Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Når og hvordan ble det oppdaget? Har det påvirket vekta deres ubehandlet eller med medisin? Hadde lett avvik for et år siden, og etter siste svangerskap står vekta bom stille. Selv med sunn kost og lange trilleturer hver dag. Venter på prøvesvarene nå. Anonymous poster hash: 8eb4f...982
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 At jeg hadde stoffskifte i lavre grensepmråde ble oppdaget ved en tilfeldighet. Etter det tok det flere år før legen min gikk med på å gi megmedisiner for det (da var stoffskiftet mitt helt tydelig lavt og hadde vært det en stund), jeg måtte nesten trygle meg til medisiner. Begynte på medisiner for 7 år siden og har gått opp 30 kilo siden det, er utrolig vanskelig å gå ned igjen. Anonymous poster hash: 6ec9a...10f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Har ikke gått opp i vekt. Du kan enkelt sjekke med blodprøver. Anonymous poster hash: 16e0f...bd4
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #4 Skrevet 29. juni 2015 At jeg hadde stoffskifte i lavre grensepmråde ble oppdaget ved en tilfeldighet. Etter det tok det flere år før legen min gikk med på å gi megmedisiner for det (da var stoffskiftet mitt helt tydelig lavt og hadde vært det en stund), jeg måtte nesten trygle meg til medisiner. Begynte på medisiner for 7 år siden og har gått opp 30 kilo siden det, er utrolig vanskelig å gå ned igjen. Anonymous poster hash: 6ec9a...10f Oj, da blir jeg svært skeptisk til medisin hvis det blir nødvendig. Ble du mer opplagt av medisin da? Anonymous poster hash: 8eb4f...982
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #5 Skrevet 29. juni 2015 Har ikke gått opp i vekt. Du kan enkelt sjekke med blodprøver. Anonymous poster hash: 16e0f...bd4 Ja som sagt, jeg venter på svar på blodprøvene som ble tatt nå. Ville bare høre erfaringer 😊 Anonymous poster hash: 8eb4f...982
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 At jeg hadde stoffskifte i lavre grensepmråde ble oppdaget ved en tilfeldighet. Etter det tok det flere år før legen min gikk med på å gi megmedisiner for det (da var stoffskiftet mitt helt tydelig lavt og hadde vært det en stund), jeg måtte nesten trygle meg til medisiner. Begynte på medisiner for 7 år siden og har gått opp 30 kilo siden det, er utrolig vanskelig å gå ned igjen. Anonymous poster hash: 6ec9a...10f Da har jo ikke vektøkningen din sammenheng med lavt stoffskifte. Dessuten er det slik at man i verste fall bare går opp noen få kilo som følge av hypotereose - man kan ikke relatere stor vektoppgang til denne diagnosen. Anonymous poster hash: 56232...4f0
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 At jeg hadde stoffskifte i lavre grensepmråde ble oppdaget ved en tilfeldighet. Etter det tok det flere år før legen min gikk med på å gi megmedisiner for det (da var stoffskiftet mitt helt tydelig lavt og hadde vært det en stund), jeg måtte nesten trygle meg til medisiner. Begynte på medisiner for 7 år siden og har gått opp 30 kilo siden det, er utrolig vanskelig å gå ned igjen.Anonymous poster hash: 6ec9a...10f Oj, da blir jeg svært skeptisk til medisin hvis det blir nødvendig. Ble du mer opplagt av medisin da? Anonymous poster hash: 8eb4f...982 Tilførsel av levaxin er helt uproblematisk. Dette er det naturlige stoffet som en frisk skjoldbrukskjertel selv produserer. Men man skal jo ikke gå på Levaxin dersom formen ikke kan årsaksforklares i hypotereose, for da kan man risikere at kroppen selv nedregulerer egen produksjon. Anonymous poster hash: 56232...4f0
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 Jeg fikk lavt stoffskifte for 3 år siden, men avtalte med legen å forsøke jod tilskudd først. For meg fungerer det utmerket. Jeg har dårlig jodopptak, men D vitamin i kombinasjon med selen og E vitamin gjør at jodopptaket bedres og at kjertelen jobber slik den skal. Men jeg vil ikke anbefale å eksperimentere uten lege i ryggen. Anonymous poster hash: fd378...5c4
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #9 Skrevet 29. juni 2015 Jeg fikk lavt stoffskifte for 3 år siden, men avtalte med legen å forsøke jod tilskudd først. For meg fungerer det utmerket. Jeg har dårlig jodopptak, men D vitamin i kombinasjon med selen og E vitamin gjør at jodopptaket bedres og at kjertelen jobber slik den skal. Men jeg vil ikke anbefale å eksperimentere uten lege i ryggen. Anonymous poster hash: fd378...5c4 Takk for godt tips! Skal selvfølgelig ikke gjøre det, er som sagt i dialog med lege 😊 men liker å ha litt informasjon og danne meg et bilde før jeg skal tilbake dit. Hater å komme på alle spørsmålene når jeg er ferdig 😱😃 Anonymous poster hash: 8eb4f...982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå