Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Jeg er fast ansatt 100 %. Tjener ca 445 000. Mannen min selvstendig og tjener totalt ca 2 mill (men masse utgifter). Noen som har tips og har erfaring rundt dette med foreldrepenger? Vi har delt økonomi. Jeg forsørger et annet barn også 100 % som ikke er hans. Han kan vel ikke overføre uker til meg? Blir stående flere mnd uten barnehageplass + mulig jeg ikke får plass pga termin til høsten. Lenge etter 1 aug Anonymous poster hash: 68679...80b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Å være selvstændig næringsdrivende er ikke nok i seg selv tå kunne overføre uker til mor. Din mann kan enten avstå fra å avvikle fedrekvoten eller avvikle den gradert. Et annet alternativt kan være å ta ukene over flere år. Dette gjorde min mann. I stedet for å avvikle ferie avviklet han fedrekvoten i juli og "slapp" derfor å avsette feriepenger de årene. Desom dere ikke får barnehageplass må dere enten avvikle ferie, ulønnet permisjon eller skaffe dagmamma. Anonymous poster hash: 742a7...c52
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Takk for noen tips. Han vil jo gjerne ta ut men lurer på om han har råd. Bare I felkeskostnader lønn og husleie 50 Tusen pr mnd. + +. Tviler NAV dekker "lønna" hans Anonymous poster hash: 68679...80b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #4 Skrevet 29. juni 2015 Takk for noen tips. Han vil jo gjerne ta ut men lurer på om han har råd. Bare I felkeskostnader lønn og husleie 50 Tusen pr mnd. + +. Tviler NAV dekker "lønna" hans Anonymous poster hash: 68679...80b NAV dekker kun lønn opp til 6G dvs de utbetaler da max en ukesats på kr 10392,-. Løsningen er vel for han å begynne å sparer slik han har råd. Men om han avvikler gradert for eksempel 1 dag i uken så er det vel mulig å arbeide seg inn de andre dagene. Det gjorde min mann med vår første. Hadde fri hver fredag og når jeg fikk fri fredag ettermiddag gikk han på kontoret og jobbet litt pluss litt i helgene. Anonymous poster hash: 742a7...c52
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #5 Skrevet 29. juni 2015 Smart 😀takk Anonymous poster hash: 68679...80b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå