Gå til innhold

Snart 15 mnd, går ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går rundt bord og sofa men virker enda litt ustø. Krabber opp hele trapper, krabber også rundt. Går når vi holder i begge hender. Kan ikke stå midt på gulv u/støtte. Skal vi stimulere med gåvogn etc? Aldri hatt sånt i hus. Hun har alltid vært bedagelig og sen, så Hs sa at hun tipper hun blir i den skalaen av de barna som går sist.

Anonymous poster hash: 6287b...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gikk ikke før han var 17 mnd. Har hørt at det ikke er så bra med gåvogn/gåbil, da barnet ikke lærer seg å gå, men å løpe. Barnet lærer seg ikke balanse av å gå bak en slik vogn, men det styrker jo beinmusklene, da. 

Anonymous poster hash: d18e0...148
Skrevet

To av mine gikk ikke før de var 16-17 mnd. Det var mye frustrasjon. De ville opp å gå hele tiden, så det ble en del ryggvondt. Gåbilen var det desidert beste kjøpet på den tiden. Hadde den med ut så de kunne gå ute også. Ny verden for dem. Tok ikke mer enn et par timer før det var de som styrte bilen og ikke omvendt. Gåbil kan du trygt kjøpe. Blir de sliten setter de seg ned. Overdreven bruk av gåstol derimot er ikke så bra.

Anonymous poster hash: 5b79e...ed7

Skrevet

Har lest at gjennomsnittet går når de er 14mnd. Så da er det like normalt å gå når man er 18 mnd som 10mnd. ☺

Skrevet

Alt innenfor 18 mnd er helt normalt. Så lenge barnet  går rundt møbler osv, så er det jo på gang!

Anonymous poster hash: 60146...51d
Skrevet

Hadde ei som ikke gikk Før hun var rundt 20 mnd. Hun kunne men ville ikke ☺ ingenting galt med henne. Tipper at nestemann blir enda tregere ☺

Anonymous poster hash: bd6a9...2b3

Skrevet

Vær glad til! :P

Min første var ca 15 mnd når hun begynte å gå. Blid og fornøyd unge.

Nr.2 gikk rundt bordet når hun var 7 mnd og gikk når hun var 9 mnd.... Kjempetravelt! ;)

Det har forøvrig ingenting å si for annen utvikling! Begge mine er store nå :)

Anonymous poster hash: 53095...ce0

Skrevet

Min på 13 mnd er som din HI. Men han er ekstra sutrete for tiden. Noen slm tenker at det er sammenhenh mellom sutring og at de ikke går?

Anonymous poster hash: b7db1...b78

Skrevet

Har inntrykk av st barn går gjennom sinne og frustrasjon når de er på grensen av et utviklingstrinn.. Når de skjønner selv hva de vil, de prøver så hardt, men får ikke helt til..

å gå rundt bordet ved 15 mndr er helt normalt. Snart får du nok å løpe etter 😉

Anonymous poster hash: ad174...8a9

Skrevet

er det ikke deilig og ha en liten en enda :) min gikk når han fylte 1 år, kunne gjerne vente 2-4 for min del,de vokser så fort :). alt etter 18mnd er sent,så ingen grunn til beskymring enda

Skrevet

Lille tøtta vår gikk ikke før hun var litt over 19 mnd gammel. Når hun endelig knekt koden, gikk det fort. Noen dager etter, begynte hun å løpe av gårde :)

Anonymous poster hash: df8de...000

Skrevet

Min gikk ikke før han var 17 mnd. Har hørt at det ikke er så bra med gåvogn/gåbil, da barnet ikke lærer seg å gå, men å løpe. Barnet lærer seg ikke balanse av å gå bak en slik vogn, men det styrker jo beinmusklene, da.

Anonymous poster hash: d18e0...148

På vår gåvogn er det mulig å stramme til bakhjulene slik at barnet ikke må løpe etter, men faktisk bruke litt krefter for å kunne gå fremover. Da står den også støtt for mindre barn når de forsøker å reise seg.

Så jeg sier: ja til gåvogn! Men tenk litt på om dette er mulig. Vi har en av brio sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...