Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 .. Hva jobber du med? Jeg har fått fibromyalgi, og har ikke vært i jobb etter fødsel. Er spent på hvordan jeg vil takle hverdagen når jeg skal på jobb. Hvis ikke jobbhverdagen funker i mitt yrke, ønsker jeg å finne ny jobb, for å stå helt uten jobb er ikke aktuelt for meg. Ønsker derfor å høre hva andre med FM jobber med, og hvordan det funker. Anonymous poster hash: 34976...dae
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Jeg har ikke fm men sjøgrens. Jeg "hadde" fm før jeg fikk riktig diagnose. Symptomene er egentlig helt like, sjøgrens har tørre øyne og munn i tillegg. Jeg har en typisk kontorhverdag med møter og arbeid foran pc. Jobber 100%. Klarer meg greit med medisiner og smertestillende, og en forståelsesfull mann Anonymous poster hash: ccc18...2de
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Kan jeg spørre hvilke medisiner du bruker? Selv har jeg testet LDN en stund, men blir ikke stort bedre. Så her er det ofte ibux og paracet, og mye avslapping som må til for å holde hodet over vannet om dagen :-/ ville gjerne prøvd andre medisiner, i håp om å få noe som hjelper. Anonymous poster hash: 34976...dae
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #4 Skrevet 29. juni 2015 Det aller verste jeg kan gjøre er å sitte i samme stilling lenge, å sitte på en kontorstol i 2 timer gir meg sinnsykt vondt i ryggen i 2 dager etterpå..... Så jeg må ha en jobb hvor jeg er i bevegelse, hvor jeg kan gå rundt, ordne og styre litt, forandre arbeidsstillinger hele tiden så kroppen ikke blir "stiv" i en stilling. Jeg jobber i butikk og det fungerer veldig greit, jobber i en lekebutikk hvor jeg ikke sitter i kasse hele tiden som i en matbutikk, men heller ikke lemper varer hele tiden. Jeg gjør forskjellige ting hele tiden, går rundt og hjelper kunder, står litt i kassa, pakker ut noen varer, fikser en utstilling osv osv Det viktigste for min del er å holde meg normalvektig og å trene. Det er vel trening som er det eneste som har beviselig effekt på fibromyalgi, en sterk kropp med god muskelstyrke minsker smertene. Det tar tid å komme dit da, for å begynne trene gjør vondt, veldig vondt. Vi bruker lenger tid på restitusjon etter treningsøkt og musklene blir stive, støle og vonde i mye større grad enn hos friske etter en treningsøkt. Så jeg anbefaler opptrening med fysioterapeut, da trener du deg sakte men sikker opp med hjelp fra proffe. Lykke til! Anonymous poster hash: c2f10...c62
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #5 Skrevet 29. juni 2015 Jeg jobber på nav, har da møter og endel kontorarbeid. Av medisiner så går jeg på tramagetic og sarotex. Funker i perioder bra i andre perioder dårlig. Anonymous poster hash: dcdca...0ee
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 Takk for utfyllende svar. Det er nettopp dette med bevegelse som er så viktig for min kropp også, og det er derfor jeg er redd min jobb vil være for stillesittende for meg i lengden. Det er ingen muligheter for å bevege seg og jobbe samtidig, noe som er veldig synd. Trening er veldig viktig, og jeg for min del må gå mye. Går en times tur hver dag for å kunne fungere bedre, og har også fysikalsk behandling hver uke. Tror jeg bør tenke litt lenger fremover, og se etter et annet yrke om jobbhverdagen ikke skulle fungere. Derfor interessant å høre hva andre jobber med :-) det værste ville jo være å måtte bli sykmeldt, men kan ikke ofre all helse for jobb heller, da man har barn å ta seg av i tillegg. Ordner seg vel :-) Anonymous poster hash: 34976...dae
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 Du som jobber på Nav, synes du det er overkommelig med stillesittende kontorarbeid? Jeg ble anbefalt sarotex av legen, så det skal jeg prøve når boksen med LDN er tom. Anonymous poster hash: 34976...dae
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 Jobber 40% i dagligvare, er 60% varig ufør (har andre diagnoser som er avgjørende på uføren) Fungerer godt i jobben, og er heldig med sjef og medarbeidere som har full forståelse for at kroppen ikke mestrer alt hele tiden, noen dager er det ille, andre dager føles det betydelig lettere enn ellers. De dagene det er som verst, er eneste grunnen til at jeg kommer meg på jobb: Gode medarbeidere som tilrettelegger så tunge løft og mye kassearbeid er å unngå <3 I forhold til fibroen tar jeg tramagetic, sarotex og 2x3 Ibux på daglig basis for å komme gjennom dagen. Anonymous poster hash: 361ea...8ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå