Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Hvilken utdanning tok dere for å bli det? Jeg vurderer sterkt ny utdanning pga knær som er direkte smertefulle (Ja skal til legen når jeg får råd....) og vurderer disse yrkene. Helst der jeg får jobbe i ungdomskole/videregående. Anonymous poster hash: 3f15f...f46
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Hvilken utdanning tok dere for å bli det? Jeg vurderer sterkt ny utdanning pga knær som er direkte smertefulle (Ja skal til legen når jeg får råd....) og vurderer disse yrkene. Helst der jeg får jobbe i ungdomskole/videregående. Anonymous poster hash: 3f15f...f46 Hvilken erfaring har du? Begge disse yrkene krever litt Helsesøster - sykepleierutdannelse og erfaring, rådgiver -lærer/lektorutdannelse og erfaring 😉 Anonymous poster hash: cc177...48f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er helsesøster og jobber på barneskole og videregående. Jeg tok først sykepleier, jobber i 2 år for å få nok arbeidserfaring, så tok jeg 2 års videreutdanning som helsesøster. Dette yrket er ikke bare fryd og gammen, det var vel mye mer og verre enn hva jeg hadde forestilt meg. Det er utrolig spennende og givende, men det krever mye. Det er en aktiv dag med mye farting, så om du ønsker gode kne vet jeg ikke om dette er noe å anbefale? Isåfall tar det minst 6 år å bli ferdignutdannet og for knærne dine sin del anbefales ikke sykepleien. Å være student er heftig, mye springing, mange tunge løft osv. Jeg elsker jobben min og vil ikke bytte, men det krever mye. Og det er mye farting imellom. Anonymous poster hash: 30899...514
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Hvilken utdanning tok dere for å bli det? Jeg vurderer sterkt ny utdanning pga knær som er direkte smertefulle (Ja skal til legen når jeg får råd....) og vurderer disse yrkene. Helst der jeg får jobbe i ungdomskole/videregående. Anonymous poster hash: 3f15f...f46 Hvilken erfaring har du? Begge disse yrkene krever litt Helsesøster - sykepleierutdannelse og erfaring, rådgiver -lærer/lektorutdannelse og erfaring Anonymous poster hash: cc177...48f Fagutdannet i butikk. Har erfaring fra jobb i barnehage, butikk og renhold (renhold er tortur for meg til tider, sliter mye med bena mine innimellom). Lærer er et av yrkene jeg har vurdert lenge og. Anonymous poster hash: 3f15f...f46
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er helsesøster og jobber på barneskole og videregående. Jeg tok først sykepleier, jobber i 2 år for å få nok arbeidserfaring, så tok jeg 2 års videreutdanning som helsesøster. Dette yrket er ikke bare fryd og gammen, det var vel mye mer og verre enn hva jeg hadde forestilt meg. Det er utrolig spennende og givende, men det krever mye. Det er en aktiv dag med mye farting, så om du ønsker gode kne vet jeg ikke om dette er noe å anbefale? Isåfall tar det minst 6 år å bli ferdignutdannet og for knærne dine sin del anbefales ikke sykepleien. Å være student er heftig, mye springing, mange tunge løft osv. Jeg elsker jobben min og vil ikke bytte, men det krever mye. Og det er mye farting imellom. Anonymous poster hash: 30899...514 Da kan jeg bare glemme helsesøster :/ Sykepleiern overlever jeg ikke. Knærne mine er verst for tiden, men kan ikke jobbe som sykepleier, for da ryker ryggen og hoftene mine... jaja, da får jeg heller prøve meg på noe annet takk for svar Anonymous poster hash: 3f15f...f46
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 Jobber som rådgiver på en ungdomsskole. Er barnevernspedagog og har erfaring fra barneverntjenesten, konfliktrådet og fra utekontakten. Anonymous poster hash: a0e63...fc8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 Rådgiverutdannelse. Det er videreutdanning, så har du rett fagbakgrunn så kommer du inn. Det går feks an å ta master i karriereveiledning. Anonymous poster hash: b74ef...cc1
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 Ojj, da skal jeg søke rådgiverutdanningen (forsøket vert, kommer jeg ikke inn må jeg ha mer utdanning, kommer jeg inn blir jeg vanvittig happy) Takk for svar alle sammen Anonymous poster hash: 3f15f...f46
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 Du kommer ikke inn på rådgiverutdanning uten relevant grunnutdanning. Jeg tror du har et laaaaangt utdanningsløp foran deg. Anonymous poster hash: 29307...7b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå