan jo kjøpe og skifte på, men vil ikke begynne å styre med det om man ikke burde. Tenker at man ikke skal røre det for å ikke slippe inn bakterier? 

Noen som kan dette? :)

Anonymous poster hash: e1f22...86d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dusjet hver dag og bare byttet bandasje etter dusjen så det ikke sitter våt bandasje på såret. Har latt det luftførke eller blåst litt med føneren på så det er helt tørt før jeg har satt på ny.

Anonymous poster hash: 920c2...898
Skrevet

Det skal ikke skiftes på om det ikke blir skittent. :) Det kan sikkert taes av etter noen dager også om han klarer å la være å pirke.

Anonymous poster hash: 7e0c7...05a
Skrevet

Treng berre å skiftast på ved behov. Første bandasjen er gjerne blodig, og ville då skifta den neste dag.

Skrevet

Der jeg jobber sier vi at første bandasjen helst skal sitte på i tre dager, altså prøve å unngå at den blir våt. Etter det kan han dusje, ta av den våte bandasjen, lufttørke (ikke ta i såret eller tørk det med noe) og så sette på ny kompress.

Anonymous poster hash: 727a8...7ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...