Gå til innhold

Tøybleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaringer med tøybleier på godt og vondt som dere kan dele?

Hvordan er det å kaste skitne bæsjebleier inn i vaskemaskinen? Det høres litt ekkelt ut for meg som ikke har erfaring. Håper på mange gode svar! :)

Anonymous poster hash: e791f...a1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt tøybleier til tre barn. Bæsj går i do sammen med rispapiret. Alt annet (bleier, innlegg, kluter) går i maskinen på en kald ekspress (skylling) og deretter 60 eller 90 grader med forvask og høyere vannstand. Alt blir rent, og det er ingen bæsj eller lukt i maskinen!

Anonymous poster hash: 730fb...e60

Skrevet

Har god erfaring med tøybleier. Du sparer miljøet og det er lønnsomt økonomisk. Jeg vasker dem i kalt vann (i maskinen) først før jeg vasker dem på 60 grader. Tar dem også på 90 grader som hun over, men ikke hver gang. Aldri opplevd noe lukt fra maskinen. 

Jeg brukte brettebleier eller formsydde ved nyfødt, de må man ha et sperrelag (eller hva det heter) enten i ull, flis eller phu (plastaktig).

Brukte mest lommebleier som er en bleie sperrelag og en lomme inni, der du kan legge det du vil av innlegg. Jeg brukte i starten bare microfiber først et og så to før jeg gikk over til å kombinere de med bambus eller en microfiber/bambus kombinasjon. Det er enkelt egentlig, du lærer mens du bruker. Hadde også noen alt i et bleier og da har du alt kombinert, men alltid det er lett å legge inn flere innlegg.

Du kan kjøpe brukte ellers så kan du kjøpe på http://www.alvababy.com/Der er det en ganske god pris, og de har godt utvalg. Den siden er veldig populær. http://www.tettinntil.no/ her et forum, der kan spørre erfarne tøybleie entusiaster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...