Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #1 Skrevet 29. juni 2015 Ja, da har det seg sånn at jeg ikke har jobb. Jeg jobber i bhg som tilkallingsvikar. Noen uker er fulle, mens andre uker ikke. Jeg har også dagpenger, men får skjeldent det, da jeg jobber "for mye". Nå er jeg gravid i 4 mnd, og er litt rådvill. Jeg prøver å jobbe så mye som mulig, har meldt meg som vikar i mange barnehager ol. Hva skal jeg gjøre? Og hvordan regner de ut foreldrepenger? Får man noe "ekstra" når barnet har kommet? Altså oppå foreldrepenger? Anonymous poster hash: a8d6d...0ec
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #2 Skrevet 29. juni 2015 Du må minst ha jobbet 6 av de 10 siste mnd. Jo mer du jobber jo mer penger får du. Siden du jobber varierende tar de ett snitt av de siste 3/6/9 mnd. Det du får i tillegg til foreldrepengene er barnetrygden på 970 kr pr.mnd. Om du blir aleneforsørger er det noe annet. Anonymous poster hash: 324c0...a72
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #3 Skrevet 29. juni 2015 Jeg håper du er min svigerinne! Hun jobber som deg, og ønsker seg barn, men mannen har hatt lyst til å vente. Kan jo hende han bare har sagt det for å villede oss en stund... *ønske, ønske*Okey, så for å svare på spørsmålet ditt: Du får ikke noe ekstra pga du er vikar (jeg vet ikke hvordan situasjonen er med bolig, samber/mann osv., så kanskje har du krav på noe der), og foreldrepenger blir regnet ut av gjennomsnittet av hva du har tjent. Men du må jobbe 6 av 10 måneder i svangerskapet for å få foreldrepenger, ellers har du kun krav på engangsstønaden. Anonymous poster hash: 24340...1a7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #4 Skrevet 29. juni 2015 Jeg har jo jobbet i flere år. Varierende mengde. Hadde halvt års vikariat før jeg ble operert og sykemeldt i 8mnd. Begynte å jobbe igjen i august, men det har vært veeeldig varierende mengde med jobb etter jeg kom tilbake fra sykemeldingen min og vikariatet mitt var over. Nå prøver jeg å jobbe så mye som mulig. Søker alt av jobber, bare for å tjene så mye som mulig. Men går de ut ifra de beste mnd av de 6 siste? Eller bare et gj.snitt? Kjedelig om jeg tjener 20 tusen i tre mnd og bare 7000 en annen. Da trekker jo de 7000 veldig ned! Hi Anonymous poster hash: a8d6d...0ec
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #5 Skrevet 29. juni 2015 Dagpenger gir også rett på foreldrepenger, så de blir tatt med i beregningen. Anonymous poster hash: 3bda1...dcb
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #6 Skrevet 29. juni 2015 Jeg har jo jobbet i flere år. Varierende mengde. Hadde halvt års vikariat før jeg ble operert og sykemeldt i 8mnd. Begynte å jobbe igjen i august, men det har vært veeeldig varierende mengde med jobb etter jeg kom tilbake fra sykemeldingen min og vikariatet mitt var over. Nå prøver jeg å jobbe så mye som mulig. Søker alt av jobber, bare for å tjene så mye som mulig. Men går de ut ifra de beste mnd av de 6 siste? Eller bare et gj.snitt? Kjedelig om jeg tjener 20 tusen i tre mnd og bare 7000 en annen. Da trekker jo de 7000 veldig ned! Hi Anonymous poster hash: a8d6d...0ec Det er snittet ja. Anonymous poster hash: 36a49...678
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #7 Skrevet 29. juni 2015 Jeg har jo jobbet i flere år. Varierende mengde. Hadde halvt års vikariat før jeg ble operert og sykemeldt i 8mnd. Begynte å jobbe igjen i august, men det har vært veeeldig varierende mengde med jobb etter jeg kom tilbake fra sykemeldingen min og vikariatet mitt var over. Nå prøver jeg å jobbe så mye som mulig. Søker alt av jobber, bare for å tjene så mye som mulig. Men går de ut ifra de beste mnd av de 6 siste? Eller bare et gj.snitt? Kjedelig om jeg tjener 20 tusen i tre mnd og bare 7000 en annen. Da trekker jo de 7000 veldig ned! Hi Anonymous poster hash: a8d6d...0ec De skal regne utfra det som er mest gunstig for deg. Da kan de også regne gjennomsnitt av de tre siste år om det er bedre? Hvis ikke ville jeg jobba alt jeg kunne nå fremover. Jeg la kun frem Siste lønnsslipp, men det praktiseres litt forskjellig fra sted til sted ser jeg. Anonymous poster hash: 14e2f...cc8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #8 Skrevet 29. juni 2015 ja, tre siste år hadde nok vært mere gunstig for min del ja. Men dersom de kun vil ha siste lønnslipp, så hadde jo det vært supert.. Men får vell kontakte NAV, å høre hva de sier. hi Anonymous poster hash: a8d6d...0ec
februarprins2013 Skrevet 29. juni 2015 #9 Skrevet 29. juni 2015 du har sikkert rett på engangstønad da
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #10 Skrevet 29. juni 2015 du har sikkert rett på engangstønad da Hallo! Er det noen der? Hvis du leser tråden ser du at hun både jobber og får dagpenger. Begge deler er grunnlag for permisjonspenger. Hvorfor blande inn engangsstønad? Anonymous poster hash: 7adb6...f43
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #11 Skrevet 29. juni 2015 vil ikke ha engangstønad nei. Uff, må ha foreldrepenger. Vi sitter jo på huslån og hele pakka. Men har jo jobba i tre år, med bare 8mnd opphold (sykemeldt) Så har jo krav på foreldrepenger.. hi Anonymous poster hash: a8d6d...0ec
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2015 #12 Skrevet 29. juni 2015 De regner ut fra hva du har tjent de siste 10 mnd. Jeg var i samme situasjon men jobbet 100% som tilkallingsvikar, så det gikk helt greit for meg. Fikk foreldrepenger som alle andre i full jobb. Husk at om du ikke får noen dagpenger for to meldekort på rad så mister du dagpengene og må søke om gjennopptakelse. Anonymous poster hash: 185b8...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå