Gå til innhold

Noen som har anbefalinger om hode bøker ? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut og handle litt bøker til ferien, og tar veldig gjerne mot tips :)

Jeg mangler bøker til:

Gutt på ni år, han har i det siste lest hele Harry Potter serien og alle bøkene om kattekrigerne. Han liker eventyr, men det må ikke bli for skummelt heller, jeg lånte Percy Jackson og lyntyven, men den syntes han var skummel.

Jente på syv. Hun har lest tre av kattekrigerne, og noen bøker av Jo Salmson om Heksefolket, så hun liker også eventyr og er glad i dyr. Bøker som har mye tekst på alle sider går fint, men tar lang tid å lese, så tror hun hadde likt noen bøker litt som dem om Heksefolket, hvor det er en del tekst, men også noen bilder.

Gammel dame på over 30. Hun liker veldig godt Haruki Murakami, Ursula le Guin og eventyr. Hun liker også generell skjønnlitteratur, de siste bøker lest er Casual Vacancy av JK Rowling, The Secret Life og Bees av Sue Mona Kidd og Beatles av Saabye. Hun leser helst på engelsk, men også norske bøker på norsk og liker ikke krim så super godt 😜

Noen anbefalinger? 😃

Anonymous poster hash: d244b...b4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle komme stå gode bøker i tittelen 😉

Skrevet

Om du ikke har lest "Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede" av Jan Wiese så bør du lese den. En liten perle av en bok :) Den skal jeg lese for fjerde eller femte gang til uken, og gleder meg :)

Leser den med flere års mellomrom. Hver gang jeg leser siste side så tenker jeg "hva har jeg egentlig lest nå?" - og så har jeg lyst å lese boken enda en gang umiddelbart. Men for å bevare leseopplevelsen så legger jeg den bort noen år, og så leser jeg den på nytt... med samme gode opplevelse.

Av en eller annen grunn så hører den boken sommeren til for meg. Leser den alltid utendørs :)

Anonymous poster hash: 76ba9...ea2
Skrevet

Takk :) Har lest, og den er veldig fin, så kanskje jeg skal lese den på nytt i sommer :)

Skrevet

Har du lest bøkene til Marina Fiorato? Hvis ikke har du noen gode leseopplevelser foran deg.

Glassblåseren fra Murano var første, husker ikke den andre, Fruen av Saronno, Botticellis hemmelighet, og de to neste har jeg ikke lest enda... det blir nok sommerlektyre for meg.

Miraklene i Santo Fico av en jeg tror heter Smith er også en fin bok, morsom, litt smågale personer. Litt sprø historie, men mye hjertevarme blant de tidvis surrealistiske handlingene.

Skrevet

Hah. Leste overskriften og skulle til å anbefale en skikkelig feit anatomibok med hode.

Nå var det ikke helt det du så etter og min litterære bevandring utenom faglitteratur begrenser seg til fantasybøker som warhammer, world of warcraft, Tolkien og a song of ice and fire ;) Kan forøvrig anbefale alt dette til en som liker det ;)

Skulle jeg begynt i en ende som er allment nok ville det vært Tolkien sine verker.

Anonymous poster hash: 58370...102

Skrevet

Takk for anbefalinger. Sjekket Marina Fiorani(?) på Amazon og det så interessant ut :) Jeg er forresten veldig glad i Jane Austen også, men har lest alt hun har skrevet, så andre bøker som minner om dette er bra.

Av fantasy har jeg lest mye, omtrent alt av Tolkien, hele Song of Ice and Fire, liker veldig godt Name of the Wind bøkene av Patrick Rothfuss, og tror jeg har alle bøker Ursula le Guin har skrevet og sikkert mye mer jeg glemmer nå 😉 Men jeg tar gjerne mot fantasy og science fiction anbefalinger også :)

Skrevet

Shantaram

I am pilgrim

Anonymous poster hash: a2086...ff0
Skrevet

Takk for anbefalinger. Sjekket Marina Fiorani(?) på Amazon og det så interessant ut :) Jeg er forresten veldig glad i Jane Austen også, men har lest alt hun har skrevet, så andre bøker som minner om dette er bra.

Av fantasy har jeg lest mye, omtrent alt av Tolkien, hele Song of Ice and Fire, liker veldig godt Name of the Wind bøkene av Patrick Rothfuss, og tror jeg har alle bøker Ursula le Guin har skrevet og sikkert mye mer jeg glemmer nå Men jeg tar gjerne mot fantasy og science fiction anbefalinger også :)

Jeg har ikke lest denne selv enda, men siden du er glad i Jane Austen så kanskje denne er noe for deg?

Forfatteren har laget en roman om tjenerskapet i Huset Longbourn - fra Stolthet og Fordommer.

http://www.gyldendal.no/Skjoennlitteratur/Romaner-og-noveller/Huset-Longbourn

Skrevet

Er du glad i fantasy så kjøper du f.eks Neverwhere av Neil Gaiman. Eller Stardust av samme mann. Eller hva som helst egentlig. Fantastisk forfatter!

Anonymous poster hash: c7a06...0fe

Skrevet

Takk for forslag, skal undersøke :) Neil Gaiman liker jeg også, har lest omtrent alt av ham også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...