Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 31 kg, 146 cm høy. Beltestol, pute eller kun bilens sele? Han er litt over 11 år. Anonymous poster hash: 1d372...76a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Trygg trafikk sine anbefalinger: Barn skal bruke beltestol eller pute til de er minst 135 cm høye. Når barna vokser ut av beltestolen, ofte ved 135 cm høyde, bør de gå over til bilpute frem til de blir 150 cm eller 36 kg. Både bilpute og sete må brukes sammen med bilens trepunktsbelte. Pass på at barnet ikke legger beltet under armen. Det kan føre til alvorlige indre skader ved en eventuell kollisjon. Det er også viktig at beltet ligger over hoftene, ikke magen, og strammes godt. http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/ Anonymous poster hash: 08a3f...51c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Pute, frem til 150 cm eller 36 kg. Anonymous poster hash: 2ae9f...c1a
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Ok, takk. Men jeg har lest så mye negativt her inne om bilpute, at det er livsfarlig og mye bedre å sitte uten om de har vokst ut av beltestolen... HI Anonymous poster hash: 1d372...76a
Gjest Minnieropptatt Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Ok, takk. Men jeg har lest så mye negativt her inne om bilpute, at det er livsfarlig og mye bedre å sitte uten om de har vokst ut av beltestolen... HI Anonymous poster hash: 1d372...76a Bedre å høre på Trygg trafikk sine anbefalinger enn på DIBdamene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå