Gå til innhold

Hvem syntes du har rett her?Naboens unge har

Anbefalte innlegg

Skrevet

ødelagt min sønns telefon. Indirekte og (eller)direkte.

Sønnen min på 9 år har en telefon som han bruker hvis han skal til venner, da kan vi enkelt nå han og det føles som en trygghet. Dog, det er ikke alltid har husker å ta den med. Han er en forsiktig gutt og han har passet godt på telefonen siden han fikk den på bursdagen sin.

Saken er at han i går kveld var på vei hjem fra en kamerat da ei av nabojentene løp etter han og kastet stein.Han løp og mobilen falt ut av jakkelomma. Han snur da for å løpe tilbake å plukke den opp. Men jenta når mobilen først og sparker den avgårde. Det resulterer i at hele skjermen knuses.

Det var tre jenter til som var vitne til hele hendelsen, og alle forteller samme historie.

Jeg stod ute ved garasjen og så at han kom løpende hjem og gråt, med jenta etter seg som "brølte".

De andre barna som så det hele, kom opp på plenen hos oss og fortalte hva de hadde sett.

Jeg går bort for å prate med denne jenta, men hun reker meg tunge og løper hjemover.Hun har steiner i hånda.

Jeg rusler opp til jentas  foreldre etter ungene er i seng, for å prate om det som skjedde.

Moren smiler og flirer av det hele og forteller meg at dette er min skyld, som sender ungen min ut med en telefon.

Jeg blir litt paff. Jeg ønsker at jenta skal be om unnskyldning for å kaste stein og for å sparke til telefonen.

Moren svarer da at jeg kan sende opp min mann, slik at min mann og hennes mann kan prate ferdig om dette de to!

Jeg gikk da hjem, oppgitt og en smule sjokkert.

Det er ikke sånn at sønnen min er ikke ute og "leker"med sin telefon. Telefonen er sperret til å kunne ringe meg og min mann. Og internett er det vi som må logge på her hjemme om det skal brukes.

Han har kun telefonen med seg om han skal til noen i klassen som bor litt unna.

Jeg mener man må stå til ansvar for det som har skjedd, uavhengig om eieren av gjenstanden er 9 år eller voksen.

Jenta er forresten like gammel og går i klassen hans.

Har jeg god grunn til å være oppgitt her?

Anonymous poster hash: fe53d...bd6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har god grunn til å være oppgitt.

Skrevet

Dette er jentas foreldre som må ta. Med morens holdning så ville jeg gått videre med saken. Foreldre er ansvarlige for ting barna skader/ødelegger, og her var det jo gjort veldig med hensikt.

Vet ikke hva som er korrekt måte å gå frem på. Hadde tatt med mannen og snakket dere sammen med jentas foreldre. Gir de seg ikke så er kanskje konfliktrådet neste?

Ellers vet jeg at politiet av og til tar samtaler med barn som viser tegn til å bli vanskelige eller kriminelle, og det har ofte god effekt.

Anonymous poster hash: f134d...237
Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg erstattet hele eller deler av tlf alt etter hva som hadde kommet frem når begge barna ble konfrontert sammen, og gitt jenta mi en straff og hun hadde måttet si unnskyld, men jeg sender ikke mitt barn ut med tlf da jeg vet at hun kan miste den og ting skjer, er du helt sikker på forhistorien til hvorfor dette skjedde og helt sikker på at skjermen ikke knuste når gutten din mistet den?

Skrevet

Du er oppgitt med meget god grunn! Hva slags oppførsel er det folk egentlig tillater ungene sine? Jeg foreslår at du anmelder forholdet, da får kanskje pipa en annen lyd.

Anonymous poster hash: 3130e...6ab

Skrevet

Ingen tvil om hvor jenta har lært den motbydelige oppførselen.

Hadde vært moro å visst hvorfor hun må bruke mannen sin for å ordne opp?

Tragisk!

Skrevet

Gud hjelpe oss når ungene til desse menneskene skal ta over verden!!

Du har all grunn til å være oppgitt!

Du har kommet i kontakt med en riktig drittunge, produsert av riktige drittforeldre! Hjelpes...

Anonymous poster hash: af417...2ca

Skrevet

Du har grunn til å være sint, skal jeg si deg.

Anonymous poster hash: c63d5...f7b
Skrevet

Du har all grunn til å være oppgitt:))<br /><br />Skjønner også at som alenemor har jeg et stort problem om noe slikt skulle skje hos oss.<br />"mennene kan prates og ordne opp". Haha- velkommer til 1814 liksom.

Anonymous poster hash: 40d89...9e1

Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg erstattet hele eller deler av tlf alt etter hva som hadde kommet frem når begge barna ble konfrontert sammen, og gitt jenta mi en straff og hun hadde måttet si unnskyld, men jeg sender ikke mitt barn ut med tlf da jeg vet at hun kan miste den og ting skjer, er du helt sikker på forhistorien til hvorfor dette skjedde og helt sikker på at skjermen ikke knuste når gutten din mistet den?

Jeg er ikke sikker på om den knuste av fallet eller av sparket. Men begge deler ble utløst av denne jenta. Hun løp etter han og kastet stein, noe som resulterte i at telefonen falt ut av lomma. Så sparket hun den i etterkant. Forhistorien er ganske klar,alle  ungene som var vitner forteller det samme(har snakket med de hver for seg)Den ene er til og med jentas bestevenninne, men hun bekrefter alt som skjedde. Så er rimelig sikker på forløpet. Pluss at jeg stod og tok gutten min imot da han kom løpende med hun etter seg.

Skrevet

Du har all grunn til å være oppgitt:))<br /><br />Skjønner også at som alenemor har jeg et stort problem om noe slikt skulle skje hos oss.<br />"mennene kan prates og ordne opp". Haha- velkommer til 1814 liksom.

Anonymous poster hash: 40d89...9e1

Ja, hva søren sutte var det for noe liksom?Mannfolka ordne opp?jiissses!

Skrevet

Du har all grunn til å være oppgitt:))<br /><br />Skjønner også at som alenemor har jeg et stort problem om noe slikt skulle skje hos oss.<br />"mennene kan prates og ordne opp". Haha- velkommer til 1814 liksom.Anonymous poster hash: 40d89...9e1

Ja, men det var vel en dårlig skjult trussel: "min mann kan banke din mann" Djiiiizes, sier jeg bare :P

Anonymous poster hash: af417...2ca

Skrevet

Ikke ofte jeg blir sjokkert, men denne naboen og ungen hennes tar virkelig medalje for ræva oppførsel. Er det mulig...

Anonymous poster hash: f9c6b...442

Skrevet

Det er sjelden eplet faller langt fra stammen; mor og datter er like "sjarmerende" begge to... (Håper hun kjerringa leser dette og ser hva andre synes om hennes oppførsel..)

Skrevet

Politiet neste, hadde jeg vært deg hi. I hvertfall når de nærmest kommer med trusler.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om den knuste av fallet eller av sparket. Men begge deler ble utløst av denne jenta. Hun løp etter han og kastet stein, noe som resulterte i at telefonen falt ut av lomma. Så sparket hun den i etterkant. Forhistorien er ganske klar,alle ungene som var vitner forteller det samme(har snakket med de hver for seg)Den ene er til og med jentas bestevenninne, men hun bekrefter alt som skjedde. Så er rimelig sikker på forløpet. Pluss at jeg stod og tok gutten min imot da han kom løpende med hun etter seg.

Men da er saken klar, jeg hadde erstattet og du og gutten din hadde fått en kraftig unnskyldning fra både meg og jenta mi, jeg hadde IKKE involvert mannen klarer og takle slike ting selv 😊

Skrevet

Huff hvis min unge hadde kastet stein på noen og i tillegg ødelagt andres ting med vilje, så hadde jeg blitt så utrolig sjokkert, sint, skuffet og lei meg. Denne moren ble tydeligvis ingen av delene, så hun er vel vant til denne typen ufyselig oppførsel. Er vel ikke mye tvil om hvor ungen har det fra heller. :(

Anonymous poster hash: a542e...830

Skrevet

Herregud! Makan til oppførsel! Foreldrene til jenta bør erstatte telefonen. Dette var jo gjort med vilje.

Og hvorfor skal mannen sendes?? Det er seriøst det mest tåpelige jeg har hørt på lenge!

Anonymous poster hash: 7f501...549

Skrevet

Her bør dere nok møte "mannsterke" opp hos den aktuelle familien. Ta med foreldre til noen av barna som var vitne til opptrinnet. Forlang både unnskyldning og erstatning. De andre i nabolaget ønsker vel heller ikke at det er fritt fram for den slags oppførsel?

Anonymous poster hash: b1d00...f40

Skrevet

Det er ille med telefonen og foreldrene bør helt klart erstatte den, men jeg synes det er mer sjokkerende at moren prøver å ufarliggjøre det jenta har gjort. Hadde jenta mi kastet stein på andre barn ville hun virkelig ønsket at politiet hadde kommet på døra istedefor å måtte hanskes med meg. Hun ville fått en streng "straff" slik at hun forstår at dette er totalt uakseptabel oppførsel!

Anonymous poster hash: d2188...772
Skrevet

Huff hvis min unge hadde kastet stein på noen og i tillegg ødelagt andres ting med vilje, så hadde jeg blitt så utrolig sjokkert, sint, skuffet og lei meg. Denne moren ble tydeligvis ingen av delene, så hun er vel vant til denne typen ufyselig oppførsel. Er vel ikke mye tvil om hvor ungen har det fra heller. :(

Anonymous poster hash: a542e...830

Såååå enig!!!

Hadde blitt superskuffa hadde en av ungene mine gjort noe sånt!!!

Anmeld saken, HI!!

Anonymous poster hash: d2af2...992

Skrevet

Jeg tenker som så at hadde de lekt og moilen datt ut av lomma og ble ødelagt, og evt at jenta var uheldig og sparke borti den ved et uhell etter at den falt ut. Da var det et uhell. og ville ikke krevd erstattning. Men her var jenta motbydelig og hensikten av ikke grei. Da er det erstattningskrav.

Men hvorfor må mennene ordne opp? hvorfor kunne ikke dere mødrene ordne opp? merkelig... Agressiv type han da sikkert. Vil skremme dere bort. Om mora nesten lo deg opp i trynet av denne saken, da tror jeg dette blir en vanskelig sak og løse.

Anonymous poster hash: 4368a...809
Skrevet

Ikke rart jenta er som hun er, med slike foreldre.... !

Lettere sjokkert her. Er det virkelig mulig??

Skrevet

Hadde min jente gjort noe slikt hadde jeg lagt meg paddeflat! Å erstatte telefonen hadde vært det første jeg hadde tilbydd meg og gjort og jentungen måtte pent gå over til gutten å be om unnskyldning samt at all uke lønn hadde vært tatt bort frem til hun hadde betalt tilbake oss foreldre for telefonen. 

Jeg er sjokkert!!

Anonymous poster hash: ebe55...f6e
Skrevet

Hvorfor løp jenta etter din gutt? Hvorfor kastet hun Stein? Var det grus eller skikkelige steiner?

Anonymous poster hash: 12a1d...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...